Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Koble fra tåkelys?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-16, 12:18   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Koble fra tåkelys?

Vi har hatt vår gamle Saab til pkk hos Naf i dag. Eneste 2er feil var tåkelys. Naf reparerer ikke, så det må vi ordne annet sted. Helt greit akkurat det. Men jeg synes han sa at de måtte repareres (forsto det slik at det ikke var lyspærene som hadde gått) eller kobles fra. Jeg ble litt nysgjerrig på det siste. Kan vi få de koblet fra og slippe å reparere? Jeg tror jeg aldri har brukt tåkelys med den bilen og den kjøres 99 % lokalt og litt øvelseskjøring, så jeg tror neppe de lysene blir brukt de neste 2 årene heller. Bilen er snart 18 år gammel, så vi vil legge ut minst mulig på den. Byttes nok ut til neste kontroll om 2 år.
Noen som vet? Google ga meg bare mange treff på å koble TIL.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 12:25   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koble fra tåkelys?

Jeg tror ikke man MÅ ha tåkelys. Det er mange biler som kommer uten. Men er ikke 100% sikker på om det vil regnes som en mangel om du skal på feks EU-kontroll. Du kan jo ringe et verksted å spørre?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 13:13   #3
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Koble fra tåkelys?

Det var iallefall mangel på kontrollen i dag at den ikke funket. Men hvis det er billigere og lov å koble fra for å få godkjent gjør jeg det. Må jo ringe verksted uansett, men tenkte noen kanskje visste så jeg slapp å føle meg dum om jeg spurte noe helt opplagt.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 13:17   #4
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koble fra tåkelys?

Kan denne diskusjonen vera til hjelp?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 13:22   #5
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Koble fra tåkelys?

Takk. Viser iallefall at jeg ikke er den første til å lure på det. ��

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-16, 21:17   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Sint!

Sv: Koble fra tåkelys?

Når det er nå er blitt mørkt, merker man at det ellers er mange der man skulle ønske at tåkelyspærene hadde gått, ettersom de ikke vet situasjonen disse skal brukes i eller har slått dem på ved en feil, eller *tror* de får bedre lys ved å kjøre med dette i tillegg til kjørelysene...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-16, 16:40   #7
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koble fra tåkelys?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Når det er nå er blitt mørkt, merker man at det ellers er mange der man skulle ønske at tåkelyspærene hadde gått, ettersom de ikke vet situasjonen disse skal brukes i eller har slått dem på ved en feil, eller *tror* de får bedre lys ved å kjøre med dette i tillegg til kjørelysene...


Tenkte akkurat på det samme. Hadd en bak meg forrige kvelden, og hadde lyst til å stoppe på en sånn måte at han måtte og. Bare for å be han skru av de helsikes tåkelysene!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no