Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Oppfordring - ta kontakt!

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-11, 12:56   #21
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppfordring - ta kontakt!

Mange leger og høyt utdannede blant disse utenlandske foreldrene ser jeg... Lurer på hvor de foreldrene jeg møter i jobben min har barna sine *grubler*. Ja, nå provoserer jeg med vilje, men det er jo ikke sånn at somalske, afghanske og kurdiske (fuksjonelle) analfabeter er et helt bitteliten marginal gruppe. Det er jo dem det er snakk om ofte når vi snakker om foreldre som det er vanskelig å få kontakt med, og som ofte sender mann eller eldre unger på foreldremøter. Om jeg skal si min helt ærlige mening så er det disse kvinnene som trenger dere aller mest - det er disse kvinnene som er mest isolert, og jeg tror mange ville blitt veldig overrasket over hvor mange flotte kvinner som er gjemt bak språk- og kulturbarrieren.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 13:32   #22
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppfordring - ta kontakt!

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Foreldrene velger nynorsk for barna før de starter på skolen for å slippe at barna kommer i klasse med innvandrere ja. Vi gjorde ikke det og endte alstå opp med hele 2 innvandrerbarn i klassen, stakkars oss.

Jeg blir rett og slett kvalm.

Det var virkelig ille å høre.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 14:18   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfordring - ta kontakt!

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Mange leger og høyt utdannede blant disse utenlandske foreldrene ser jeg... Lurer på hvor de foreldrene jeg møter i jobben min har barna sine *grubler*. Ja, nå provoserer jeg med vilje, men det er jo ikke sånn at somalske, afghanske og kurdiske (fuksjonelle) analfabeter er et helt bitteliten marginal gruppe.

Én lege. Så ja, nå syns jeg du bare er dum, kverulerende og kjip. Greia var at alle foreldrene gikk ut i fra at alle de somaliske foreldrene i vår barnehage var analfabeter uten jobb, og sånn er det ikke. Og om så var, gjør det noen forskjell? Har vi mer lov til å la være å ta kontakt og invitere barna hjem om de er analfabeter?

Vår barnehage hadde ikke fler høyt utdannede afrikanere enn de aller fleste andre barnehager. Foreldregruppen var et godt tverrsnitt av befolkningen i bydelen.

Selvsagt er det ikke alle det går an å få et vennskapsforhold til, det er ikke engang alle man ønsker å få et vennskapsforhold til. Jeg ser allikevel ikke det som noen god grunn til å la være å være inkluderende overfor barna deres.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 14:20   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfordring - ta kontakt!

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Om jeg skal si min helt ærlige mening så er det disse kvinnene som trenger dere aller mest

Så de trenger ikke deg altså? Eller er det du som ikke trenger dem? Og er det sånn at siden noen trenger det enda mer, så skal vi bare blåse i de vi faktisk kan nå ut til?

__________________


Sist redigert av Tallulah : 08-08-11 kl 14:30.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 14:22   #25
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppfordring - ta kontakt!

Bra skrevet.

Vi har hatt barn i en ganske flerkulturell barnehage i Groruddalen. Og jeg synes at det fungerte kjempefint.

Ungene ble gode venner, vi voksne ble vel ikke venner, men sånne som man slår av en prat med på gata når man treffes. Vi hadde ofte avslutninger hvor alle skulle ta med mat - og du verden for en mat. Masse deilige retter fra asiatiske og afrikanske land. Mannen min var kommet til himmelen.

Jeg trodde til jeg leste dette at den største utfordringen lå blant de som ikke hadde barn i barnehage og dermed ikke snakker norsk ved skolestart.

Nå har vi flyttet ut av byen, og det er langt færre innvandrere. På en måte synes jeg det er bedre - da det rett og slitt blir for mye når det passerer 50% i en skoleklasse - men det kunne godt ha vært litt mer blandet enn det det er nå. Det er bare lærerikt og hyggelig og oppdrar barna til å bli tolerante.

Forøvrig så tror jeg at ting ser annerledes ut om noen år. De som er ungdommer i dag er veldig vant til å ha folk fra andre kulturer i sin vennekrets. Snart blir de voksne og får barn igjen, da vil det være en større andel som ser annerledes ut, men som allikevel er veldig godt integrerte.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 14:27   #26
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppfordring - ta kontakt!

Vi bor et stykke unna Oslo, så det er ikke veldig mange innvandrerbarn i klassene til barna. Men i minsten sin er det 3 gutter. Den ene gutten kom aldri på bursdager. Det vi gjorde var å istedet for å levere invitasjonen rett i postkassen så ringte vi på døra, leverte invitasjonen personlig, og sa at det hadde vært veldig koselig om *** ville komme i bursdagen. Gjett hva - han kom.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 14:44   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfordring - ta kontakt!

Jeg tror du misforstår Darth litt, Tallulah. Det ble faktisk litt påfallende når det i flere innlegg etter hverandre her ble pekt på at "og tenk, lege/doktorgrad/universitetsutdannet, til og med!" Det blir litt som "Se! En farget som hjelper til!", hvis du forstår hva jeg mener. (Ikke i H.I., men i totalen i tråden).

