Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-21, 13:02   #561
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Ja, dette var virkelig en spesiell planløsning de har valgt. Interessant at det på tegningene står at man kan ha sofa og stol i den stue-tarmen, og det kan jeg ikke forstå at det egentlig er plass til. Hvis dette var en fast romløsning, altså at vi ser bort i fra at de burde ha flyttet noen vegger som f.eks. gjort gangen mindre, samt ja, vaskerommet, så burde de jo ha lagt kjøkkenet i tarmen og evt rundt hjørnet, spisebord i midten av rommet og sofadel i den delen av rommet som kjøkkenet er nå.

Og med åpen løsning mellom 1. og 2.etg så må man ikke glemme at det ikke blir to separate rom liksom. Man hører godt lyden mellom de.

Beliggenheten var jo nydelig da, og jeg synes fasaden var flott.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 13:11   #562
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Meget spesiell planløsning, tror ikke dette blir solgt raskt. I tilegg syns jeg det var veldig merkelig å montere armatur for et evenuellt fremtidig badekar på begge badene. Jeg ville ikke ønsket badekar på begge badene og ihvertfall ikke med sånne armatur på den ene kortveggen. Skivebom på planløsning i begge etasjer.

Det er nok en grunn til at man legger ut til salg istedenfor å flytte inn selv.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 13:14   #563
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Jeg syns av og til det er rart hvilke valg folk som har dette som yrke, med lang utdanning, tar, sånn arkitekturmessig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 13:14   #564
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

20-40 avganger pr uke eller måned?
Uansett høres det sentralt nok ut for en fra bøgda. Det går jo vei dit?

Kjapt google-søk forklarer svartvannsrommet:

Sitat:

9. Det tillates innlagt vann under forutsetning av at man har et fullverdig renseanlegg hvor
svartvann går i tett tank og gråvann renses i henhold til gjeldende regler og forskrifter.
10. Det er ikke tillatt med innlagt vann i garasje/uthus.
11. Tett tank til svartvann skal etableres innenfor hovedbygningens grunnmur på en slik måte
at tanken er tilgjengelig for kontroll og at volumet ikke kan renne ut av rommet ved
eventuell lekkasje. For fritidsbebyggelsen kan tank for svartvann legges utenfor
bygningens grunnmur

Og så tipper jeg andre regler og begrensninger gjør at det må være innenfor x antall kvm grunnflate eller noe.

Oppdatér om salgsprisen når det blir solgt?

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 13:15   #565
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

L3 stopper fast, samt nattutgaven av R30. Så 20/40 avganger sånn sirka.

De som er kuttet er mye i rushen, sånn at det merkes godt om man skal inn til sentrum mellom halv åtte og ni, og litt mindre om man skal hjem mellom 15 og 17. Bor man i Oslo og er vant til avganger hvert kvarter merkes det godt. Men man bor jo nærme et fantastisk turområde.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 13:23   #566
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns av og til det er rart hvilke valg folk som har dette som yrke, med lang utdanning, tar, sånn arkitekturmessig.

Det kan være at eierne var veldig klare på ønskene sine, men jeg er helt enig. Vi har måttet gå inn å endre på diverse elektrikere har gjort. Når rommet er 2m bredt så legger du ikke et stikk slik at du ikke får satt inn en seng der liksom. Mener jeg, men det tenker tydeligvis ikke det på...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 13:30   #567
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns av og til det er rart hvilke valg folk som har dette som yrke, med lang utdanning, tar, sånn arkitekturmessig.


Det har jeg også tenkt, ikke minst nå som vi skal bygge ut huset vårt. Det overrasket oss f.eks. at arkitekten var mest opptatt av at vinduene skulle være symmetriske sett fra utsiden, ikke hvordan det fungerte på innsiden. Så på de første tegningene tegnet han f.eks. vinduet til det nye soverommet helt inne i et hjørne. Det ser sikkert bra ut på utsiden, fordi det da kommer rett under vinduet i etasjen over, men det fungerer jo overhodet ikke for den som skal bruke rommet og det var helt uforståelig for oss at han mente dette var en smart løsning. Vi gir fullstendig blaffen i symmetrien på utsiden, det er faktisk ikke med i tankene våre i det hele tatt. Det er funksjon og hvordan det ser ut inne i rommene som betyr noe for oss.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 13:30   #568
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

20-40 avganger pr uke eller måned?
Uansett høres det sentralt nok ut for en fra bøgda. Det går jo vei dit?

