Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nin strikker julegaver

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-09, 21:44   #21
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin strikker julegaver

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Den så rar ut Nin.
Gleder meg til resultatet.

Ja den ser kjemperar ut men de var kule ferdigstrikkede. De skal toves så fort jeg får handlet mer garn og gjort ferdig toeren.
Vurderer å strikke ett par i rødt, med svart ull under og hvit øverst så det blir skikkelig nissetøfler.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:47   #22
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin strikker julegaver

Nissetøfler :drømmer:

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 12:13   #23
Marihøna
Carpe Diem!
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 33
Marihøna har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Nin strikker julegaver

Så stilige de tøflene blir! Jeg strikker litt amatørstrikking som jeg kaller det, men min mor sier at kan man strikke rett og vrang, kan man strikke det meste! Så det er vel håp for meg også da! hihi...

Marihøna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 12:44   #24
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin strikker julegaver

Åh! Så lurt med en sånn fin tråd til inspirasjon for de av oss som trenger det.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:16   #25
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin strikker julegaver

Ett par tøfler ferdig. De ble litt vel mye tovet (pleier ikke tove så hardt men er litt ute av trening), men det gjør ingenting faktisk. Jeg er kjempefornøyd, de ble finere enn jeg hadde turt håpe på. Ser nesten ut som skaller disse. Malen blir genial til nissetøfler.
Disse ble for store til mottager, desverre, så jeg har akkurat lagt opp til ett par nye og har garn liggende til enda to par så det blir tøffelstrikking et par kvelder nå.









For de som vil ha oppskrift.



Tøffel med pelskant og pelssåle.

Størrelse:
(Baby) Barn (Dame)

Garn:
Fritidsgarn og Funny

Garnmengde:
Fritidsgarn: (50) 150 (150)
Funny: (50) 50 (50)

Pinner: 5.5

Legg opp (38) 74 (80) m med 1 tråd fritidsgarn og 1 tråd funny og strikk frem og tilbake 6 riller.
Fortsett rundt med 1 tråd fritidsgarn, og sett et merke midt foran.
Strikk til 3 masker før merket og strikk 2 rett sammen, 2 rett, 2 vridd rett sammen. Fell slik annenhver omgang til det gjenstår (20) 40 (40) masker.
Strikk (3) 6 (7) riller med funny og fritidsgarn. Fell løst av.

Montering:
Sy sammen midt under, og bak på helen.
Tøflene skal toves godt. Form den våte tøffelen slik at den passer til foten.

Jeg strikket størrelse barn og tovet veldig godt. De passet flott til en fot som har størrelse 30 og det var bittelitt og gå på.
Jeg prøver meg nå med et par som jeg har lagt opp 60 masker på, er ute etter størrelse 25 ca.
På par to har jeg ikke lagt opp med begge garnene, jeg la opp med kun fritidsgarn og tok med funny når jeg begynte å strikke første omgang. Dette får at det skal bli litt lettere å sy sammen tøffelen under.
Irriterende at de ikke kan ha større spekter på størrelsen, kjedelig og måtte teste ut størrelser selv for det blir litt svinn av det eker opp på bildene:

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!

Sist redigert av Nin : 09-11-09 kl 19:38.
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:19   #26
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin strikker julegaver

De ble jo kjempesøte da Nin

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:21   #27
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nin strikker julegaver

De ble kule. Legger du en såle i de også? Så de blir litt stivere i bunn?

Oppskrift?

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:24   #28
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin strikker julegaver

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

De ble jo kjempesøte da Nin

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

De ble kule. Legger du en såle i de også? Så de blir litt stivere i bunn?

Oppskrift?

Takk, takk.
Har ikke lagt såle i bunnen Kula. Har aldri gjort det før og nå har jeg ikke tid til å sette meg inn i det. Det får bli til neste år, i neste års julegavetøfler.
Men de er ganske stive i bunnen altså. Ribbestrikket.
Jeg kan godt legge ut oppskrift.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:27   #29
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nin strikker julegaver

Det hadde vært flott med oppskrift. Om den er enkel.

Tenkte jeg kunne strikket endel slike par og hatt på hytta.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:36   #30
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin strikker julegaver

Da har jeg lagt ut oppskrift sammen med bildene.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 21:52   #31
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.441
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nin strikker julegaver

Flott med slike inspirasjonstrådet

Takk for at du legger ut oppskrifter

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 22:27   #32
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Nin strikker julegaver

Så flotte de ble Nin. Virkelig inspirerende. Må bare forte meg å bli ferdig med alle de andre prosjektene mine.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 23:51   #33
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nin strikker julegaver

Så stilige de tøflene ble.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004

Sist redigert av Estrella : 10-11-09 kl 00:32.
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 00:01   #34
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin strikker julegaver

Kjempekule tøfler!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 11:41   #35
Marihøna
Carpe Diem!
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 33
Marihøna har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Nin strikker julegaver

Ja disse var skikkelig fine! tror jeg må prøve på de altså !

Marihøna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 16:30   #36
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin strikker julegaver

Tusen takk for så koselige tilbakemeldinger.
Nå har jeg tre par med tøfler til toving i maskinen og årets tøffelprosjekt er i boks.
Det kommer bilder.

Har akkurat lagt opp til pannebånd nå. Snuppa på 14 ønsket seg et råsa et og det skal hun så klart få.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 16:53   #37
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nin strikker julegaver

Så effektiv du er, og så mye fint du får laget!

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 17:33   #38
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.387
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin strikker julegaver

For noen nydelige tøfler! Du er jammen kjempeflink, Nin

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 18:05   #39
eka
Grubler.
 
eka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.924
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nin strikker julegaver

Så søte tøfler!
Så hurtig og flink du er!

__________________
Jente -02, gutt -06, gutt -13.
eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 18:31   #40
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.860
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin strikker julegaver

Så kuule ladder. Kjempefine. Tusen takk for oppskriften.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no