Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Transport av skolevenner (seksåringer)

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-16, 11:34   #1
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Transport av skolevenner (seksåringer)

Ja, da har eldste begynt på skolen, og det vil nok bli transport av både en og to venninner pluss lillebror fra skole og bhg fremover.

Ser en del har kjøpt bilputer på biltema til bruk til dette.
Selv syns jeg det er ok at snuppa sitter på en slik på vei hjem til venner, da det er kort vei, ikke høyere fart enn 70 til en av vennene, og hun er forholdsvis lang.
Men jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre selv. Jeg har ikke plass til sete mellom setene bak i noen av bilene våre. (Leaf og insignia), men kan slå av airbag foran på enkelt vis og ha snuppa der. I beltestol.

Hva gjør dere? Må si et par puter i bagasjerommet frister om det er innafor. Har lest meg blind på nett. Trygg trafikk har så vidt nevnt pute bare, så det er jo godkjent. Men tipper det neppe er godt nok. Særlig til daglig bruk, og man vet jo aldri i trafikken.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 12:00   #2
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Transport av skoleveier (seksåringer)

Vi har en ekstra beltestol liggende bak i bilen til skolevenner (MaxiCosi something til 700ish kroner). Da sitter min på den i framsetet med avslått airbag. Det er lov men ikke anbefalt, så det brukes kun til og fra aktiviteter i max 50-sone.
Nå begynner dog et par av vennene å bli så store at beltestolen vi har i baksetet blir for liten for dem så da vet jeg jammen hvordan jeg skal frakte de når det er vår tur til å kjøre til aktiviteten. Jeg har veldig lite lyst til å ha noen foran på pute enda, selv i bare 50-sone.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 12:02   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Transport av skoleveier (seksåringer)

Overskriften din er en smule kryptisk?

Uansett, jeg synes pute er et greit alternativ en sjelden gang, men det hadde ikke vært ok til daglig bruk i mine øyne. Og vi har bare 50/30-sone her.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 12:04   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Transport av skoleveier (seksåringer)

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Overskriften din er en smule kryptisk?

Enig - jeg spekulerte fælt før jeg åpnet tråden.

Hvor store/tunge er barna? Hvor langt kjører dere, og hva er fartsgrensen? Dette ville spilt inn for meg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 12:14   #5
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Transport av skoleveier (seksåringer)

Autocorrect.
Kan noen endre det? Ska være transport av skolevenner selvfølgelig.

Ja pute foran er alldeles uaktuelt kjenner jeg.
Ja det er avstand og fart jeg også tenker på. Og pga det syns jeg selv det er ok for snuppa sin del som er lang og tung nok til pute, når hun skal bli med noen hjem. For hennes del er det kun en veninne som bor slik til at man må ut av 50-sonen. Og da er det snakk om 300 m i en 70-sone uten kryss. Og så 700 m i 60-sone
Når venner skal være med til oss er det da snakk om 300 m lengre i 60-sonen nevnt ovenfor.
Vennene varierer jo i lengde og vekt. Så det er litt vanskelig å si egentlig.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 12:17   #6
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Transport av skoleveier (seksåringer)

Det er ikke snakk om til daglig selvfølgelig. Mine sitter trygt i bilstolene sine lenge enda.
Det er kun snakk om hjem fra skolen med venner i bilen. Jeg kan ikke ha to bilstoler i bagasjerommet okke som. Da må jeg heller få de til å sette igjen sete på skolen som jeg tar med til bilen. Men det ville jo være fint å slippe å drasse på to bilstoler, tre førsteklassinger og en treåring med utstyr fra bhg/skole til bilen.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 12:21   #7
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Transport av skoleveier (seksåringer)

Vi har et par av disse billige bilputene som vi bruker når vi har med venner av storebror hjem fra skolen eller på andre korte turer. Ser de andre gjør det samme og jeg synes selvsagt det er greit at storebror sitter på pute når han kjører med andre. Vi har syvseter og kan slå av airbag (våre tre sitter ved siden av hverandre i baksetet) foran så vi har god plass til venner.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013

Sist redigert av Myria : 22-08-16 kl 12:32.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 12:21   #8
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Transport av skoleveier (seksåringer)

Hva er lengde/vekt-grensa for pute?

Vi har to ekstra beltestoler. Den ene skal minsten arve når han snus, og den andre er en relativt billig en som kun brukes ved frakt av ekstra barn. Vi har bare plass til to i sete i baksetet, og så plasserer jeg en i sete i framsetet. I følge bruksanvisningen til bilen skal ikke airbagen skrus av,men setes dyttes helt tilbake. Så jeg får maks med meg 3 barn på tur, og syns i grunnen det er mange nok.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 12:27   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Transport av skoleveier (seksåringer)

Er skolen så langt unna at det ikke går an å gå til og fra? :rema1000:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 12:38   #10
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Transport av skolevenner (seksåringer)

Vi bruker putene fra Biltema.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 12:57   #11
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Transport av skolevenner (seksåringer)

Jeg hadde ekstrapute i bagasjerommet når mine var i den alderen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 13:36   #12
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Transport av skolevenner (seksåringer)

Jeg ville spurt de aktuelle foreldrene om hva de ønsket først og fremst.
Lagt frem hva mine muligheter for transport var (aka pute) også hadde det vært opp til de om de syntes det var en god løsning eller ikke.