Det er nok antall minutter mellom avgangene, tipper jeg.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 13:34   #569
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

20-40 avganger pr uke eller måned?
Uansett høres det sentralt nok ut for en fra bøgda. Det går jo vei dit?



Det går vei dit, men det er ingen steder å sette bilen om du skal ta den inn i mer sentrale strøk. OG køer dit.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 14:02   #570
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns av og til det er rart hvilke valg folk som har dette som yrke, med lang utdanning, tar, sånn arkitekturmessig.

I følge en byggmester og en elektriker jeg kjenner så er mange arkitekter bare opptatt av "estetikk", og overhodet ikke opptatt av funksjonalitet.

(Det gjelder virkelig ikke alle, men jeg skjønner hva de mener. Og en del nybygg er altså så knote-dustete designet at jeg blir helt matt.)

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 14:03   #571
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Jeg syns det er interessant å lese Morgenbladets anmeldelser av nybygg, og blir stadig forbauset over hvor DÅRLIG man kan velge å bygge noe helt nytt. Man tenker liksom at "nytt er strøkent", men så kan det være noe skikkelig sarv.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 14:04   #572
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Polyanna, mener du at eieren er arkitekt? Ellers så er det jo eieren som bestemmer og arkitekten kan jo komme med innspill når det gjelder dumme løsninger, men eier har jo siste ordet i saken.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 14:05   #573
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Det ser ut som noe som er bygget for salg, tror du ikke?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 14:09   #574
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det ser ut som noe som er bygget for salg, tror du ikke?

Ja, i hvert fall ser det ut som om de ikke flyttet inn. Da er det utbygger som har det endelige ansvaret, men de burde jo være mer profesjonelle. Eller så er det noen som har bygget og som har valgt å selge før de flyttet inn (korona/bygge-skilsmisse kanskje).

Jeg kan ikke tenke meg at en arkitekt syns at dette er en strålende løsning, jeg håper i hvert fall ikke det.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 14:33   #575
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

20-40 avganger pr uke eller måned?
Uansett høres det sentralt nok ut for en fra bøgda. Det går jo vei dit?

Det går vei, men den er lang og kronglete, og vanskelig å finne plass å sette bilen fra seg når man nærmer seg sentrale strøk. Toget går 1-2 ganger i timen på dagtid (mye sjeldnere på kvelden) og tar ca. 25 minutter inn til Oslo S. Det er flere barn som bor der og som har toget som skolevei.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 15:02   #576
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Meget spesiell planløsning, tror ikke dette blir solgt raskt. I tilegg syns jeg det var veldig merkelig å montere armatur for et evenuellt fremtidig badekar på begge badene. Jeg ville ikke ønsket badekar på begge badene og ihvertfall ikke med sånne armatur på den ene kortveggen. Skivebom på planløsning i begge etasjer.

Det er nok en grunn til at man legger ut til salg istedenfor å flytte inn selv.

Jeg forstår av salgsrapporten at de har bodd der, men det er også en tvist med utbygger.

Hadde det vært mitt hus, så hadde jeg halvert størrelsen på vaskerommet, og satt inn toalett og dusj der. Jeg hadde snudd det svartvannsrommet, så det spiste mer av gangen enn av stuedelen. Jeg hadde droppet ett av badene oppe, og heller bygget et soverom der slik at man kunne ha en større stue på midten. Og sikkert også bygget igjen åpningen.

Men det kan jo hende huset er bygget helt perfekt etter denne familiens behov, og at de ikke samsvarer med mine. Men jeg tipper huset går fort, det er veldig populært å bo der.

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

20-40 avganger pr uke eller måned?
Uansett høres det sentralt nok ut for en fra bøgda. Det går jo vei dit?

Det blir jo totalt meningsløst å sammenlikne med Finnmarksvidda, liksom. Det er ikke tvil om det er usentralt sammenliknet med her vi bor, med fire busser og to trikker innen fem minutters radius som hver går omtrent hvert femte minutt. Men det blir jo et valg. Å kjøre i hverdagen er ikke et aktuelt valg for folk som bor i Oslo.

