Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Tips til nybegynnertelefon (9 år)?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-12, 20:27   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tips til nybegynnertelefon (9 år)?

Toern har snart bursdag og blir ni år, og han skal få mobil. Det skal være en mobil det går an å ta bilder med og spille med i tillegg til å ringe og sende sms med. Men man må ta høyde for at han ikke er den minst vimsete ungen i klassen, så iphone eller tilsvarende er ikke et alternativ for å si det sånn. Broren har en sony xperia mini pro som fungerer veldig greit til formålet, men hva er greie telefoner nå? Bør jo ikke være for dyr og ikke alt for stor skjerm kanskje, han skal jo helst kunne ha den i lomma ved behov. Hva har barn som har smarttelefoner nå til dags?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 20:30   #2
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til nybegynnertelefon (9 år)?

Sony xperia active fikk min 9 åring nå i sommer. Den tåler en regnskur og ellers en liten støyt.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 20:38   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til nybegynnertelefon (9 år)?

Ja, det er noe jeg lurer på, skal jeg betale litt mer for å få den litt mer robust eller kjøper jeg den billigste jeg finner? Det blir nok en Android forresten.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 20:55   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til nybegynnertelefon (9 år)?

Poden her skal få Samsung Galaxy Y. Koster 799,- på det rimeligste (uten binding/abonnement). Virker absolutt ok

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 21:00   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til nybegynnertelefon (9 år)?

Vi vurderer så langt Sony xperia active, samsung galaxy y, sony xperia go (men den er litt stor egentlig), sony xperia tito eller hva den heter, den nye billige de har, og HTC desire C.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 21:01   #6
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til nybegynnertelefon (9 år)?

Datteren min fikk ZTE til niårsdagen. Men så er hun absolutt ikke vimsete og forsiktig med tingene sine, ellers måtte det blitt noe enklere.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 21:53   #7
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til nybegynnertelefon (9 år)?

Min 9-åring har Samsung Galaxy 5, den kostet ca 500 uten abonnement i Netcom- butikken. Det er en Android smarttelefon. Byttet fra Netcom kontantkort til Chess Kidz siden jeg har Chess. En ulempe med den er at den kan henge litt når man spiller og sånn, men jeg gir ikke et barn en dyr telefon.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 22:32   #8
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til nybegynnertelefon (9 år)?

Min 7åring har fått en samsung galaxy y, og den virker helt ok. Jeg betalte 499 med telenor kontant.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 22:51   #9
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Tips til nybegynnertelefon (9 år)?

Min har en Sony Ericsson MIx walkman. Spillene er så som så, men hun kan ringe, sende melding, ta bilder og høre musikk. Den er liten i størrelse og har touch-skjerm.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 23:09   #10
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til nybegynnertelefon (9 år)?

Snuppa fikk en Sony Experia mini (ikke pro) til niårsdagen nå i mai. Hun er godt fornøyd. Den har 5 mpx kamera og hun liker å fotografere så da er det greit. Ellers brukes den stort sett til ringing og sms. Den er utrolig liten og grei. For voksne fingre er den kanskje i minste laget, men for en niåring passer den fint. Pro-varianten er vel en sånn med skyvetastatur, er det ikke?

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 00:25   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til nybegynnertelefon (9 år)?

Dytter på denne. Yngste på 8.5 trenger snart telefon. Han kan få ny eller arve eldste sin iphone 4s, men da må hun ha ny. Hun kan evt arve min iphone 5s og jeg få ny.

Hva ville dere valgt?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 00:39   #12
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.203
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til nybegynnertelefon (9 år)?

Jeg ville arvet nedover. 5s til eldste, 4s til yngste og ny telefon til deg.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 01:23   #13
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til nybegynnertelefon (9 år)?

Minsten her fikk Galaxy Y til 9-års dagen sin. Tok et halvt år og så var den ikke god nok, for det gikk ikke an å spille Pokemon med den. Så han slet med min avdanka og ikke gode S4 i et halvt år før han fikk en A3 til jul, eller var det bursdagen.
Eldste kjøpte seg en brukt iphone 5s av bursdagspengene sine i fjor da han ble 11.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 09:20   #14
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til nybegynnertelefon (9 år)?

Dersom dere "må" ha iPhone ville jeg kjøpt en brukt 4s til ham.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 12:32   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til nybegynnertelefon (9 år)?

Vi "må" absolutt ikke ha iphone.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 12:55   #16
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til nybegynnertelefon (9 år)?

Min 10-åring fekk Huawei Y6 til jul.
Veldig fornøgd med den! Kosta ca 1200 uten binding då eg kjøpte den.

Den tar fine bilder og det går heilt supert å spille Pokémon Go på den.
Minecraft også!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-17, 20:32   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til nybegynnertelefon (9 år)?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Jeg ville arvet nedover. 5s til eldste, 4s til yngste og ny telefon til deg.

Jepp. Bestilt SE til meg, så håper jeg jeg får til all overføring og slike ting.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-17, 23:03   #18
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til nybegynnertelefon (9 år)?

Vi må absolutt IKKE ha iphone, det skal være android, og behovet er at den må kunne ringe, sende meldinger og spille pokemon go. Ca alt annet er nok unødvendig (for gutten selv er ringe og meldinger sikkert underordnet, men for mr er det hele poenget :P)

Litt uforsiktig men relativt god kontroll på tingene sine ni år i august og begynner fra samme tid å komme hjem til tomt hus på fast basis (hustelefon finnes ikke i dette hus som så mange andre) og mobil er derfor en plan.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no