Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Nedlasting av serier

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-09, 19:30   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.783
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nedlasting av serier

Kan noen fortelle meg hvor jeg kan laste ned serier? Jeg har lyst til å begynne å se Dexter og har ikke lykkes i å finne den i butikken.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 19:33   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedlasting av serier

De har mange serier på www.xtvi.com

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 19:40   #3
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedlasting av serier

Dexter. Enjoy!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 19:42   #4
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nedlasting av serier

Jeg tror jeg ville ha vurdert å bestille den på DVD fra amazon UK i stedet; drøyt 150 kroner levert Norge. Det tar ca. en uke.

Ben "save the hassle for something urgent" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 20:15   #5
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.783
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedlasting av serier

Takk for hjelpen. Det blir nok til at jeg kjøper, tenker jeg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 20:17   #6
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.236
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nedlasting av serier

Til senere: om du trenger en invite til tvtorrents.com så si fra. Det er en veldig rask og enkel side for nedlasting av tvserier, men du må være invitert for å bruke den!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 20:22   #7
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.783
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedlasting av serier

Tusen takk. Min eneste kvale med nedlasting av serier går på om dette egentlig er et brudd på opphavsretten. Siden det er såpass mange torrentsider som er oppe og går så antar jeg at noe av nedlastingen er lovlig.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 20:41   #8
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nedlasting av serier

Jeg er også nedlastingsnovise, og har lyst til å laste ned Grey's. Lurer på to ting: er det lovlig, og hvis jeg må installere SW - kan jeg være trygg mht virus? (Hvilke steder bør i så fall unngås?)

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 20:46   #9
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedlasting av serier

Det er ikke lovlig. Og innstallere hva?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 20:46   #10
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nedlasting av serier

Det er ikke lovlig, og hvis du ikke vet hva du gjør (hvis du må spørre vet du ikke det) er du heller ikke trygg for virus.

Ben "The Internet; a wonderful and dangerous place" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 20:49   #11
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nedlasting av serier

Svar på tiltale
Jeg får vel heller smøre meg med tålmodighet.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 20:54   #12
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.783
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedlasting av serier

Nei, det er vel ikke det. Jeg vil ha en nettside hvor jeg kan kjøpe serier og filmer og laste dem ned på PCen på samme måten som jeg gjør med musikk.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 20:55   #13
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.139
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nedlasting av serier

SW er vel software går jeg ut fra?

Og nei, det er ikke lovlig. Hvorfor tror folk det?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 20:58   #14
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.783
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedlasting av serier

Kanskje fordi det faktisk er mulig å få tak i lovlig nedlastbar musikk på nettet. Både filer som er gratis og som man betaler for.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 21:00   #15
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nedlasting av serier

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

SW er vel software går jeg ut fra?

Og nei, det er ikke lovlig. Hvorfor tror folk det?

Sikkert fordi de er dumme
Men Gaias variant med å laste ned og betale for det, ala itunes, finnes det?

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 21:11   #16
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nedlasting av serier

Opprinnelig lagt inn av mosol, her.

Men Gaias variant med å laste ned og betale for det, ala itunes, finnes det?

I USA kan man kjøpe filmer og TV serier for nedlasting blant annet fra iTunes og fra Amazon. Ikke i Norge. Dette kommer av at de som driver bransjen og sitter på rettighetene er idioter.

Ben "illegal does not necessarily imply immoral" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 21:15   #17
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedlasting av serier

Skal vi dra igang en diskusjon om moral her? I så fall vil jeg spørre hva dere tenker, er det udiskutabelt umoralsk å laste ned Dexter fremfor å kjøpe serien, når du like gjerne kunne tatt opp serien på PVR-boksen, ettersom serien går på tv?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 21:23   #18
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Nedlasting av serier

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

I USA kan man kjøpe filmer og TV serier for nedlasting blant annet fra iTunes og fra Amazon. Ikke i Norge. Dette kommer av at de som driver bransjen og sitter på rettighetene er idioter.

...og det vises jo på at kvaliteten på blant annet den musikken man laster ned ulovlig er mye bedre enn den som kan kjøpes på nett.

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 15:20   #19
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.783
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedlasting av serier

Nei, jeg syns ikke det i og for seg er umoralsk å laste ned serier som man kan ta opp fordi de går på TV. Problemet, i mitt hode, blir det juridiske dilemmaet. Når serien går på tv så har TV-kanalen betalt en sum penger til de som har opphavsretten til gjenstanden, de får altså ikke noe mindre penger om jeg tar opp serien og ser den senere, eller om jeg ser den på TV der og da.

Men, hvis valget er mellom å kjøpe serien eller laste den ned ulovlig og gratis så fører jo det til at de som har skapt den mister inntekter fordi jeg tilegner meg noe gratis som jeg i utgangspunktet ikke har rett til å tilegne meg gratis.

Hvis for mange mennesker driver med ulovlig, gratis nedlasting av serier så vil det i ytterste konsekvens kunne føre til at seergrunnlaget for serien forsvinner slik at TV-kanalene ikke gidder å bruke penger på å kjøpe dem inn, fordi de ikke genererer nok inntekter for kanalen. Hvilket igjen betyr at serieprodusenten ikke får de nødvendige inntektene som trengs for å fortsette å produsere serien. Jeg lever under prinsippet om TANSTAAFL og innser at dette blant annet medfører at ulovlig nedlasting av serier, filmer og musikk derfor utgår for min del. Hvis produsenten og rettighetshaver derimot gjør den gratis tilgjengelig så laster jeg ned uten å tenke meg om to ganger.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 15:23   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedlasting av serier

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Til senere: om du trenger en invite til tvtorrents.com så si fra. Det er en veldig rask og enkel side for nedlasting av tvserier, men du må være invitert for å bruke den!

Om jeg skal anbefale en side er det den, det er den beste som finnes, tror jeg. Jeg og mannen er helt avhengig av den siden, bruker den daglig. FANTASTISK side! Jeg kan ikke unnvære den om jeg så får betalt!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no