Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Skrivefeil i brev fra skolen

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-16, 08:44   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Skrivefeil i brev fra skolen

Junior kom hjem med brev fra skolen vedrørende en spesiell dag. Det var flere delinger av ord som ikke skal deles, og konsekvent bruk av å fremfor og. Manglende komma og er par slurvefeil. Avsender er to voksne jeg ikke vet hvem er (ikke lærer eller rektor).

Sier man fra om slikt til skolen? Eller er man crazy parent da?

__________________
07 og 10

Sist redigert av Pelle : 18-10-16 kl 09:42.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 08:47   #2
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrivefeil i brev fra skolen

Jeg hadde ikke sagt i fra, ikke som mor. Som ansatt kan det nok være jeg hadde sagt noe.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 08:50   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrivefeil i brev fra skolen

Vi får stadig vekk brev fra skolen med skrivefeil. Jeg synes det er litt crazy parent å gi beskjed, ja. Selv om jeg må innrømme at jeg har lyst til å sende det tilbake rettet med rød penn. jeg bare gjør det ikke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 08:59   #4
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrivefeil i brev fra skolen

Det er sikkert 15 feil!!!
Men jeg vil jo ikke være crazy parent.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 09:23   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrivefeil i brev fra skolen

Jeg hadde nok ikke sagt i fra til skolen, men fy det hadde klødd i rødpennhånda mi.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 09:29   #6
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrivefeil i brev fra skolen

Det der har skjedd her mange ganger og jeg har hatt så lyst til å si noe, eller sende brevet tilbake rettet med rød penn. Men jeg har aldri gjort det - ikke enda. Det kommer nok en dag der det tipper over for meg.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 09:34   #7
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrivefeil i brev fra skolen

Jeg hadde nok heller ikke sagt ifra, men skjønner at du klør etter det. ( ) Du får ta det ut her i stedet.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 09:38   #8
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrivefeil i brev fra skolen

Jeg sier bare fra når barna mine blir «rettet» fra riktig til feil. (Det har skjedd opptil flere ganger.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 09:48   #9
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrivefeil i brev fra skolen

Jeg hadde ikke sagt noe og har heldigvis ikke opplevd noe lignende. (Det hender en gang i blandt at jeg leser en bok spekket med skrivefeil og da klarer jeg ikke å fokusere på handlingen. )

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 09:50   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrivefeil i brev fra skolen

Jeg har aldri sagt fra, bare fnist uhemmet inni meg selv over antall skrive- og særskrivingsfeil kombinert med signaturen "adjunkt med opprykk" på eposten.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 09:55   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrivefeil i brev fra skolen

Jeg er nok truandes til å sende en vennlig Mail til rektor, om dette er et brev som har gått ut til alle. Med en litt humoristisk tone. Små skrivefeil i mailer og andre ting sier jeg ikke fra om.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 10:06   #12
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrivefeil i brev fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg sier bare fra når barna mine blir «rettet» fra riktig til feil. (Det har skjedd opptil flere ganger.)

Ja, det gjør jeg også - ved å skrive på prøven og sende den i retur til læreren.

Ellers har jeg vel til gode å se en ukeplan uten trykkfeil og stavefeil. Det hender jeg spør ungene om de finner feilen, og om de gjør det, retter de den opp med penn. Det skulle ikke forundre meg om de gjør læreren oppmerksom på det også. "Lekser staves med én k, lærer!"

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 10:07   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrivefeil i brev fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

(Det hender en gang i blandt at jeg leser en bok spekket med skrivefeil og da klarer jeg ikke å fokusere på handlingen. )

Dette skjedde meg med en pensumbok en gang. Til slutt begynte jeg å rette med blyant mens jeg leste, kokende av irritasjon. Etter eksamen sendte jeg en laaaaaang mail med alle rettelsene til forlaget - og fikk en stor takk, en bunke bøker og omtale i neste opplag i retur. /

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 10:08   #14
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrivefeil i brev fra skolen

Ikke så lenge brevet ikke kom fra barnas norsklærer.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 10:08   #15
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrivefeil i brev fra skolen

Femten feil i ett brev. Det er bra flaut. Jeg kunne lett kommentert dette på en høflig litt humoristisk måte. :dukker:

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 10:09   #16
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrivefeil i brev fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det skulle ikke forundre meg om de gjør læreren oppmerksom på det også. "Lekser staves med én k, lærer!"

Hehe, det minner meg om noen jeg kjenner som hadde vært framme på tavla og rettet i oppgaven læreren hadde skrevet til klassen.
Lærer hadde bare sittet i hjørnet og fnist da hun så det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 10:15   #17
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrivefeil i brev fra skolen

Jeg hadde ikke sagt fra om dette.

Det hadde havnet på lista mi over ting jeg ikke liker og så kunne det nok ha kommet ut under et møte med ledelsen. :innrømmer:

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 10:27   #18
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrivefeil i brev fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja, det gjør jeg også - ved å skrive på prøven og sende den i retur til læreren.

«Dette har faktisk vært lov å skrive siden 2005.»

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det hender jeg spør ungene om de finner feilen, og om de gjør det, retter de den opp med penn. Det skulle ikke forundre meg om de gjør læreren oppmerksom på det også. "Lekser staves med én k, lærer!"

Særlig min ene er fullstendig holy terror på det der, så henne må jeg faktisk dempe litt. Det er i hvert fall ingen særlig fare for at vranglære skal trenge seg gjennom barrikadene der i gården.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 10:52   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrivefeil i brev fra skolen

Jeg ville syns det var flaut å bli rettet på av elever, om jeg var lærer. Så da ville jeg kjørt korrektur på alt. Trur eg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-16, 10:59   #20
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 473
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Skrivefeil i brev fra skolen

Ja, det er crazy parent å si fra - hadde ikke gjort det som forelder. Hadde gjort det som ansatt. Det er pinlig at skolen sender ut brev med mange feil. Selv retter jeg evt skrivefeil fra kollegaer på ukeplanen - grunnen til feilene er nok at det går litt for fort i svingene noen (mange...) ganger. Når det er sagt; det er jo heller ikke alle lærere som er gode på rettskriving (spesielt særskriving er det flere og flere som driver med), men jeg syns faktisk at selv om du ikke er språklærer så bør du skriv riktig.

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no