Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Gardiner til jul. Og farger

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Fargen på advent/jule-gardinene mine er:
røde 20 25,64%
hvite 7 8,97%
gull 0 0%
sølv 0 0%
sort 1 1,28%
brun 0 0%
lilla 3 3,85%
mønster 5 6,41%
Er ikke så nøye på det.. 4 5,13%
Annet 7 8,97%
Gardiner? har ikke 23 29,49%
Dustepoll 8 10,26%
Deltakere: 78. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-10, 07:21   #21
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardiner til jul. Og farger

Jeg har gjennomskinnelige hvite gardiner i sommerhalvåret. De er veldig gode da og slipper inn mye lys. Men om vinteren er det godt med noe som luner mer. Jeg er jo helt håpløs med gardinbytter, så alt for mange bytter i løpet av året går ikke. Så løsningen blir at jeg henger opp mørkerøde ensfargede lingardiner i november, og de henger til klokka skrus frem i mars engang. Eller enda litt lenger.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 07:48   #22
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.037
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gardiner til jul. Og farger

Vi bytter til røde. Vi har åpen kjøkken/stueløsning så er bare der jeg skifter. Dvs har ikke gardiner på kjøkkkenet, men der spisebordet står.
Til vanlig henger det grønne på "kjøkkenet" og brune i stua. De grønne var nemlig utgått når jeg måtte ha flere. Orka ikke skifte hele da vi bare bor midlertidig og sikkert ville ha noe annet når vi flyttet.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 07:48   #23
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gardiner til jul. Og farger

Julegardiner må man jo ha, og så må de henges opp slik at de henger hele desember og helt til 20. dag jul. Vi har åpen løsning i 1. etasje, så der har jeg ensfargede røde lingardiner i stuedelen, og røde bomullskapper i kjøkkenvinduene, og i vinduet i gangen. Gleder meg til å finne de frem igjen.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 08:48   #24
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gardiner til jul. Og farger

Har liftgardiner på kjøkkenet, og de byttes ut med noen naturfargede med svake engler på til jul.
Rundt omkring ellers i huset er det ikke bytting av gardiner/lifgardiner.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 08:54   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.726
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gardiner til jul. Og farger

Offwhite, men med røde kapper og bånd på stua.

På kjøkkenet er det, ehh, hvit bunnfarge, med rødt og grønt mønster om jeg husker rett, men det er "til jeg finner noen jeg liker"-gardiner. Fant ikke i fjor, prøver igjen i år.

*31 år og bytter gardiner til jul*

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 08:55   #26
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gardiner til jul. Og farger

Kjøkkenet får røde liftgardiner til advent. I stuen henger jeg opp tykke hvite fløyelsgardiner, og røde panelgardiner. Panelgardinene tar jeg ned rett etter jul, de hvite blir hengende til "sommergardinene" blir hengt opp.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 09:20   #27
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gardiner til jul. Og farger

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Skifte gardiner til jul? Hvor gammel er du egentlig?


Jeg er bare godt oppdratt

Jeg liker å skifte på ting og tang, blir sååå fort lei interiør og farger, så trenger forandring noen ganger i løpet av året! Om sommeren bruker jeg ikke å ha gardiner, men på denne årstiden og vinteren så liker jeg det.
Blir mye lunere og kosligere inne med gardiner, når det stormer, er kald, vått og mørkt ute!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 09:26   #28
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.920
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardiner til jul. Og farger

jeg har lyselilla (syrin?) gardiner nå. Om vinteren pleier jeg å ha mørkere lilla gardiner. På tide å skifte altså? :lat: Men jeg tror jeg kjøpte noen røde på tilbud også en gang. De gir jo en lun følelse i stuen. Vi har bare gardiner på ett stort vindu da - resten har rullegardiner!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 09:30   #29
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.322
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardiner til jul. Og farger

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Jeg er bare godt oppdratt

Jeg liker å skifte på ting og tang, blir sååå fort lei interiør og farger, så trenger forandring noen ganger i løpet av året! Om sommeren bruker jeg ikke å ha gardiner, men på denne årstiden og vinteren så liker jeg det.
Blir mye lunere og kosligere inne med gardiner, når det stormer, er kald, vått og mørkt ute!

Jeg gjør nok litt opprør mot min "gode" oppdragelse. Min mor er av typen som bytter gardiner 3 ganger i året, og som vasker rundt to ganger i året. Hun forventer at jeg gjør det samme, men jeg nekter å bruke tid på ting jeg ikke ser mening i. Jeg har lyse gardiner hele året, liker det best.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 11:52   #30
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.211
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardiner til jul. Og farger

Bytter kun på kjøkkenet, jeg da.
Da blir de mørk lilla byttet ut med noen enkle beige (?) med noen få røde striper.
De passer veldig fint til bjørkekjøkkenet, og er pene, men ikke veldig julete.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 12:16   #31
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gardiner til jul.. og farger

skifter i stuen.. de er mørkerøde..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 12:24   #32
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gardiner til jul. Og farger

Nå var det rett før jeg prikket julekrydderet her med samme fargen som julegardinene mine altså.

  Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 12:24   #33
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gardiner til jul. Og farger

Vi har ikke julegardiner. Vi bytter gardiner kun når vi flytter og det viser seg at de gamle gardinene ikke passer de nye vinduene.

Derimot har jeg glorete juleputer i rødt med gullmønster, som jeg elsker og mannen hater, og som ligger i sofaen fra 1. desember til langt uti mars, når mannen ikke lenger holder dem ut.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 12:30   #34
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gardiner til jul. Og farger

Jeg har stort sett hatt julegardiner på kjøkkenet.
Jeg har liftgardiner der i ukurant størrelse og må sy selv. De forrige julegardinene var smårutet røde og hvite og hang oppe i drøyt halvannet år tror jeg.

Nå går det i plomme/lilla her hjemme både på kjøkken og i stue, så hva som skjer til jul får vi se på. Eksamen i desember og jeg er ikke helt sikker på at det blir tid og ork for store juleforberedelser i år.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 12:35   #35
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gardiner til jul.. og farger

Skifter på kjøkkenet til advent, og de jeg har er røde med gullskrift på. men øsnker meg nye panel fra ellos med nisse med lue ned i øynene trykk

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 12:35   #36
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardiner til jul. Og farger

Jeg hang riktignok opp lilla gardiner til advent i fjor, men det var heller tilfeldig. Dog var det noe drit fra Kid som solen har tatt knekken på, så de varte ikke lenger enn til 17.mai.
Jeg har julegardiner, men jeg har ingen plass å henge dem opp.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 12:51   #37
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.204
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardiner til jul. Og farger

Vi skifter da aldri gardiner! Men de har store, røde og lilla blomster (Unikko-stoff fra Marimekko), så de passer i grunnen spesielt godt til advent og jul.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 12:57   #38
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardiner til jul. Og farger

Stemte "dustepoll," jeg - for det er jo ikke flervalgs.

I stua har jeg lilla gardiner gjennom advent og jul. På kjøkkenet har jeg grå gardiner med et rødt hjertemønster på.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 13:29   #39
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.322
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardiner til jul. Og farger

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nå var det rett før jeg prikket julekrydderet her med samme fargen som julegardinene mine altså.




Tenkte den kom til å treffe noens tær.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 13:48   #40
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gardiner til jul. Og farger

På kjøkkenet har jeg rød- og hvitrutete gardiner. På stua har jeg lange hvite gardiner med røde silkebånd.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no