Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-09, 20:57   #61
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Vårt vaskerom ser ut som et kjøkken - med overskap og benkeplate og nedfelt utslagsvask og alltingen Det er nesten gøy å vaske, altså!

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 21:16   #62
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Kul tråd!

Flere spm:

Vi pleier å tørke klærne våre på kleshengere. Det er fordi vi da bare kan henge dem direkte inn i skapet når de er tørre. Vi tar altså f.eks. en t-skjorte eller genser ut av maskinen, glatter den litt i trommelen og henger den på en kleshenger. For å klare dette, kan vi jo ikke bruke tørkestativ av sånn stå-på-golvet-type. Vi har til nå hatt to lange kjettinger i taket som vi henger alt på.

Nå har vi flyttet. Jeg har ikke lyst å ha to stygge kjettinger i taket på det fine nye rommet vårt. Jeg ser for meg noe vi kan ta ned når det ikke brukes (hvilket i grunnen er sjelden, men ok), og viktigst: Det må tåle vekta av maaaange t-skjorter, gensere, bukser og skjorter som henger til tørk på kleshengere.

HVA leter jeg etter?

Spm 2: Vaskerommet vårt er ikke et våtrom. Det har vanlig tapet og gipstak. Det har et lite vindu. Må det alltid stå åpent, må døra stå åpen hele tiden når vi tørker klær eller kan det være lurt med en luftavfukter i rommet? Jeg er redd for fukt og mugg. Rommet ligger rett ved kjøkken og allrom i 1. etg. Jeg vil liksom helst ha døra lukket.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 21:22   #63
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Spørsmål 2: Dere har vifte? Dere bør i hvert fall ha ventilasjonen i orden. Det er lett å montere en vifte hvis vaskerommet ligger på yttervegg.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 21:25   #64
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Det ligger ved en yttervegg, ja. Jeg regner med at det er en ventil der, jeg har faktisk ikke sjekket, og vi har ikke flyttet inn ennå. Men da kan vi vel montere en sånn fuktstyrt vifte eller noe sånt.

Men altså, luktavfukter? Nei? Moren min mener at det bør være gjennomtrekk for å få tørke klær skikkelig, men jeg vil ikke ha døra åpen konstant.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 21:27   #65
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Skal luften ut så må det kunne trekkes luft inn også. Så det må være gjennomlufting på en eller annen måte. Kanskje luftehull nederst i døren? Eller en sånn glipe under døren.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 21:27   #66
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Dere har vel sluk i gulvet?

Med skikkelig vifte og glippe under døren så har man den gjennomtrekken man trenger.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 21:29   #67
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Dere har vel sluk i gulvet?

Med skikkelig vifte og glippe under døren så har man den gjennomtrekken man trenger.

Vi kan jo sage til litt av døra, kanskje.

Nei, vi har ikke sluk i gulvet. Vi har grisedyr parkett... (Vi har ikke lagt den!) Vi har ikke vaskemaskinen der, den står på badet. Men siden jeg ikke vil tørke klær på badet, bruker vi et helt vanlig rom til "vaskerom". Det vil si, tørkerom. I praksis.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 21:30   #68
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Ah, sånn, ja. Jeg ble et øyeblikk bekymret for om det ikke var sluk der vaskemaskinen var.

Sage av dør eller bore noen hull nederst.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 21:32   #69
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Ah, sånn, ja. Jeg ble et øyeblikk bekymret for om det ikke var sluk der vaskemaskinen var.

På sikt vil vi ha maskin og trommel inn der, men da må vi jo ha golv, røropplegg og sluk der også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 07:22   #70
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Et takhengt tørkestativ vil vel løse problemet ditt Hyacinth?

  Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 08:35   #71
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

I huset jeg bodde før hengte jeg opp kosteskaft i taket som jeg hengte klær til tørk på. Med kleshengere. Det fungerte genialt, tunge dresser var ingen problem. Jeg skjærte hakk i hver ende på kosteskaftene (jeg hadde 2 stk), bandt tau fast i taket og snurret det 2 ganger rundt kosteskaftet, og der hang det!

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 16:12   #72
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Et takhengt tørkestativ vil vel løse problemet ditt Hyacinth?

Ja, hvis det tåler litt vekt, så bør det går bra.

Det er ikke ventil på veggen, fant vi ut. Mulig vi må lage en. Det er bare et vindu i rommet. Fasikken og.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 16:13   #73
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

I huset jeg bodde før hengte jeg opp kosteskaft i taket som jeg hengte klær til tørk på. Med kleshengere. Det fungerte genialt, tunge dresser var ingen problem. Jeg skjærte hakk i hver ende på kosteskaftene (jeg hadde 2 stk), bandt tau fast i taket og snurret det 2 ganger rundt kosteskaftet, og der hang det!


Lurt! Vi kan gjøre noe sånt hvis vi ikke finner en metode som kan tas ned når det ikke er i bruk. HVordan fester man tauene i taket uten at det ramler da?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 12:03   #74
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Kan vi dra frem denne tråden igjen?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 15:44   #75
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Du klarte å dra frem tråden igjen!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 15:59   #76
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Jeg har lagt ut bilder av vaskerommet i et par tidligere vaskeromstråder tror jeg, men er litt for lat til å søke etter dem akkurat nå.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 19:41   #77
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Jeg googlet og fant en blogg med et flott vaskerom med noen lure løsninger

http://hvitstil.blogspot.com/2009/10...er-ferdig.html

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 21:34   #78
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Hva slags skap kjøper man for å ha under vaskemaskin og trommel?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 23:09   #79
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hva slags skap kjøper man for å ha under vaskemaskin og trommel?

Vi har et sånn kjøkkenskap, overskap. Slike små.
Og så har vi benkplate oppå der igjen.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 23:14   #80
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det noen som vil vise meg fine og lure vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.


her er link til et vaskerom de pusset opp på Äntligen Hemma i fjor. Ble litt artig og fargerikt.

Det var et festlig rom, men hvor hadde de tenkt at skittentøyet skulle være?

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no