Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

[SKAM] Innlegg 2003-3000

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-17, 19:51   #901
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Siden sist (da jeg startet en "Ser du Skam?-tråd" og ikke skjønte helt greia med serien), har jeg sett episodene jeg manglet på sesong 1, hoppet over 2 og 3, og er nå "up to speed" på sesong 4. :nemlig. Orker ikke henge med på klipp og snap og hva dere nå følger med på gjennom uken, men ser hele episoder om fredagen. Synes tematikken er god, Sana er kul, Nora er hinsides irriterende (snakker for seint og grusom dialekt ) -og tenker at det er urkomisk at Skam som, med rette, får mye ros for å være realistisk, har en totalt urealistisk russebusskonstellasjon som en greie i denne sesongen.

Viss du synest Noora snakker seint, kan du hoppe over sesong 2. Men 3 må du sjå.

Litt einig angåande dette bussdramaet. Eg tenker og at realismen forsvant då Sana sa "Fordi du kalte Vilde for slut i første" og i neste øyeblikk krevde å få vere sjef og at dei andre betalte.

Litt spent på dynamikken mellom Eva og resten av gjengen. Vilde er så hungrig på å vere i sentrum at ho gjer alt for å bli akseptert av Sara og Ingrid og gjengen. Men resten av opplegget rundt bussen er rart.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 13-05-17, 20:01   #902
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.457
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

For meg er hele konseptet russebuss rart og fremmed uansett, det er ikke noe de driver med her, og det eksisterte ikke "på min tid", så der har jeg ingen forutsetning for å uttale meg om hva som er realistisk og ikke.

Det finnes jo folk IRL som både snakker seint og har irriterende dialekter, så jeg synes ikke Noora er problematisk sånn sett. Hadde jeg levd blant dem, vært på deres alder og de var virkelige personer er det nok uansett Eva og Vilde jeg hadde irritert meg mest over. Det evige jaget etter å være kul og populær, det var noe som jeg fikk fnatt av også som 17-åring. Og da hadde jeg ikke samme evnen som nå til å se all usikkerheten som lå bak.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 13-05-17, 20:41   #903
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Hvilken takketale snakker du om, nokon? :forvirra:

Og Rine, sesong 3 ville jeg også anbefale å se. Der er de russegreiene mye mindre fremtredende også. Jeg har begynt å se hele greien om igjen nå og er på sesong 2, og jeg kjenner at den kjeder meg litt, men samtidig ser jeg plutselig noen koblinger og frampek, og det er jo gøy.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå  
Gammel 13-05-17, 20:46   #904
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.511
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Ja, sesong 3 er et must. Jeg begynte jo å se sånn rundt midten av sesong 2, men valgte å se sesong 1,2 og 3 i rekkefølge, og det er jeg glad for. Fikk mer helhet.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå  
Gammel 13-05-17, 21:01   #905
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Hvilken takketale snakker du om, nokon? :forvirra:

Og Rine, sesong 3 ville jeg også anbefale å se. Der er de russegreiene mye mindre fremtredende også. Jeg har begynt å se hele greien om igjen nå og er på sesong 2, og jeg kjenner at den kjeder meg litt, men samtidig ser jeg plutselig noen koblinger og frampek, og det er jo gøy.

Den som har blitt sendt 200 gonger på tv2 nyhetskanalen i dag. :institusjonalisert: Gullruten. Publikumsprisen gjekk til Tarjei Sandvik Moe og Henrik Holm.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 13-05-17, 21:02   #906
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Tror ikke takketalen har noe med klippet å gjøre.

Nei, det var ikkje det eg meinte. Men ganske klart hint til sesongens tematikk med foreldre/barn.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 13-05-17, 21:03   #907
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Den som har blitt sendt 200 gonger på tv2 nyhetskanalen i dag. :institusjonalisert: Gullruten. Publikumsprisen gjekk til Tarjei Sandvik Moe og Henrik Holm.


Aaah. :har ikke sett: Så at de fikk pris og at de kysset, men har ikke sett talen. Da forstår jeg!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå  
Gammel 15-05-17, 14:56   #908
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.457
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Noora har forresten ny post på insta (dvs den er vel et par dager gammel, men jeg så den ikke før nå). Og får masse hat i kommentarfeltet pga klininga med Yousef.

