Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Bytte farge på beis på terrasse

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-17, 20:47   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Bytte farge på beis på terrasse

Har skrubbet terrasse som var slitt og hadde opprinnelig en brunfarge. Under tak var det vanskelig å få bort alt. Resultatet er ikke helt sikkert enda da den ikke har tørket opp enda... men jeg har så lyst å bytte til grå beis nå. Hva om noen sv det brune sitter i treverket enda, blir det veldig stygt da...? Noen som har byttet fra brun til grått og kan si litt om hvordan resultatet ble?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 21:09   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte farge på beis på terrasse

Jepp vi gjorde det i fjor sommer. Det første året er det ikke så fint nei, for man skal jo kun male ett strøk på terrassebeis. Fristet å ta to, men ble sterkt frarådet det pga. avskalling osv. Så vi har hatt "ikke så pen"-terrasse i ett år nå, og skal beise igjen i år, da blir det mye penere og mer dekkende. Men fargen er veldig fin, så det er jo verdt det, synes jeg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 21:25   #3
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytte farge på beis på terrasse

Vi bytta fra oransjebrunt til grått. Det var en helvetes møkkajobb, for all den gamle fargen måtte slipes vekk, det holdt ikke med terrasserens. Det blei veldig fint til slutt, men det tok tid... Fortsatt er det partier der litt gammel farge sitter igjen, men det funker ok, så lenge det ikke ligger nytt virke helt inntil. Da ser man tydelig forskjell...

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 21:45   #4
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bytte farge på beis på terrasse

Vi brukte noe som heter terassefornyer og skrubbet rett og slett av den brune Burmateak og fikk beisa i en nydelig terassegrå. Er litt arbeid med det. Gjorde det på terassen oppe og ca 50 kvm nede. Brukte ca en dag på det men kjekt når vi var ferdige :øl:

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 22:00   #5
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytte farge på beis på terrasse

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Vi brukte noe som heter terassefornyer og skrubbet rett og slett av den brune Burmateak og fikk beisa i en nydelig terassegrå. Er litt arbeid med det. Gjorde det på terassen oppe og ca 50 kvm nede. Brukte ca en dag på det men kjekt når vi var ferdige :øl:

Det prøvde vi og, men det tok ikke alt. Måtte slipe. Fra burmateak til terrassegrå her også, for øvrig. 50 kvm + 10 kvm, tok mer enn en dag.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 11:00   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytte farge på beis på terrasse

Skrev i en annen tråd så jeg kopierer:
Jeg renset terrassen i fjor. Kjøpte et middel som fjernet gammel beis. Det er litt jobb altså. Jeg skrubbet med stålbørste og gikk over med oppvaskkost på hver mm av plankene.
Og middelet er etsende!!! Jeg sved huden på den ene hånden før jeg kjente det og trakk raskt på meg sånne arbeidshansker som er tjukkere enn oppvaskhansker.
Kan finne ut hva middelet heter. Kjøpte på Jernia.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 11:00   #7
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bytte farge på beis på terrasse

Vi gjorde det for noen år siden og det var ikke noe problem. Vaska terassen, og malte rett på med grått. Syns det ble ganske dekkende, og har ikke hatt stygg terasse etter det.
Må male på nytt igjen nå, og når jeg tenker meg om brukte vi terassemaling framfor terassebeis. Kanskje derfor det ble så fint?

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no