Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Marsipankake med bilde - hvor billig kan man få det?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-17, 12:57   #21
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marsipankake med bilde - hvor billig kan man få det?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Kanskje noen andre kan hente for dere? Evt gjester eller venner?

Nei, blir for styrete. Mannen min kan heller hente på Obs. Men da må han hente dagen før. Er det greit, eller bør kaken være dagsfersk?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 13:21   #22
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marsipankake med bilde - hvor billig kan man få det?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nei, blir for styrete. Mannen min kan heller hente på Obs. Men da må han hente dagen før. Er det greit, eller bør kaken være dagsfersk?

Det er helt ok og vanlig å hente den dagen før. Det er vel ikke mange Obs/Mega som er søndagsåpne, uansett?

Ellers er jo marsipankake egentlig billig og enkelt (og bedre) å lage selv, om så med ferdig bunn. Det finnes mange steder man kan bestille bare bildet til å legge på.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 13:24   #23
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marsipankake med bilde - hvor billig kan man få det?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er helt ok og vanlig å hente den dagen før. Det er vel ikke mange Obs/Mega som er søndagsåpne, uansett?

Ellers er jo marsipankake egentlig billig og enkelt (og bedre) å lage selv, om så med ferdig bunn. Det finnes mange steder man kan bestille bare bildet til å legge på.

Vi har konfirmasjon en lørdag.

Jeg har en venninne som har tilbudt seg å lage marsipankake, så nå er det opp til mamma om hun vil bruke pengene eller ikke.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 14:56   #24
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Marsipankake med bilde - hvor billig kan man få det?

Jeg har tidligere bestilt en marsipankake og kakebilde hver for seg fordi de ikke hadde bilder der jeg kunne bestille fra da. Tror jeg betaler rundt 100 kroner for et kakebilde(har nettopp kjøpt til en konfirmasjonskake jeg skal bake), men da må man jo gjøre pyntingen selv. Og det er kanskje ikke verdt å spare småpenger på.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 14:56   #25
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Marsipankake med bilde - hvor billig kan man få det?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nei, blir for styrete. Mannen min kan heller hente på Obs. Men da må han hente dagen før. Er det greit, eller bør kaken være dagsfersk?

Marsipankaker blir jo bare bedre dagen etter. Og de som har konfirmasjoner på søndager må jo alltid hente dagen før.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 15:15   #26
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marsipankake med bilde - hvor billig kan man få det?

Bilde kan du bestille på nett og legge på selv. Jeg bestilte her https://www.facebook.com/Bentes-spis...2205409832116/ sendte henne et bilde på mail og fikk bilde printet på marsipan i posten to dager senere.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 15:25   #27
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marsipankake med bilde - hvor billig kan man få det?

Orker ikke å styre med noe som helst pynting selv. Ikke et fnugg. Så det blir enten ferdig med bilde eller hjemmelaget marsipankake uten bilde.

Jeg vet jeg er vanskelig nå, altså, men dette er mammas idé. Jeg bryr meg ikke om kake med bilde i det hele tatt, så derfor er jeg heller ikke villig til å strekke meg så veldig langt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 18:36   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Marsipankake med bilde - hvor billig kan man få det?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det står i CcopMega sin kundeavis. Du får 30% om du henter kaken på en Coop Mega, rabatten trekkes fra i kassen.

Jepp.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 20:13   #29
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Marsipankake med bilde - hvor billig kan man få det?

Ta imot all hjelp du kan få. Om noen baker/kjøper og står for frakt av marsipankake så er det supert.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 10:21   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marsipankake med bilde - hvor billig kan man få det?

779 ble det på Meny, 20 biter.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 10:21   #31
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marsipankake med bilde - hvor billig kan man få det?

Og: "Enkelt å lage marsipankake selv", du.

Det kommer nå AN på, sier bare jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 10:23   #32
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marsipankake med bilde - hvor billig kan man få det?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og: "Enkelt å lage marsipankake selv", du.

Det kommer nå AN på, sier bare jeg.

Jeg har aldri lagd marsipankake. Så for meg hadde det vært en "baffling ordeal". Men nå har mamma og jeg tatt en beslutning. Venninna mi, som i utgangspunktet hadde tilbudt seg å lage marsipankake, lager kake. Og så sparer mamma de hundrelappene. Det blir da uten bilde, men det er HELT greit for min del. Tror ikke konfirmanten selv har noen meninger om saken i det hele tatt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 10:25   #33
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marsipankake med bilde - hvor billig kan man få det?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og: "Enkelt å lage marsipankake selv", du.

