Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvem pynter juletreet?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-13, 12:58   #1
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.739
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Hvem pynter juletreet?

Vi skal pynte juletreet i dag, og vi har inkludert barna i pyntingen.( mannens ønske)
Noe som resulterer i et juletre som ser litt rotete ut, og da får bittelitt vondt sånn rent estetisk sett.
Jeg syns jo det er kjempe koselig at de er med å pynter, men det blir litt mye og i tillegg har jeg en mann som bare elsker å pynte med all pynten som han har laget og tatt vare på siden han var liten.

Jeg kveles av alle nissene, og har mest lyst til å plukke ned en god del(alt).

Hvordan er det i deres hjem?
Er pyntingen en voksenjobb eller er barna inkludert?

Og er jeg et monster som vil plukke ned rotepynt?
Må presisere at jeg ikke syns barnas hjemmelagde pynt er rot.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 13:00   #2
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.862
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Klart ungene er med og pynter. Designpyntetre får bli når ungene har flyttet hjemmefra.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 13:03   #3
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.739
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Designjuletre er vel ikke akkurat et ønske, men jeg kunne tenkt meg et litt mindre rotete tre.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 13:04   #4
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Vi har to juletrær som vi pynter. Ett i lofstua som ungene får pynte akkurat som de vil med alt de har laget og alt mulig annet de vil ha på. Så har vi et juletre i stua hvor også ungene får være med å pynte sammen med oss voksne, men jeg bestemmer hvilken pynt som skal være på. Og det er ytterst få kuler jeg flytter på etterpå, men minner dem gjerne på at de får henge opp uten at det er i klynger. Mannen henger på lys, glitter og flagg, så hjelper ungene til med resten.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 13:07   #5
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.896
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Her pynter ungene, med alt som finnes i kassene. Herlig rotete og mismatch. Jeg som egentlig er symetri-freak, men akkurat juletreet kan pyntes som ungene vil.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 13:08   #6
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Her pynter ungene.
Jeg husker jeg ELSKET det når jeg var liten.
Ble kanskje ikke det peneste, men JEG var fornøyd.

Og sånn er det med ungene her også, de er kjempefornøyd selv og det er det viktigste. De tar seg av all pyntingen av treet, jeg setter bare stjerna i toppen. Og de er strålende fornøyd med seg selv, så da syns jeg det er kjekt å

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 13:09   #7
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.983
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Alle pynter sammen. Vi flytter kanskje litt av barnas pynt fra de laveste grenene og fordeler det rundt i treet, men det fjernes ikke. De skal også få bestemme hva som skal være på treet. Designjuletre er kjedelige og upersonlige og det kommer vi aldri til å ha. Jeg liker at juletreet er et sammensurium av gammel, ny og hjemmelaget pynt. Det er koselig og personlig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 13:10   #8
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Alle pynter, men jeg bestemmer hva som skal på av pynt.
Jeg (vi voksne) tilbringer mest tid i stua og et kaostre hadde bare gjort meg stressa (og sur). Men det er langt i fra noe designjuletre likevel.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 13:14   #9
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.549
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Ungene pynter, hadde de ikke gjort det hadde det ikke blitt pyntet.

Jeg gir litt råd i forhold til å ikke samle pynten på en plass, men ellers så gjør de som de vil.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 13:22   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Jeg pynter. Tradisjonen er å våkne opp lillejulaftenmorgen til pyntet tre og tindrende barneøyne.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 13:25   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.272
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Tvillingene er mest opptatt av å fjerne pynten, men når de blir større skal de få være med og pynte. Jeg bryr meg ikke så mye om hvordan treet blir seende ut. Det blir ikke så fantastisk fint når jeg pynter det selv uansett.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 13:31   #12
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.817
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Alle pynter. Jeg flyttet dog noe pynt etter at ungene er ferdig, men det er hovedsakelig fordi 3/4 av pyntet befinner seg på de nederste greinene.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 13:31   #13
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.938
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Alle pynter. Jentene mest.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 13:33   #14
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Jeg setter på lys, resten gjør ungene (også justerer jeg litt etterpå).

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 13:35   #15
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg pynter. Tradisjonen er å våkne opp lillejulaftenmorgen til pyntet tre og tindrende barneøyne.

Det er sånn jeg vil ha det, bare at treet pyntes på lille julaften, men vi driver og finner ut av hva våre tradisjoner skal være. Treet står til akklimatisering i vinterhagen, så ungene veit jo at det dukker opp. Eldstemann vil gjerne være med og pynte, og målet vårt er egentlig å bli litt tidligere ferdig på lille julaften, så vi kan sitte ned og se "Kvelden før kvelden" sammen. I år har jeg dessuten litt begrensa kapasitet. Det kan hende det blir litt pynting på dem i morgen.

Jeg tror likevel vi lander på at ungene drar til besteforeldrene på dagtid, så vi kan gjøre unna vasking, bordekking og litt pynting, og så får ungene være med og pynte litt i huset etterpå. Treet pynter jeg om kvelden, og så får ungene henge på barnehagepynten når de våkner dagen etter. Det er bare sjarmerende, jeg vil gjerne ha på deres pynt og, men resten av pynten må fordeles litt jevnt rundt. Når de blir større og når høyere opp, skal de få være med på alt, men da må de nødvendigvis orke å være seinere oppe også. Treet er liksom kronen på verket, så det er det siste som gjøres ferdig.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 13:36   #16
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.036
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Jeg pynter huset og setter på lysa, gutta er med og pynter treet. Men jeg har visst lært de godt for treet ble riktig så fint uten min hjelp i år. Dvs ikke henge alt på samme plassen og at det er fint hvis det får dingle fritt.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 13:45   #17
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Jeg pynter treet her. Ikke fordi jeg VIL pynte det alene, men fordi gutta alltid har synes at det er gøy i maks 2 minutter før de finner på andre ting.

Vi pynter det på ettermiddagen lille julaften. Tradisjonens tro har vi hele mannens familie på sossiser, rosenkål og hjemmelaget potetstappe kl. 18.00 og da må alt være ferdig. For oss så er nesten denne kvelden bedre enn selve julaften.

I går spurte jeg storebror om vi ikke skulle ta inn og pynte treet i dag, han så rart på meg og sa; treet pynter vi på lille julaften mamma! Jeezzz!.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 13:52   #18
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.036
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Jeg har forresten tradisjon med å pynte treet etter middag (som er grøt) lillejulaften. Den klarer vi ikke hjemme hos oss selv. For vi ikke er hjemme og vi alle tre vil ha juletre.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 13:57   #19
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Her pynter vi sammen. Lysene setter gjerne jeg på, men det er ungene som pynter det meste. De er veldig glade i det. Stolt viser de meg rundt i huset hvor de har pyntet også.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 14:11   #20
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Jeg pynter det sammen med barna. Med litt estetisk veiledning av meg til barna blir det veldig bra. (Tre hjulekuler på samme grein kan bli litt mye)

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no