Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Noen som har en god oppskrift på cookies med melkesjokoladebiter?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-17, 18:17   #1
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.278
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Noen som har en god oppskrift på cookies med melkesjokoladebiter?

Jeg har tidligere brukt denne: http://iselinskaker.blogspot.no/2012...p-cookies.html , men bloggen er jo sletta!

Hvis noen har oppskriften på akkurat disse hadde jeg blitt kjempeglad, men tar ellers gjerne imot oppskriften på noen som blir både gode og fine. Og som ikke er spesielt avanserte.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-17, 19:05   #2
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.320
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som har en god oppskrift på cookies med melkesjokoladebiter?

Jeg har pleid å lage disse, men dropper appelsinskallet:

http://trinesmatblogg.no/2014/04/11/...e-og-appelsin/

Det er havrekjeks med kokesjokolade da, så kanskje ikke helt det du ser etter?

(Men veldig gode!)

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-17, 02:26   #3
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Noen som har en god oppskrift på cookies med melkesjokoladebiter?

Å nei, er den slettet!? Er det noen her inne som har lagret oppskriften?

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-17, 09:28   #4
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har en god oppskrift på cookies med melkesjokoladebiter?

Jeg lager denne:
http://mat.tv3.no/oppskrifter/idas-f...colate-cookies
Guttas desidert favoritt cookies, og går det for lenge mellom hver gang de bakes, blir det et evig mas.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-17, 20:41   #5
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.278
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har en god oppskrift på cookies med melkesjokoladebiter?

Det må være cookies, selv om de havrekjeksene så veldig gode ut. De skal nemlig på kakebordet på skolen 17. mai. Vi reiser bort de dagene, men kake til arrangementet må vi levere læll. Kremkake egner seg dårlig å levere 2 dager før, og jeg orker ikke mer sjokoladekake - jeg får ikke glasuren bra uansett. :P Så cookies må det bli. Enkelt og passe fristende.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 16:09   #6
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har en god oppskrift på cookies med melkesjokoladebiter?

De cookiesene Jeg linket til er veldig gode.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 16:55   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har en god oppskrift på cookies med melkesjokoladebiter?

Google Neiman Marcus cookies her inne

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 17:35   #8
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.278
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har en god oppskrift på cookies med melkesjokoladebiter?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

De cookiesene Jeg linket til er veldig gode.

Ja, men de har TRE typer sjokolade. Jeg gidder faktisk ikke være så spandabel til et 17. mai-arrangement. Har liksom allerede kjøpt inn melkesjokoladen på tilbud, da ... Men kan kanskje droppe de andre to?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 23:29   #9
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har en god oppskrift på cookies med melkesjokoladebiter?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg har tidligere brukt denne: http://iselinskaker.blogspot.no/2012...p-cookies.html , men bloggen er jo sletta!

Hvis noen har oppskriften på akkurat disse hadde jeg blitt kjempeglad, men tar ellers gjerne imot oppskriften på noen som blir både gode og fine. Og som ikke er spesielt avanserte.

Finner du kanskje den rette oppskriften her? Dessverre uten bilder, men kanskje du likevel finner rett oppskrift?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 23:56   #10
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.278
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har en god oppskrift på cookies med melkesjokoladebiter?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Finner du kanskje den rette oppskriften her? Dessverre uten bilder, men kanskje du likevel finner rett oppskrift?

Jaaaa! Tusen takk!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 00:04   #11
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Noen som har en god oppskrift på cookies med melkesjokoladebiter?

Noen som kan kopiere oppskriften og legge den i tråden? Jeg finner den ikke.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 00:28   #12
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.278
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har en god oppskrift på cookies med melkesjokoladebiter?

Chocolate chip cookies

Disse cookiesene er kjempe gode! De er seige og myke, de er også kjempe enkle og raske å lage
Her kommer oppskriften jeg pleier å bruke med fremgangsmåte. Om du ønsker mørke sjokoladecookies, kan du bare bytte ut litt av melet med kakao

225 g meierismør
350 g brunt sukker
2 egg
1 ts vaniljesukker
400 g hvetemel
0,5 ts salt
2,5 ts natron
300 g sjokolade


Forvarm ovnen til 170 grader. Pisk så smør og sukker luftig. Tilsett så ett og ett egg og pisk godt mellom hvert egg. Skru så ned hastigheten og miks inn vaniljesukkeret.


Så tilsetter du mel, natron og salt og mikser det til det er en glatt røre.


Hakk så sjokoladen i biter. Jeg liker best når sjokoladebitene ikke er for små og syns melkesjokolade er best i disse cookiesene Men du kan ha i den sjokoladen du vil


Bruk en cookie scoop eller en spiseskje å fordel røren i like store porsjoner på bakepapirkledd stekebrett. Du kan velge om du vil lage store cookies eller litt mindre. Lager du mindre cookies så må du redusere steketiden noe.


Jeg hadde ikke nok sjokolade hjemme, så jeg hakket opp noen oreokjeks og hadde i resten av røren og det ble kjempe godt


Stekes i forvamet ovn i ca ti minutter eller til de er er gyllenbrune. Ikke stek dem for lenge, da blir de tørre. De skal være seige og myke La kakene hvile litt før du har dem over på rist for avkjøling. Disse er nydelige å spise mens de fortsatt er litt varme

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 18:42   #13
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har en god oppskrift på cookies med melkesjokoladebiter?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Ja, men de har TRE typer sjokolade. Jeg gidder faktisk ikke være så spandabel til et 17. mai-arrangement. Har liksom allerede kjøpt inn melkesjokoladen på tilbud, da ... Men kan kanskje droppe de andre to?

Jada. Ta trippelt opp med melkesjokolade i stedet for.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no