Jeg TROR Darth prøver å si at det blir litt lettvint om vi skal prioritere å kontakte de som er mest mulig lik oss selv - en hjemmeværende, usikker, lite språkmektig mamma eller pappa som sliter med å orientere seg i alt det ukjente kan trenge det mer (og gi oss mer, kanskje).


Ellers: Veldig fin påminnelse i H.I.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 14:46   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfordring - ta kontakt!

Men jeg syns jo også det er mye lettere å invitere hjem det iranske siv.ing-ekteparet som jobber med ting jeg er interessert i, enn den thailanske mammaen som snakker dårlig både engelsk og norsk, og der den norske mannen stort sett dominerer.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 14:57   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfordring - ta kontakt!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror du misforstår Darth litt, Tallulah. Det ble faktisk litt påfallende når det i flere innlegg etter hverandre her ble pekt på at "og tenk, lege/doktorgrad/universitetsutdannet, til og med!" Det blir litt som "Se! En farget som hjelper til!", hvis du forstår hva jeg mener. (Ikke i H.I., men i totalen i tråden).

Jeg ser bare mitt og Rus innlegg som snakker om utdannelsesnivå på noen som helst, og jeg leser dem absolutt ikke som deg. Jeg blir oppriktig lei meg og fornærmet om det tolkes slik.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg TROR Darth prøver å si at det blir litt lettvint om vi skal prioritere å kontakte de som er mest mulig lik oss selv - en hjemmeværende, usikker, lite språkmektig mamma eller pappa som sliter med å orientere seg i alt det ukjente kan trenge det mer (og gi oss mer, kanskje).

Jeg oppfordrer ikke til å kontakte de som er mest mulig lik en selv, men ved å kontakte noen så kan man bli overrasket over at man noen steder har felles grunn, selv om man ikke trodde det på forhånd. Og selvsagt tror jeg ikke dette redder verden. Men å ikke gjøre det, ødelegger den faktisk litt mer.

Jeg tvang meg selv til å sette meg ned ved de muslimske mammaenes bord i barnehagen, selv om det selvsagt hadde vært mye lettere å skravle med de to foreldrene som jobbet i samme bransje som meg. Jeg har ikke så veldig mye til felles med sykepleiere, hjelpepleiere, leger eller hjemmeværende mødre og jeg har ikke blitt omgangsvenner med noen på fritiden, men jeg får en klem når vi sees nå (barna har sluttet i barnehagen), og Hiawata er venn med noen av barna. Jeg greide å drite meg ut med å dra en spøk om fredagspils, men resultatet ble allikevel at jeg er en av veldig få som fikk et likt forhold til de afrikanske foreldrene som til de europeiske.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 15:06   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfordring - ta kontakt!

Leste en gang til og ser det, Tallulah. Forstår at du ble lei deg og fornærmet. Trekker meglingsforsøket.



Jeg blir ellers like sur nå som sist jeg leste innlegget ditt, på disse foreldrene som skriker om intergrering uten å vite hva de snakker om.

Og synes oppfordringen din er veldig på sin plass.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 15:10   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfordring - ta kontakt!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Leste en gang til og ser det, Tallulah. Forstår at du ble lei deg og fornærmet. Trekker meglingsforsøket.

Du er veldig søt når du alltid prøver å megle.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg blir ellers like sur nå som sist jeg leste innlegget ditt, på disse foreldrene som skriker om intergrering uten å vite hva de snakker om.

Det er nettopp det. Disse foreldrene så ikke at mange av de afrikanske foreldrene var velintergrert, fordi de hadde et forutinntatt inntrykk av at de ikke er det. Og da blir man jo stående ganske bom fast.

Et annet tankekors er at flere somaliske mødre jeg har møtt, bor alene i Norge med ungene, mens mennene deres jobber i England. Fordi ingen vil gi dem jobb her.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 15:50   #32
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfordring - ta kontakt!

Jeg synes også det er en viktig og riktig oppfordring. Og vanskelig, all de tid man er veldig forskjellige, dam at det ofte finnes en speåkbarriere. Men jeg var på smil og klem med den somaliske moren i vår barnehage.

Men jeg ser det samme problemet, litt omvendt her i USA. Vi flyttet bort med alle intensjoner om å få flest Amerikanske venner - nordmenn kunne vi jo omgås i Norge. Men så endte vi opp med mest norske/europeiske venner til slutt, forsi kulturforskjellene er så store og det vi har felles så lite. Vi omgås amerikanere (og har amerikanske venner også, altså), men vi er ikke akkurat dypt integrert i det amerikanske nærmiljøet.

Men det er utrolig viktig å ta kontakt, og det er veldig naturlig at det er nordmenn som tar det første steget.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 15:51   #33
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppfordring - ta kontakt!

