Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Transport av skolevenner (seksåringer)

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-16, 17:35   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Transport av skolevenner (seksåringer)

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Å sette igjen på skolen er noe ganske annet enn å sette igjen på barnehagen. Nå antar jeg at Mjaus nærskole er mye mindre enn den mine barn gikk/går på (jeg vet hvor hun bor), men forholdene er større og mindre voksenkontroll enn i barnehagen likevel. En bilstol får ikke stå i fred.

Jeg ville aldri i livet ha satt noen bilstol på skolen. Akkurat som jeg overhodet ikke hadde hatt problemer med å gjøre det i barnehagen. Skoleungene peller på ALT!

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 17:50   #22
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Transport av skolevenner (seksåringer)

Vi har sjuseter, og en haug Biltema-puter liggende i bilen. Tenker at det er godt nok til kortere turer i nærområdet, med maks 30-50-sone. Avklarer med foreldre at ungen deres gjerne får sitte på hvis det er ok at hen sitter på pute. Ellers må de sende med beltestol.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 17:58   #23
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Transport av skolevenner (seksåringer)

Vi har ekstra pute. På et tidspunkt hadde alle ungene beltestol eller pute samtidig, men nå er det bare de to yngste som trenger. Så vi har ekstra pute tilgjengelig. I tillegg er det ofte sånn at jeg ikke har med søsken når jeg kjører en av ungene og venner, så da kan vi ha med opp til 3 ekstra på pute eller beltestol med det vi har tilgjengelig.

Mange av kompisene til guttungen på snart 9 har ikke brukt bilsikring etter at de begynte på skolen og jeg har hatt et par som har blitt overrasket når jeg krever at de sitter på pute. Så jeg tar det ikke for gitt at andre sikrer mine barn og har noen ganger sendt med dem bilputene.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 18:07   #24
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Transport av skolevenner (seksåringer)

Vi pleide å flytte over bilstoler fra vår andre bil, når det var behov. slik at jeg hadde bilstol til alle som det var plass til I bilen.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 18:10   #25
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Transport av skolevenner (seksåringer)

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Nei, okei, typisk eksempel på naiv barnehagemamma der altså.

Vi har satt gjen flere ganger på skolen, aldri vært noe problem.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 18:24   #26
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Transport av skolevenner (seksåringer)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nei. Jeg spurte Trygg Trafikk om akkurat dette og de mente at det var like sikkert i passasjersetet som bak. Gitt at airbagen var slått av.

Ah. Det er i så fall helt supert, selv om jeg syns det høres litt rart ut at det ikke er enda litt tryggere bak.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 23:32   #27
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Transport av skolevenner (seksåringer)

Har en ekstra beltestol og pute.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 11:43   #28
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Transport av skolevenner (seksåringer)

Vi har brukt pute til skolevenner som sitter på fra skolen. Vi har kort vei med 40- og 30-sone. Andres barn har også sittet på med pute ved kjøring andre steder i nærområdet. I førsteklasse spurte vi foreldrene om det var ok, ingen har motsatt seg.
Det har ikke vært aktuelt for oss å tilby noe annet enn pute. Det hadde vi ikke hatt plass til heller. Hvis vennenes foreldre ikke hadde syntes pute var ok, så måtte foreldrene kjøre barna selv, eller ha med eget sete.

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 22:27   #29
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Transport av skolevenner (seksåringer)

Jeg lar lillesøster sitte på pute og gjesten i hennes beltestol når vi frakter hjem i bil. Nå er det snakk om svært kort i type 30 km/t da.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 00:49   #30
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Transport av skolevenner (seksåringer)

Vi kjørte flere turer hvis det var flere som skulle være med. Alltid med beltestol (2 stk i bilen) selv om barna hadde sluttet med det. For meg var det knekkende likegyldig hva barnas foreldrene mente, da det var jeg eller mannen som var sjåfører, og vi som var (og er) ansvarlige for korrekt sikring. Og noen av barna sa så fint at de hadde sluttet med beltestol for lengst, men vårt svar var da at skulle de kjøre med oss så måtte de sitte i beltestol - hvis ikke kunne de ikke være med. I vår bok er ikke pute tilstrekkelig sikring, og langt verre enn beltestol i sidekollisjon. Vår bil - vårt ansvar. Jeg synes en liten reality check er grei veiledning når man står overfor slike dilemma - "Hva hvis noe skjer?! Kan jeg leve med det da?!".

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no