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

I følge en byggmester og en elektriker jeg kjenner så er mange arkitekter bare opptatt av "estetikk", og overhodet ikke opptatt av funksjonalitet.

(Det gjelder virkelig ikke alle, men jeg skjønner hva de mener. Og en del nybygg er altså så knote-dustete designet at jeg blir helt matt.)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns det er interessant å lese Morgenbladets anmeldelser av nybygg, og blir stadig forbauset over hvor DÅRLIG man kan velge å bygge noe helt nytt. Man tenker liksom at "nytt er strøkent", men så kan det være noe skikkelig sarv.

Det er ikke alltid arkitektenes skyld, altså. Ofte så vil utbygger ha det billigst mulig, og benytte seg av mest mulig ferdigløsninger. Veldig ofte har arkitektene en ekstrem trang ramme for hva de kan tillate seg, med mindre det er et prestisjeprosjekt.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 10-02-21 kl 15:11.
Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 15:06   #577
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Ja, det er sant. Jeg rørte sammen flere ting der. Og å få til skikkelig gode, gjennomtenkte løsninger, arkitektonisk, der man vurderer utsikt og innsyn og estetikk og plassering på tomt og i landskap og andre hus og vindtunneller og skygge for omgivelsene og tekniske kvalitetet og-og-og, tar jo mye mer tid (og kroner) enn å tegne fort. Så hvis utbyggere ikke VIL bruke mye penger på gode løsninger, så blir det jo sarv, da.

Det er bare så synd, for det er så uopprettelig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 15:06   #578
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Det var utrolig lite innhold i den eneboligen til at den er så stor! Og alle vinduene ser ut til å gjøre møblering vanskelig på soverommet. Og kjøkkenet, det er jo nesten ikke kjøkkenbenk? Og heller ikke særlig mye skapplass.
Godt de har mye plass i gang og vaskerom! Da har de plas til kaffemaskin og mikrobølgeovn på vaskerommet og den gode familiesofaen i gangen.

Jeg kan ikke se for meg at dette er tegnet av arkitekter. Tvert i mot vitner hele huset om at det er laget av folk med noen fikse ideer uten evne til å se helheten?

Peisen, feks, hadde ikke det vært naturlig å ha den et sted folk oppholdt seg over tid? I stedet for i passasjen mellom kjøkken og den ubrukelige stol-kroken? Jada, den er synlig fra kjøkkenet, altså, men tenner folk opp i peisen for å ha det hyggelig når de lager middag, liksom? Eller er den forbeholdt middagsselskaper? To bad og et gedigent vaskerom, men kun 3 soverom syns jeg også er en pussig prioritering. Det er jo greit å kunne huse overnattingsgjester, og det finnes jo ingen kroker å putte dem i. Bortsett fra vaskerommet, da.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 15:12   #579
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Man får virkelig lyst å gå løs på det med blyanten.

To digre bad er et veldig rart valg i et lite hus. Det samme er diger gang vs liten stue.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 15:12   #580
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Det var utrolig lite innhold i den eneboligen til at den er så stor! Og alle vinduene ser ut til å gjøre møblering vanskelig på soverommet. Og kjøkkenet, det er jo nesten ikke kjøkkenbenk? Og heller ikke særlig mye skapplass.
Godt de har mye plass i gang og vaskerom! Da har de plas til kaffemaskin og mikrobølgeovn på vaskerommet og den gode familiesofaen i gangen.

Jeg kan ikke se for meg at dette er tegnet av arkitekter. Tvert i mot vitner hele huset om at det er laget av folk med noen fikse ideer uten evne til å se helheten?

Peisen, feks, hadde ikke det vært naturlig å ha den et sted folk oppholdt seg over tid? I stedet for i passasjen mellom kjøkken og den ubrukelige stol-kroken? Jada, den er synlig fra kjøkkenet, altså, men tenner folk opp i peisen for å ha det hyggelig når de lager middag, liksom? Eller er den forbeholdt middagsselskaper? To bad og et gedigent vaskerom, men kun 3 soverom syns jeg også er en pussig prioritering. Det er jo greit å kunne huse overnattingsgjester, og det finnes jo ingen kroker å putte dem i. Bortsett fra vaskerommet, da.

Køyeseng i stuetarmen og hengekøyer ned fra den åpne løsningen for gjester! Også er det jo ei hytte i hagen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no