Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Hvordan lager man fotballkake? En sånn bane med spillere....

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-15, 10:31   #1
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Hvordan lager man fotballkake? En sånn bane med spillere....

Har en gutt her som ønsker seg fotballkake. Jeg har nesten aldri laget temakake og skulle gjerne hatt oppskrift eller tips om hvordan jeg gjør det, og hvor jeg får tak i noe som ligner på gress osv.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-15, 10:56   #2
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan lager man fotballkake? En sånn bane med spillere....

Her tror jeg Coop Extra selger kakepynt som ser ut som gress. Har sett en fotballkake som va langpannesjokoladekake med glasur, også grønt strø på toppen. Linjene på banen var tegnet opp med melisglasur. Fotballspillerne var seigmenn festet med tannpirkere (uten mintsmak). Fotballen var en innpakket sjokoladeball, slike har jeg sett på Nille. Dte lå også flere baller rundt kakefatet slik at alle barna fikk.

Hvis du googler fotballkake så får du forresten mange tips på bildene.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-15, 11:20   #3
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Re: Hvordan lager man fotballkake? En sånn bane med spillere....

Du kan farge kokos grønt med konditorfarge! ��

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-15, 11:30   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lager man fotballkake? En sånn bane med spillere....

Større matbutikker, Meny f.eks., har det du trenger. Ferdig grønt strø+melistube i en pakke. Det finnes også mål og fotball i Wilton sånne steder.

Kaken er bare vanlig langpannekake.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-15, 11:33   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lager man fotballkake? En sånn bane med spillere....

Problemet med kokos er at det ikke smaker noe godt, synes jeg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-15, 11:42   #6
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan lager man fotballkake? En sånn bane med spillere....

Jeg ville styrt unna den ferdige fotballpakken. 60 kroner for bittelitt grønn strø (det dekker ikke så mye), noen rare flate fotballer og en tube med utrolig seig glasur som er vanskelig å klemme ut slik at det blir pent. Det er både billigere og bedre å lage det selv.
Jeg brukte grønt kakestrø siden jeg ikke liker smaken av masse tørr kokos. Jeg hadde bestilt små fotballmål på Ebay, brukte seigmenn (festet med tannpirkere) som spillere og melisglasur til å merke opp linjene på banen. Fotballen er slike små runde fotballsjokolader de selger i nett på Nille.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no