Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

God, liten, tett (!!) termos som er grei å holde ren

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-07, 08:10   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God, liten, tett (!!) termos som er grei å holde ren

Er det noen som har barnetermoser å anbefale?
Som overskriftren sier er kravet at den skal være lett å holde ren. (Og den må være tett selvfølgelig...)

Den trenger faktisk ikke holde på varmen så godt , Poden vil jo ikke drikke noe før det er lunket uansett.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 08:20   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: God, liten, tett (!!) termos som er grei å holde ren

Jeg anbefaler ikke liten ståltermos.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 08:33   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God, liten, tett (!!) termos som er grei å holde ren

Liten ståltermos har fungert fint her. Holdt varmen i massevis, såpass at barnehagen sa fra at drikken var for varm, så da sluttet jeg å varme opp termosen før jeg helte i kakaoen.

Nå har vi en halvliters-termos som er kjøpt på Ikea. Den er ganske smal og høy, og har åpning som er nesten like vid som termosen, så man kommer godt til med børste.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 08:51   #4
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: God, liten, tett (!!) termos som er grei å holde ren

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Er det noen som har barnetermoser å anbefale?
Som overskriftren sier er kravet at den skal være lett å holde ren. (Og den må være tett selvfølgelig...)

Den trenger faktisk ikke holde på varmen så godt , Poden vil jo ikke drikke noe før det er lunket uansett.


En sånn termos skulle jeg gjerne hatt også! Vi har hatt et par av Ikea-termosene, men jeg liker ikke den trykknapp-løsningen som er på korken. Den er så vanskelig å få ren

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 08:57   #5
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: God, liten, tett (!!) termos som er grei å holde ren

Vi har en knallbra termos med stor åpning. Og så har den sånn trykknapp oppå for av og på.
Kjøpt på sportsbutikk. Nå skal jeg snart gå ned og se hva den heter.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 08:59   #6
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: God, liten, tett (!!) termos som er grei å holde ren

Vi har en liten grønn fra Åhlens, med trykknapp, veldig bra på varme, grei å vaske, i stål - så den knuser ikke.

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 09:42   #7
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God, liten, tett (!!) termos som er grei å holde ren

Er også på jakt etter den optimale barnetermos. Lei av å måtte ha plastpose rundt lekkende termoser bestanding.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 09:49   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God, liten, tett (!!) termos som er grei å holde ren

Ungene mine har ikke egen termos, så jeg har ingen erfaring, men jeg var med ei venninne på XXL her en dag. Hun kjøpte barneståltermos til ungene sine. De var ifølge selgeren enormt bra og slagsikre. Husker ikke merket i farten, men den rommet ca 3 dl og så ut som en vanlig ståltermos i miniatyr. Kostet 149,-.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 10:11   #9
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: God, liten, tett (!!) termos som er grei å holde ren

Storesø på 5 har en vanlig liten ståltermos(husker ikke merket,men den var i en serie med større termoser også...). Tar ca 2 dl. Den lekker overhode ikke, holder veldig bra på varmen og er enkel å få helt ren. Kjøpte den på Jernia, kostet nesten et par hundre kroner men er absolutt verd pengene Den har værtv i bruk i over 4 år og er fortsatt like bra

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 10:20   #10
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: God, liten, tett (!!) termos som er grei å holde ren

Min lekker ikke!

Har termos fra Eagle. Kjøpt på Sportsbutikk. Slenger med korken i oppvaksmaskinen i ny og ne. Syntes går greit å holde rent selv om den er trykkork. Ville ikke hatt noe annet. Denne klarer han helle av selv

Kostet 350kr, men denne har man lenge.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 11:44   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God, liten, tett (!!) termos som er grei å holde ren

Jeg syns de termosene med trykkknapper (de i stål i hvertfall) er helt umulige å få rene. Å demontere skrukorken i flere deler for likevel ikke å få vekk alle kakaorestrene er ikke den optimale løsningen.

Hvordan gjør dere det?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 11:58   #12
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: God, liten, tett (!!) termos som er grei å holde ren

Den fra Statoil er veldig bra faktisk. Sønnen min har brukt den til skolen ett par ganger, holder greit på varmen og er tett.

Tar lokket i oppvaskmaskinen jeg, funker bra det.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 12:08   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God, liten, tett (!!) termos som er grei å holde ren

Opprinnelig lagt inn av Shakira, her.

Tar lokket i oppvaskmaskinen jeg, funker bra det.

Men er det sånn "lokk" som du trykker på for å helle ut drikken?

Vi har en liten ståltermos selv, med sånn trykktopp, men jeg får den absolutt ikke helt rein i oppvaskmaskina.

__________________
~Maybe it's time to heal~

Sist redigert av Kirsebær : 24-01-07 kl 12:13.
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 12:09   #14
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: God, liten, tett (!!) termos som er grei å holde ren

Ja, det er sånt lokk man trykker på.
Hm, har gått fint her det.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 12:15   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God, liten, tett (!!) termos som er grei å holde ren

Når jeg har vasket den toppen og studerer den etterpå så ligger det igjen melke/kakaorester inni/oppi toppen. Der man heller ikke kommer til med oppvaskbørsten.

Også er det en slags gummipakning på som det blirr liggende mye gørr under.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 12:26   #16
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: God, liten, tett (!!) termos som er grei å holde ren

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Når jeg har vasket den toppen og studerer den etterpå så ligger det igjen melke/kakaorester inni/oppi toppen. Der man heller ikke kommer til med oppvaskbørsten.

Også er det en slags gummipakning på som det blirr liggende mye gørr under.

Min er ikke sånn... får den ren.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 12:34   #17
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: God, liten, tett (!!) termos som er grei å holde ren

JEg glemte hele greia. NÅ går jeg ned

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 12:41   #18
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: God, liten, tett (!!) termos som er grei å holde ren

Hmmm... det står ikke navn på den. Men den er kjøpt på Intersport.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 12:43   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God, liten, tett (!!) termos som er grei å holde ren

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Hmmm... det står ikke navn på den. Men den er kjøpt på Intersport.

Med trykkknapp? Og du får den heeeeelt rein?

Kanskje det bare er jeg som har vært uheldig med trykktoppen min?
Eller med oppvaskmaskinen min. :iik:

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 12:46   #20
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: God, liten, tett (!!) termos som er grei å holde ren

HELT ren. Men jeg vasker den ganske ofte da.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no