Hvis ikke, må de ordne på annet vis. :enkelt:

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 13:49   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Transport av skoleveier (seksåringer)

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Da sitter min på den i framsetet med avslått airbag. Det er lov men ikke anbefalt, så det brukes kun til og fra aktiviteter i max 50-sone.

Er du sikker? Når jeg har henvendt meg til Trygg trafikk angående dette, så har svaret vært at jeg gjerne må ha beltestolen i forsetet så lenge airbagen er avslått.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 13:52   #14
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Transport av skoleveier (seksåringer)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Er du sikker? Når jeg har henvendt meg til Trygg trafikk angående dette, så har svaret vært at jeg gjerne må ha beltestolen i forsetet så lenge airbagen er avslått.


Jeg har også fått vite at det er greit så lenge airbagen er avslått.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 14:07   #15
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Transport av skolevenner (seksåringer)

Våre er jo i barnehagen fortsatt, men når vi skal ha med noen hjem setter foreldrene beltestol igjen i garderoben, så monterer vi i vår bil. Vi har plass til tre seter bak pluss at vi har to ekstraseter i bilen, så vi har med venninnene til eldste titt og ofte. Er det ikke et alternativ at de bruker egne seter, de er jo så lette å ta ut og inn av bilene?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 14:09   #16
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Transport av skolevenner (seksåringer)

Ang å sitte foran så er dette greit og lov ja. Så lenge airbag er av. Mange har jo biler uten baksete, så noe annet ville vel vært litt rart. Men det er helt sikkert ikke det man anbefaler fremfor å sitte bak. Det er nok der det er aller tryggest.

Ser dere svarer veldig ulikt. Men interessant å høre altså, for jeg er av typen som blir fra meg av bekymring for om jeg tar godt nok vare på andre folks barn. Mine egne også faktisk. Så det er greit å få bekreftelse på at man faktisk kan bruke pute av og til uten å bli kåret til årets verste mamma.
Så jeg kommer ti å kjøpe to puter og ha de i bagasjen. Informere foreldre om putene og at de evt kan ta med sete om de ønsker det, eller jeg og mannen kan flytte over om jeg både leverer og henter. Og så seter jeg snuppa i bilsetet sitt foran med meg på disse dagene.
Det er aktelt allerede i morgen, så skal på biltema nuh!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 14:10   #17
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Transport av skolevenner (seksåringer)

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Våre er jo i barnehagen fortsatt, men når vi skal ha med noen hjem setter foreldrene beltestol igjen i garderoben, så monterer vi i vår bil. Vi har plass til tre seter bak pluss at vi har to ekstraseter i bilen, så vi har med venninnene til eldste titt og ofte. Er det ikke et alternativ at de bruker egne seter, de er jo så lette å ta ut og inn av bilene?

Å sette igjen på skolen er noe ganske annet enn å sette igjen på barnehagen. Nå antar jeg at Mjaus nærskole er mye mindre enn den mine barn gikk/går på (jeg vet hvor hun bor), men forholdene er større og mindre voksenkontroll enn i barnehagen likevel. En bilstol får ikke stå i fred.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 14:18   #18
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Transport av skolevenner (seksåringer)

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Våre er jo i barnehagen fortsatt, men når vi skal ha med noen hjem setter foreldrene beltestol igjen i garderoben, så monterer vi i vår bil. Vi har plass til tre seter bak pluss at vi har to ekstraseter i bilen, så vi har med venninnene til eldste titt og ofte. Er det ikke et alternativ at de bruker egne seter, de er jo så lette å ta ut og inn av bilene?

Jeg hadde ikke satt igjen noe som en beltestol i garderoben på skolen til Pompen altså. Den hadde blitt herpa. Ingenting får stå i fred, så det hadde jeg ikke tatt sjansen på.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 15:39   #19
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Transport av skolevenner (seksåringer)

Nei, okei, typisk eksempel på naiv barnehagemamma der altså.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 16:33   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Transport av skolevenner (seksåringer)

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Ang å sitte foran så er dette greit og lov ja. Så lenge airbag er av. Mange har jo biler uten baksete, så noe annet ville vel vært litt rart. Men det er helt sikkert ikke det man anbefaler fremfor å sitte bak. Det er nok der det er aller tryggest

Nei. Jeg spurte Trygg Trafikk om akkurat dette og de mente at det var like sikkert i passasjersetet som bak. Gitt at airbagen var slått av.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no