Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Matbokser

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-07, 19:48   #1
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Matbokser

Vi er en nistefamilie med altfor få matbokser. Det går jo ikke i lengda.

Har du den perfekte matboksen som tåler daglig bruk og oppvaskmaskin?

Og som passer til skiver, middagsrester, litt grønnsaker, pannekaker... (ikke alt på en gang, nødvendigvis)
Kanskje med flere rom?

Vis meg.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 19:52   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matbokser



Som regel bruker vi den største og den minste. I den minste er det frukt og grønt. Den legges opp i den største sammen med skivene.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 20:00   #3
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Matbokser

Opprinnelig lagt inn av allium, her.



Som regel bruker vi den største og den minste. I den minste er det frukt og grønt. Den legges opp i den største sammen med skivene.

De var fine!
Hvor kommer de fra? Link?

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 20:00   #4
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.764
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matbokser

Jeg venter spent på den som er omtalt først i denne tråden:

http://www.foreldreportalen.no/forum...hlight=matboks

Den skal være sendt, men ting tar tid.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 20:01   #5
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.764
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matbokser

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

De var fine!
Hvor kommer de fra? Link?

Jeg tror de der er fra Tupperware.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 20:06   #6
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matbokser

Litt på siden, men jeg har oppdaget at man faktisk kan ha for mange matbokser. Ungene har veldig mange matbokser og de har en mor som ofte glemmer å ta de med hjem fra barnehagen. Jeg mistenker at grunnen til at jeg glemmer det er at vi har så mange at det ikke er så farlig om de ikke blir med hjem hver dag. Innimellom har jeg med hjem en hel bærepose med matbokser……og personalet fniser av meg.


Sist redigert av Heiko : 12-03-07 kl 20:14.
Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 20:11   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matbokser

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg tror de der er fra Tupperware.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 20:12   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matbokser

Nille har faktisk en genial matboks til skoleunger. Foretrekker den fremfor den fra tupperware jeg har.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 20:02   #9
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Matbokser

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Litt på siden, men jeg har oppdaget at man faktisk kan ha for mange matbokser. Ungene har veldig mange matbokser og de har en mor som ofte glemmer å ta de med hjem fra barnehagen. Jeg mistenker at grunnen til at jeg glemmer det er at vi har så mange at det ikke er så farlig om de ikke blir med hjem hver dag. Innimellom har jeg med hjem en hel bærepose med matbokser……og personalet fniser av meg.

Jøss, jeg har aldri tenkt på deg som så vimsete, Heiko! Føyer meg inn sammen med personalet og fniser litt jeg også

Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 20:03   #10
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: Matbokser

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Litt på siden, men jeg har oppdaget at man faktisk kan ha for mange matbokser. Ungene har veldig mange matbokser og de har en mor som ofte glemmer å ta de med hjem fra barnehagen. Jeg mistenker at grunnen til at jeg glemmer det er at vi har så mange at det ikke er så farlig om de ikke blir med hjem hver dag. Innimellom har jeg med hjem en hel bærepose med matbokser……og personalet fniser av meg.

Hihi...jeg kjente meg så godt igjen

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 20:07   #11
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matbokser

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg tror de der er fra Tupperware.

Hvis det er denne du har bestilt, er det ikke fra Tupperware:



Jeg satt og tittet på denne i dag, og har bestemt meg for å bestille. Er usikker på hvor det lønner seg å kjøpe. Danmark, England eller USA. Pris og porto varierer mye.

http://www.laptoplunches.com/

Denne er fra Tupperware:

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 00:46   #12
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.764
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matbokser

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hvis det er denne du har bestilt, er det ikke fra Tupperware:

Jeg kommenterte søster sitt innlegg og hun viste til et bilde. De som er avbildet i hennes innlegg er fra Tupperware.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 14:54   #13
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.418
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matbokser

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Litt på siden, men jeg har oppdaget at man faktisk kan ha for mange matbokser. Ungene har veldig mange matbokser og de har en mor som ofte glemmer å ta de med hjem fra barnehagen. ...og personalet fniser av meg.

Det gjør de visst av oss også. Eller de er imponert over småen, som har såå mange forskjellige matbokser - og likevel god kontroll på hva som er hans. Sånn er det med smarte barn gitt.

Har tatt meg sammen og blitt flinkere til å vaske de vi bruker. Får dem med hjem, men det hender jo de blir liggende i sekken eller på vei til kjøkkenet.

Se egendefinert tittel...

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 14:54   #14
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.418
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matbokser

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nille har faktisk en genial matboks til skoleunger. Foretrekker den fremfor den fra tupperware jeg har.

Bilde? Flott med alt som er billig.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 15:04   #15
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.698
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matbokser

Her har vi 3 matbokser på ett barn. En av typen Disney med to rom, en firkantet med larve på og en SynnøveFinden-reklameblikkboks.



Denne liker vi. Bare med Lynet McQueen på må vite.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 15:13   #16
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matbokser

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Denne liker vi. Bare med Lynet McQueen på må vite.



Den har vi også. Med Ole Brumm; det aksepteres faktisk fortsatt. Må bare sørge for at hun ikke ser det Diddl-motivet. Det er den, og Tupperware-boksen, som blir brukt.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 18:24   #17
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.764
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matbokser

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Denne liker vi. Bare med Lynet McQueen på må vite.

Poden har en slik og har tidligere hatt en tilsvarende med Gråtass, Jeg synes låsen på dem blir altfor fort "slapp".

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 18:24   #18
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matbokser

Jeg lurer. Fins det noen forskning på hva slags plast man pakker maten i, og om denne avgir skadelige stoffer?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 18:31   #19
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.802
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matbokser

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg lurer. Fins det noen forskning på hva slags plast man pakker maten i, og om denne avgir skadelige stoffer?

Da jeg solgte Tupperware lette jeg lenge etter forskning på giftstoffer i TW, men fant aldri noe. De som var "sjefene" mine sa at det fantes og at TW ikke avga farlige gasser og at de skulle finne dokumentasjon til meg, men jeg så skjedde det ting som gjorde at jeg ikke fikk dette (lageret ble lagt ned og nye personer overtok ledelsen). Jeg tror altså at TW er sikkert, men har ingen dokumentasjon på dette, dessverre.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 18:32   #20
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.802
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matbokser

Oi, for et vannvittig dårlig formulert innlegg -selv til meg å være.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no