Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Din beste pavlovakrem?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-17, 12:30   #21
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Din beste pavlovakrem?

Mascarponekrem er også godt.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-17, 13:48   #22
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste pavlovakrem?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg har slitt noen ganger med at vaniljekremen kremfløter og dermed renner ut over alt. Husker ikke om det bare har vært de gangene jeg har valgt melkefri variant.

Du går for aksept gjennom bruk, ja? Kremfløting, ass.

Jeg tar det Piano. Skjønt, i dag har jeg sjukt barn og svært liten lyst til å gå løs på heldagsprøvebunken mens han sover, så kanskje jeg prøver meg på vaniljekrem i stedet.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-17, 15:00   #23
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste pavlovakrem?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Mascarponekrem er også godt.

Ja! Hvis de er utsolgt for vaniljekrem så blir dette godt. Pisker den opp og blander med pisket fløte.

Hvis ferdig krem er utsolgt så fungerer det å kjøpe vaniljesauspulver og lage med halvparten melk. Nå er jeg redd jeg brøler i kjerke, altså.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-17, 15:03   #24
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste pavlovakrem?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Hvordan lager dere kremen til pavlova?

Dette blir vel som å banne i kjerka, men kan man f.eks. halvblande vanlig pisket krem og ferdig vaniljekrem? Jeg ser det kan bli tidsnød involvert her.

Bland i vei. (Og det blir vel som å rope banneord i kjerka å si at jeg synes at vaniljekremen man får kjøpt er bedre enn den man lager selv.)

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-17, 15:27   #25
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste pavlovakrem?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Ja! Hvis de er utsolgt for vaniljekrem så blir dette godt. Pisker den opp og blander med pisket fløte.

Hvis ferdig krem er utsolgt så fungerer det å kjøpe vaniljesauspulver og lage med halvparten melk. Nå er jeg redd jeg brøler i kjerke, altså.

En velkjent strategi, ja.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-17, 16:49   #26
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste pavlovakrem?

Bruker alltid piano vaniljekrem og pisker kremfløte.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-17, 17:44   #27
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste pavlovakrem?

Når dere blander vaniljekrem og vanlig krem (og vi snakker selvsagt ferdig vaniljekrem) hvordan gjør dere det? Sist ble det veldig flytende... Men vaniljekremen er jo litt "hard" rett ut av boksen syns jeg... Jeg skal lage marsipankake med vaniljekrem.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-17, 18:19   #28
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste pavlovakrem?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Når dere blander vaniljekrem og vanlig krem (og vi snakker selvsagt ferdig vaniljekrem) hvordan gjør dere det? Sist ble det veldig flytende... Men vaniljekremen er jo litt "hard" rett ut av boksen syns jeg... Jeg skal lage marsipankake med vaniljekrem.

Det hjelper å piske vaniljekremen litt først. Da er den lettere å blande forsiktig inn.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-17, 18:37   #29
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste pavlovakrem?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg elsker piano vaniljekrem og blander den med pisket krem som du foreslår.
Jeg syns det er kjempegodt.

Men vær forsiktig når du blander sammen, rører du for mye blir det veldig flytende.

Ja, så eg blander de i ikkje, men legg først på vaniljekremen og kremfløyten oppå. Det blir bra.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 10:34   #30
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste pavlovakrem?

Jeg fant vaniljekrem etter litt leting. Jeg glemmer at det står sammen med bakeartikler og ikke sammen med desserter og vaniljesaus. Jeg tror det er noe av grunnen til at jeg tror det er utsolgt, jeg leter feil sted.

Vi var ville og gale og blandet ikke med krem. Først vaniljekrem og deretter pisket fløte. Forandring fryder.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 10:39   #31
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste pavlovakrem?

Lemoncurd var kjempegodt, dog ikkje så barnevennlig. Det første også til at heile kaka blei oppspist i et jafs fordi det friske gjorde at en orka meir

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 10:43   #32
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste pavlovakrem?

Den hadde dere fått i fred for meg også, Tussa. :barnslig gane:

Det gikk fint å blande Piano vaniljekrem og vanlig krem. Pisket opp vaniljekremen litt først, etter tips i denne tråden. Det ble kanskje en smule for flytende, men godt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 12:09   #33
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste pavlovakrem?

Jeg bruker alltid ferdig vaniljekrem. Og blander med krem i Pavlova. Men nylig smakte jeg en med limekrem og det var kjempegodt!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no