Ganske fascinerende dette, hvor mye enkelte greier å leve seg inn i serien.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 15-05-17, 17:26   #909
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Eg er sikkert rar. Eg fullførte aldri sesong 3. Han gav meg ikkje noko.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 15-05-17, 18:08   #910
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Eg er sikkert rar. Eg fullførte aldri sesong 3. Han gav meg ikkje noko.

Sikkert ikke rar, for alt rører jo ikke alle. Den sesongen traff meg skikkelig, og den sitter fortsatt i. Jeg synes det er så mange fine øyeblikk i den sesongen i tillegg til at skuespillet og kjemien mellom de to som spiller Even og Isak er fantastisk.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 22-05-17, 08:37   #911
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Nytt klipp. Og jeg er nesten litt på gråten. :innrømmer: Dersom Sana skal fortsette med å dytte folk fra seg så blir jo dette bare fælt.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 22-05-17, 09:45   #912
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.777
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Skam følger oppskriten. Hvem blir den første til å hjelpe Sana med å åpne seg?

Klippene hun ser i hodet sitt når hun ber er fra Uranienborg ungdomsskole, der hun gikk. Hun ble nok mobbet. Nå føler hun seg utstøtt igjen. Hun vil heller virke hard enn å snakke med jentene om dette med bussen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 22-05-17, 10:02   #913
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Skam følger oppskriten. Hvem blir den første til å hjelpe Sana med å åpne seg?

Klippene hun ser i hodet sitt når hun ber er fra Uranienborg ungdomsskole, der hun gikk. Hun ble nok mobbet. Nå føler hun seg utstøtt igjen. Hun vil heller virke hard enn å snakke med jentene om dette med bussen.

Men er det klininga til Noora som gjorde at ho vippa og føler seg utstøtt? Eller har det skjedd noko meta som eg ikkje har fått med meg?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv  
Gammel 22-05-17, 10:07   #914
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.777
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Hun skulle jo bli kastet av bussen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 22-05-17, 10:16   #915
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hun skulle jo bli kastet av bussen.

Herregud, det hadde eg glømt.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv  
Gammel 22-05-17, 16:23   #916
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.984
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Stakkars Sana. Hun gjør det jo bare for å komme Pepsi Max-gjengen i forkjøpet og slippe ydmykelsen. Og at det er litt vanskelig å forholde seg til Isak er jo heller ikke så rart.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 22-05-17, 16:31   #917
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Angrep er det beste forsvar. Hun taper ikke ansikt ved å si at hun ikke skal være russ, og hun har helt klart en bagasje med seg fra Uranienborg skole. For noen meldinger! Jeg får virkelig vondt av henne! Og det gjør at den tøffe masken hun har brukt virkelig kommer tydelig fram at bare er en maske. Jeg håper at en av jentene eller Isak klarer å nå inn til henne. Akkurat nå er det Ibiza igjen, og mennesker trenger mennesker og kvart eit menneske er ei øy osv. Det lærte vi av Dr. Skrulle i høst!

amylin er ikke aktiv  
Gammel 22-05-17, 16:32   #918
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Merker at jeg er fortsatt utrolig nysgjerrig på hva som var årsaken til den slåsskampen, da. Hva fikk Elias til å bli så sint? Og Mahdi? Og var det Elias som slo Isak? Hva var rollen til Isak oppi det her?

amylin er ikke aktiv  
Gammel 22-05-17, 21:12   #919
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.777
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Merker at jeg er fortsatt utrolig nysgjerrig på hva som var årsaken til den slåsskampen, da. Hva fikk Elias til å bli så sint? Og Mahdi? Og var det Elias som slo Isak? Hva var rollen til Isak oppi det her?

Vi får nok svar. Vi må få et bror/ søsterklipp snart?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 22-05-17, 22:42   #920
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Og der har Morten Hegseth kommet med en artikkel til den helt idiotiske og klønete uttalelsen fra Panorama agentbyrå. Det som irriterer meg mest, er at gjennom hele sesong 3 klarte Skam og Andem å unngå at Even ble satt i noen som helst bås. Pan? Bi? Homse? Men aldri landet på noe, men han var Even og forelska i Isak og det holdt. Nå er Even plutselig satt i bås som homofil, og ikke skal Henrik Holm spille flere homofile karakterer heller. Han får passe seg så han ikke spiller for mange heterofile karakterer heller, da.

Morten Hegseth sin artikkel.

Dagbladet sitt oppslag.

amylin er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no