Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Emballasje til frysing av mat

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-17, 14:40   #21
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Emballasje til frysing av mat

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Kan man fryse i isbokser?

Mener man trygt kan fryse i isbokser ja (jeg gjør i hvert fall det, de er kjempepraktiske!), men man skal vel være forsiktig med å bruke dem til varm mat, da plasten ikke er beregnet til varm mat, og kan avgi stoffer ved oppvarming. Har jeg hørt.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-17, 15:00   #22
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Emballasje til frysing av mat

Jeg fryser suppe i poser. Fyller dem stående oppi en stor høy boks eller noe, klemmer ut mest mulig luft og lukker posen med sveisefunksjonen på vakuum-maskinen.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-17, 15:03   #23
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Emballasje til frysing av mat

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg fryser suppe i poser. Fyller dem stående oppi en stor høy boks eller noe, klemmer ut mest mulig luft og lukker posen med sveisefunksjonen på vakuum-maskinen.

Jeg tror jeg må ha en slik vakummaskin! Kan man varme posene i en gryte med kokende vann? Eller bør man ha dampovn?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-17, 15:09   #24
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Emballasje til frysing av mat

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg tror jeg må ha en slik vakummaskin! Kan man varme posene i en gryte med kokende vann? Eller bør man ha dampovn?

I kjele i vann eller bare klipp opp posen og klunk hele isblokken over i en kjele. Man kan kan også ferskfryse grønnsaker i biter og bare hive de rett i en gryte med vann, salt og smør.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no