Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Rengjøring av bad - jeg blir sprø! Hjelp meg!

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-19, 09:21   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av bad - jeg blir sprø! Hjelp meg!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva slags list er dette? Om det er i dusjen bør dere vel ha silikon i alle "kantene".

Vi har silikonlister rundt hele badet (ikke akryl, som jeg skrev lenger oppe), så skitten legger seg under disse på en måte. Sikkert fordi de begynner å løsne litt / flise seg opp litt, så jeg skal undersøke om de bør skiftes ut.

Sitat:

Men flisene burde jo kunne bli rene. Vi bruker vanlig spray fo rå vaske badet. Spruter på, lar virke, skrubber med svamp, skyller av. Man kan kjenne på flisen om den blir glatt og man har fått bort alt.

Flisene blir rene, ja. Det er ikke noe problem. Bare fugene som alltid virker litt "mørkere" i området ved dusjen.

Men nå har jeg fått mange godt tips. Jeg får gå gjennom dem litt systematisk, og så håper jeg at vi finner noe som kan virke på sikt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-19, 09:50   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.649
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rengjøring av bad - jeg blir sprø! Hjelp meg!

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vi har silikonlister rundt hele badet (ikke akryl, som jeg skrev lenger oppe), så skitten legger seg under disse på en måte. Sikkert fordi de begynner å løsne litt / flise seg opp litt, så jeg skal undersøke om de bør skiftes ut.



Flisene blir rene, ja. Det er ikke noe problem. Bare fugene som alltid virker litt "mørkere" i området ved dusjen.

Men nå har jeg fått mange godt tips. Jeg får gå gjennom dem litt systematisk, og så håper jeg at vi finner noe som kan virke på sikt.

Fuger som er fuktige er mørkere, får de tørket ordentlig innimellom?

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-04-19, 11:17   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.283
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rengjøring av bad - jeg blir sprø! Hjelp meg!

Vi har norenco glassfornyer, bruker den innimellom, og glasset blir pent og vakkert. Ellers burde du vurdere en dampvasker, den tar alt og er den letteste måten å få fugene så gode som nye. Gjenstridige fuger I dusjen på det badet vi har fliser I dusjsonen var en av hovedgrunnene til at vi har valgt å sette inn dusjkabinett på det badet der vi dusjer mest, renholdet er mye enklere. Etter 5 år ser jeg at jeg må ta dampvaskeren og rengjøre på listene I overgangen mellom glassflaten og dusjkaret nederst på kabinettet.

Til den vanlige ukevasken bruker vi bare jif baderom på dusjveggene, lar virke noen minutter, går over md svamp og skyller, det blir rent nok.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no