Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Teak, male eller ikke?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-13, 21:59   #21
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teak, male eller ikke?

Hyler med koret, du må ikke male den! Liker du ikke teak så er det lett å få solgt den til en av oss som liker teak.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 22:04   #22
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Teak, male eller ikke?

Det er en fin kommode, ikke mal den. Gi den en omgang med teak-olje og arbeid heller litt med å få den til å funke med resten av møblementet.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 22:21   #23
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Teak, male eller ikke?

Vi blir ikke enige vi som bor i huset den skal stå i. Jeg er enig med mannen i at den ikke passer ideelt inn i farge/stil og møblering generelt, men jeg har ikke lyst til å måle den. Men å selge den tror jeg heller ikke er et alternativ, jeg vil heller male veggen bak i en farge som kler den. Retroblå kan kanskje funke?

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 09:44   #24
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Teak, male eller ikke?

Jeg er enig i at den er fin som den er.

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

Det er en fin kommode, ikke mal den. Gi den en omgang med teak-olje og arbeid heller litt med å få den til å funke med resten av møblementet.

Funker et med teak-olje? Er det vanskelig, luker det, tørker langsomt? Jeg husker det bare som noen små flasker som alltid sto i butikken.

Jeg har en liten kommode jeg tenkte å male for mange år siden. Nå er jeg glad den ikke er malt, men den trenger å gjøres noe med.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 09:49   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teak, male eller ikke?

De små røde flaskene fra butikken syns ikke jeg funker. Jeg har kjøpt en god voks i stedet, som virkelig gir glød og dybde i skinnet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 09:52   #26
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Teak, male eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De små røde flaskene fra butikken syns ikke jeg funker. Jeg har kjøpt en god voks i stedet, som virkelig gir glød og dybde i skinnet.

De små røde flaskene var de jeg tenkte på, da kjøper jeg ikke dem. Kjøper du voks i møbelbutikk eller jernvare?

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 09:54   #27
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Teak, male eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De små røde flaskene fra butikken syns ikke jeg funker. Jeg har kjøpt en god voks i stedet, som virkelig gir glød og dybde i skinnet.

Fortell mer!
Sliter med spisebord, som snart risikerer å bli malt.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 09:59   #28
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Teak, male eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De små røde flaskene fra butikken syns ikke jeg funker. Jeg har kjøpt en god voks i stedet, som virkelig gir glød og dybde i skinnet.

Jeg syns de røde flaskene er helt ok. Og lettvint. Har en oljegreie og, men den stinker, og tar evigheter å tørke.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 09:59   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teak, male eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

De små røde flaskene var de jeg tenkte på, da kjøper jeg ikke dem. Kjøper du voks i møbelbutikk eller jernvare?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Fortell mer!
Sliter med spisebord, som snart risikerer å bli malt.

Jeg har kjøpt på Etsy. Men de "malingsburkene" med teakolje du får på jernvarehandel skal også funke fint. Om det er veldig store skjolder og merken kan man pusse over med lett sandpapir, olje, pusse, olje, pusse, olje i noen omganger.

Fordelen med voksen jeg har kjøpt er at den lukter ikke vondt, og den er ikke farlig eller ekkel å få på hendene. De røde flaskene tørker ut treverket etterhvert.

Den voksen jeg har gjør også at det ikke like lett blir merker. Men man bør bruke coastere på teakbord, altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 10:03   #30
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Teak, male eller ikke?

Takk!

Det høres ut som om den voksen er spesielt lur på bord og andre flater som blir mye brukt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 10:05   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teak, male eller ikke?

Ja. Bord som er mye i bruk kan du holde fine ved å gå over en gang i måneden (jeg gjør ikke det, altså), De andre teakmøbleme får en omgang en gang i året/halvåret.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 10:26   #32
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teak, male eller ikke?

Siden vi snakker om teak og maling, er det helt umulig å få malingen av igjen?

Jeg har et teakspeil som er malt hvitt (og jeg må understreke, ikke av meg). Siden det er en ganske enkel flate, vil det være mulig å bruke malingfjerner og så slipe, eller er alt håp ute?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 10:45   #33
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teak, male eller ikke?

Ikke mal noe som er i perfekt stand. Om det har ubotelige skader maler jeg, ellers ikke.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 10:55   #34
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.837
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Teak, male eller ikke?

Jeg kunne godt malt den.
Jeg malte en liten teak kommode lilla, den ble knalltøff. Den var ikke spesielt fin da, så alternativet var å kaste den.


Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 10:55   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teak, male eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Siden vi snakker om teak og maling, er det helt umulig å få malingen av igjen?

Jeg har et teakspeil som er malt hvitt (og jeg må understreke, ikke av meg). Siden det er en ganske enkel flate, vil det være mulig å bruke malingfjerner og så slipe, eller er alt håp ute?

Problemet er at malingen tørker ut treverket, og det blir lett skjoldete når man fjerner maling. I tillegg er det vanskelig å få malingsrester opp fra små sprekker og riller i treet. Men det kan jo være verdt å forsøke. Funker det ikke, kan man jo alltids male igjen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 10:59   #36
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teak, male eller ikke?

Den ble knallfin, Tilde!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 11:13   #37
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Teak, male eller ikke?

Teak i god stand males ikke!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 11:19   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teak, male eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Tilde, her.

Jeg kunne godt malt den.
Jeg malte en liten teak kommode lilla, den ble knalltøff. Den var ikke spesielt fin da, så alternativet var å kaste den.


Men dette er jo noe annet. Den var jo ødelagt, og i tillegg lakket fra før.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 11:26   #39
energibombe
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 173
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Teak, male eller ikke?

Jeg liker stilen på teakmøbler bedre enn selve teak-fargen så jeg har vært inne på tanken om maling mange ganger, men har endt opp med salg siden teak har vært så populært.

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no