Det kommer nå AN på, sier bare jeg.

Det er enkelt! Om man kjøper ferdig bunn og marsipanlokk, så må man ikke kunne så mye mer enn å piske krem. Det klarer alle!

Og selv om man lager bunn og kjevler lokk, så er det jo en kake som egentlig bare skal monteres, ikke lages i veldig stor grad. De fleste kaker jeg lager krever mer baking enn marsipankake.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 10:29   #34
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marsipankake med bilde - hvor billig kan man få det?

Jeg tenker også at marsipankake er kjempevanskelig, men det er jo sant som niobe sier.
Det kan jo gjøres superenkelt med bra resultat. Det verste er pyntingen. Den hadde jeg sett mørkt på gitt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 10:29   #35
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marsipankake med bilde - hvor billig kan man få det?

Pynting?!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 10:30   #36
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marsipankake med bilde - hvor billig kan man få det?

Sleng et par jordbær på toppen. Det enkle er ofte det beste.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 10:30   #37
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Marsipankake med bilde - hvor billig kan man få det?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og: "Enkelt å lage marsipankake selv", du.

Det kommer nå AN på, sier bare jeg.

Lettest.

Kjøp: ferdig, tredelt kakebunn, marsipanlokk (ferdig kjevlet), stor kartong fløte, nøtter, bringebær og melk. Pisk kremen, hakk nøtter. Bland 1/3 del av kremen med nøtter, 1/3 med bringebær. Lukk opp kakebunnen, hell melk over hver del (viktig, ellers er den tørr). Legg nøttekremen og bringebærkremen mellom lagene, sett på toppen, hell over melk, ta på plain krem og legg på lokket. Tar ti minutter. :mat fra bunnen:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 10:34   #38
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marsipankake med bilde - hvor billig kan man få det?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Sleng et par jordbær på toppen. Det enkle er ofte det beste.

Min erfaring er at slenging av jordbær og annen pynting ser veldig mye bedre ut om andre slenger enn om jeg gjør.

Jeg har dårlig statistikk på pene kaker gitt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 10:37   #39
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marsipankake med bilde - hvor billig kan man få det?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Lettest.

Kjøp: ferdig, tredelt kakebunn, marsipanlokk (ferdig kjevlet), stor kartong fløte, nøtter, bringebær og melk. Pisk kremen, hakk nøtter. Bland 1/3 del av kremen med nøtter, 1/3 med bringebær. Lukk opp kakebunnen, hell melk over hver del (viktig, ellers er den tørr). Legg nøttekremen og bringebærkremen mellom lagene, sett på toppen, hell over melk, ta på plain krem og legg på lokket. Tar ti minutter. :mat fra bunnen:

Og dette smaker nok langt bedre og friskere enn mange kjøpekaker. Her i heimen vil man gjerne ha vaniljekrem i ene laget. Jeg vil forresten si at det er lettere med marsipanlokk man kjevler selv, for da man kan kjevle det så stort at det er lettere å legge jevnt på. Man har så lite å gå på med ferdige marsipanlokk.

Og man kan kjøpe ferdige marsipanroser å pynte med.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 10:40   #40
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Marsipankake med bilde - hvor billig kan man få det?

Hvorvidt marsipankake er vanskelig kommer jo an på hva man gjør ut av det. Jeg syns det er nokså enkelt å bake sukkerbrød, trikset er bare å få pisket en veldig stiv eggedosis og så folde inn melet forsiktig. Ellers gjør man det så enkelt eller komplisert man vil. Jeg har bakt dem med makronbunn under sukkerbrødet, bringebærfromasj og sjokolademousse, det blir mer styr enn når man bruker ferdig bunn, syltetøy og krem. Jeg syns det viktigste er at man har et fyll som ikke er for søtt og gjerne med litt syrlighet for å oppheve den søte marsipanen.

Syns det går nokså lett å kjevle marsipanlokk når jeg har en sånn stor silikonmatte å gjøre det oppå. Den billige marsipanen de har på rema syns jeg er en av de beste i forhold til utkjevling. De dyre ferdigfargede marsipanene har jeg kun brukt dersom jeg vil ha helt hvitt lokk eller jeg skal ha sorte eller rødt. Syns det er vanskelig å få fine rød eller sortfarger med konditorfarger.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no