Polyanna har tatt meg så fint i forsvar og har forstått meg sånn som jeg egentlig mente det. Jeg har sikkert ordlagt meg klønete, men det var ikke ment på den måten som du oppfattet det Tallulah.

Når jeg skrev dere så var det fordi jeg, uten at jeg talte, satt med en oppfatning av at det ble trukket fram at de utenlandske foreldrene i barnehagen hadde så fin utdanning. Det stemmer dårlig med min hverdag og min generelle oppfatning, og jeg ønsket bare å trekke fram at vi kanskje skal gjøre en innsats for de som ikke er lik oss også. Men det er jo mye mer krevende, og da gidder man kanskje ikke? Og her vil jeg presisere at jeg snakker om utenlanske foreldre som ikke snakker norsk/snakker dårlig norsk, jeg snakker ikke om den mørke mannen som ser ut som om han kommer fra Ghana og som er født og oppvokst i Norge og som har et like godt nettverk som vi har og på mange måter er veldig lik oss. Han misforstår neppe bursdagsinvitasjoner. Det er vel de færreste som ser problemer med hudfarge i barnehagen og skolen, jeg har oppfattet det sånn at det er språket (og delvis kulturen?) som er hovedbøygen.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 16:13   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfordring - ta kontakt!

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Det er vel de færreste som ser problemer med hudfarge i barnehagen og skolen, jeg har oppfattet det sånn at det er språket (og delvis kulturen?) som er hovedbøygen.

Men ofte gjør vi språket og kulturen til en mye større bøyg enn det er. Mitt poeng er ikke at man skal bli bestis med en burkakledd mamma man ikke har noe til felles med, bare fordi hun er muslim, liksom. Poenget mitt er at det går an å gjøre en innsats, stor eller liten, for at folk skal føle seg inkludert og velkomne, og ikke bare gå ut i fra at de ikke er interessert/ikke forstår/ikke snakker godt nok/hva-har-du.

Og siden jeg sa det til Polyanna også, det er to innlegg i denne tråden som nevner utdannelse. Jeg syns virkelig det er synd at det var det du hang deg opp i.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 16:41   #35
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppfordring - ta kontakt!

Nå har jeg jo svart i denne tråden tidligere også, så jeg syns det blir litt urimelig å si at det var det jeg hang meg opp i - mitt første innlegg i denne tråden handlet ikke om det i det hele tatt. Husker jeg ikke feil så grønnprikket du meg for det innlegget faktisk...

Jeg syns ikke at man trenger å ha intensjoner om å bli bestis med noen foreldre i barnehagen - og jeg tror egentlig at jeg er ganske enig med deg selv om du nå kanskje føler at jeg har gått til angrep på deg, noe jeg overhodet ikke hadde i tankene. Jeg syns - og det er noe jeg lærer barna mine også - at om man har det godt, om man ikke blir mobbet og har venner, da har man et ekstra ansvar for å ta kontakt med de som man skjønner er utenfor. Være nettopp den som setter seg ved det bordet der noen sitter alene og ikke kjenner noen. Det skal ikke så mye til for å være inkluderende.

Jeg har jobbet med norskopplæring for ungedom/voksne i noen år nå, og det jeg sitter igjen med er at vi mennesker er veldig like uansett hvor vi kommer fra. Vi er opptatt av de samme tingene, vi ler av de samme tingene, vi gråter av de samme tingene. Kultur og språk blir absolutt gjort til en mye større bøyg enn det er.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 17:53   #36
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppfordring - ta kontakt!

Flott innlegg og viktig oppfordring!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 18:17   #37
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfordring - ta kontakt!

Jeg tenkte nøyaktig som Darth, og ville skrive det Poly skrev. For også Bjørkhaugtrollet poengterte at bak datterens lekekamerats hudfarge skjulte det seg faktisk to legeforeldre... I tillegg til de andre innleggene.

Det er mye vanskeligere å ta kontakt med noen som ikke har samme interesser, yrke, utdannelse eller til og med språk. Og i Darths tilfelle skjønner jeg godt at han lot oppfordringen om å ta kontakt med medsøstre gå til oss kvinner, det KAN bli veldig feil om han gjør det.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 18:28   #38
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfordring - ta kontakt!

Er Darth mann? :forvirret:

Jeg kom vel dragende med et par sivinger jeg også, når jeg tenker meg om.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 18:30   #39
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppfordring - ta kontakt!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er Darth mann? :forvirret:

Jeg kom vel dragende med et par sivinger jeg også, når jeg tenker meg om.

*sjekker og puster lettet ut, puppene henger og slenger der fortsatt*

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 18:34   #40
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfordring - ta kontakt!

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

*sjekker og puster lettet ut, puppene henger og slenger der fortsatt*



Nå skal det ha vært sagt, etter å ha bodd i USA og sett hva feil mat og mye hormoner i maten kan gjøre med en menneskekropp, at pupper som henger og slenger ikke nødvendigvis betyr at man er kvinne.

:spiser bare økologisk mat:

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no