Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sko til korpsbarn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-14, 11:34   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sko til korpsbarn

Eldste går i korps, skal få uniform i dag. Hva slags sko bruker deres barn til uniform? De bør jo være gode å gå i. Jeg, i min tid, hadde sorte ecco med knyting husker jeg. De fleste andre hadde sorte mokkasiner. Ser at noen i vårt korps bruker sorte joggesko.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 11:44   #2
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sko til korpsbarn

Da våre spilte i korps, brukte de sko av denne typen





Den nederste er fra Skoringen og koster 299,-

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 11:57   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sko til korpsbarn

Da går jeg til Skoringen. Så ingenting hos Eurosko i går, var der i annet ærend. Synes selv at skinn er finest.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 12:13   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sko til korpsbarn

Har ikke korpset noen føringer?
Snakk med noen som har vært med en stund og hør hva de foretrekker.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 12:25   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sko til korpsbarn

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Har ikke korpset noen føringer?
Snakk med noen som har vært med en stund og hør hva de foretrekker.

Skal høre med de i dag, men så vidt jeg vet er det bare at de skal være helt sorte.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 12:26   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sko til korpsbarn

Vi har strenge føringer hos oss - joggesko er egentlig no! hvis de ikke er absolutt helsorte. De fra skoringen vil gå igjennom hos oss.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 12:53   #7
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sko til korpsbarn

Jeg og Snuppa var på Skoringen for et par uker siden, og prøvde flere par, blant annet et av snøreskoene. De satt ikke så godt på henne, så hun endte med et par med remmer (type jentesko), men som satt godt på foten og med god såle. Jeg sa bare at hun skulle ha korpssko, og så fant de fram flere forslag.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 13:15   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sko til korpsbarn

Her må de være helt svarte og se formelle ut, men må ikke være snøresko. Joggesko er ikke lov. I fjor havnet flere av musikantene på en svart skinnsko med borrelåslukning, den var fin. Den var enten fra Eurosko eller Skoringen, husker ikke forskjellen i farten. Skal man gå mye er skinnsko best, tror jeg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 13:21   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sko til korpsbarn

Ja, jeg hadde ecco i min tid, med snøring.

Ser at ecco har damesko med borrelås. Det kan funke tenker jeg, skinn. Ecco og Skoringen er vegg-i-vegg her, så da går jeg der og ser.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 19:40   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sko til korpsbarn

Skoringen hadde dårlig utvalg her, men vi fant hos Ecco i kveld. Dyre, men ikke noe å gjøre med de. De er i alle fall myke og gode.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 19:43   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sko til korpsbarn

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Da går jeg til Skoringen. Så ingenting hos Eurosko i går, var der i annet ærend. Synes selv at skinn er finest.

Vi kjøpte disse på Skoringen: http://www.skoringen.no/tarmax-3424100410.aspx

Prisen tatt i betraktning, så er jeg imponert, for skoene har god såle og eldstemann sier de er gode å gå med. De går jo laaaangt her i Sørabygda, så gode sko må de nesten ha.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 22:55   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sko til korpsbarn

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi kjøpte disse på Skoringen: http://www.skoringen.no/tarmax-3424100410.aspx

Prisen tatt i betraktning, så er jeg imponert, for skoene har god såle og eldstemann sier de er gode å gå med. De går jo laaaangt her i Sørabygda, så gode sko må de nesten ha.

Min prøvde de på, men syntes ikke de var gode.......Ikke vet jeg. Hun fikk i alle fall sko og har begynt å gå de inn her hjemme. Hun skal gå med de hver dag her hjemme frem til 17. mai, gå de litt inn.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 19:35   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sko til korpsbarn

Må ut igjen og kjøpe nye korpssko i år igjen. Tror vi like godt kan dra på Ecco butikken og kjøpe. Fjorårets par er donert videre til en annen i korpset. De er brukt tre-fire ganger bare.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 19:41   #14
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.767
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sko til korpsbarn

Må ha svarte gode sko jeg også, til korpsgutten.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 20:18   #15
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sko til korpsbarn

Jeg trodde 13-åringen var utvokst i beina og kjøpte et par Ecco i str. 38 til henne, men nå et halvår seinere er de jammen for små!
Dessverre er de litt for damete, så 10-åringen kan ikke arve dem heller, så da må jeg ut og handle to par svarte korpssko før 17.mai.

Vi har ikke Skoringen her i kommunen, synd, for de skoa som er vist fram her ser greie ut til yngste.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 20:32   #16
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sko til korpsbarn

Jeg kjøpte meg sorte dr. Martens og farget den gule tråden sort i hine hårde dager. De var utrolig gode når de først var gått ut.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 21:15   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sko til korpsbarn

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Jeg trodde 13-åringen var utvokst i beina og kjøpte et par Ecco i str. 38 til henne, men nå et halvår seinere er de jammen for små!
Dessverre er de litt for damete, så 10-åringen kan ikke arve dem heller, så da må jeg ut og handle to par svarte korpssko før 17.mai.

Vi har ikke Skoringen her i kommunen, synd, for de skoa som er vist fram her ser greie ut til yngste.

Vi prøvde de fra Skoringen i fjor, men hun synes ikke de var gode på.

Håper ecco butikken har tilsvarende de vi kjøpte i fjor. Da fikk hun med borrelås.

Kunne ønske det var lov med joggesko, men tror ikke det, men skal sjekke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 21:40   #18
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sko til korpsbarn

Vi brukte svarte skinnsko fra Klavenes, men de er jo dyre da, men veldig gode å gå i.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 21:42   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sko til korpsbarn

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Vi brukte svarte skinnsko fra Klavenes, men de er jo dyre da, men veldig gode å gå i.

Hva er dyrt? Betalte vel rundt 900 for ecco skoene i fjor. Jeg velger å se på at det er det som må til for å gå i korps på samme måte som fotballspillere må ha fotballsko. Korps er sånn sett billig i forhold til veldig mye annet. Vi har i alle fall ikke veldig høy kontigent hos oss.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 06-04-15 kl 21:53.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 21:48   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sko til korpsbarn

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva er dyrt? Betalte vel rundt 900 for ecco skoene i fjor. Jeg velger å se på at det er det som må til for å gå i korps på samme måte som fotballspillere må ha fotballsko. Korps er sånn sett billig i forhold til veldig mye annet.

Forsåvidt enig, men hvor mye marsjeres det da? Her brukes uniformssko tre ganger i året, sånn omtrent.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no