Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Vi kaster da ikke gresskarinnmaten!!!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-14, 19:09   #21
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi kaster da ikke gresskarinnmaten!!!

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Ok. Så hvis jeg skal lure litt samfunnsansvar inn i ungene og late som om vi forsøker å benytte alle ressursene fra gresskaret; hvor kjøper jeg ett spisegresskar, og hvordan ser jeg evt. forskjell?

Dette lurer jeg også på! Jeg har laget suppe på innmaten et par år og den ble supergod!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-14, 08:41   #22
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi kaster da ikke gresskarinnmaten!!!

Jeg har postet denne oppskriften på gresskarcookies før, men nå har jeg oversatt den til norske mål.

Hvite gresskardrømmer

2,5 dl hvitt sukker og 2,5 dl brunt sukker blandes, og røres hvitt med 450 gram smør.
Ha i to store egg, sammenpisket.

Ha i 2 ts bakepulver, ½ ts salt, 1 ts muskat, 2 ts kanel, 1 ts kardemomme.
Ha i 5 dl gresskarmos (usøtet og ukrydret!)
Ha i en liter mel, litt om gangen. Rør inn (minst) 3 dl hvite sjokoladechips eller hakket hvit kokesjokolade, og 3 dl hakkede pecannøtter.
Sett med skje på plate med bakepapir. Stek i 12-14 minutter ved 180 grader, til de er faste oppå og lysebrune i kanten.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 18:04   #23
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi kaster da ikke gresskarinnmaten!!!

Rapport: Jeg laget gulrotkake på gresskar, av det som jeg skrapte av og ut. Noen av bitene raspet jeg, og i tillegg moste jeg gresskarene med stavmikser. Jeg tok for mye gresskar i røren, og den ble derfor (litt for) flytende. I tillegg var nok gresskarene litt for moste. Den ble i hvertfall ganske så tung og gummiaktig. Med Isets hærlige smør/ostekrem på toppen var det likevel innafor.

Lessons learnt: litt mindre gresskar. Ikke moste gresskar, det må være litt konsistens igjen. Og litt mer mel kanskje.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 20:05   #24
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi kaster da ikke gresskarinnmaten!!!

Pøh, uenig, den var veldig god faktisk. Tung og litt konfektkompakt kanskje, men digg!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 10:01   #25
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi kaster da ikke gresskarinnmaten!!!

Bra tips, jeg skal lage kake til fredag!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no