Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Denne julepølsa...

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-06, 19:59   #1
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne julepølsa...

Barna til søsteren min vil ha pølse og medisterkake istedenfor ribbe. Selv synes jeg det er sprøtt å spise farsemat til fest, men det skal jo være fest for barna også, så da...

Jeg har kjøpt kokt julepølse. Hva gjør jeg med den? Jeg pleier å steke ribben lille julaften, for de fleste hos oss vil ha den kald, men tenkte å putte noen ribbebiter, medisterkaker og pølse i ovnen for å varme opp.

Det største spørsmålet er: Skal jeg fjernet skinnet på pølsen før jeg setter den i ovnen?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 21:14   #2
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Denne julepølsa...

Putt den i ovnen med skinnet på.
Julemiddag med bare pølse og medisterkake.
Det hadde ikke jeg vært fornøyd med.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 21:15   #3
Cathrine
Ser meg litt rundt
 
Cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Innlegg: 70
Cathrine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Denne julepølsa...

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Putt den i ovnen med skinnet på.
Julemiddag med bare pølse og medisterkake.
Det hadde ikke jeg vært fornøyd med.

Er vel til barna.
Eller misforstod jeg?

__________________
Storesøster født januar 04 Lillebror født mars 06
Cathrine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 21:16   #4
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne julepølsa...

Det smaker så dårlig!!! :kvalm:

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 21:18   #5
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Denne julepølsa...

Opprinnelig lagt inn av Cathrine, her.

Er vel til barna.
Eller misforstod jeg?

Åå jeg las litt vel fort ser jeg, var vist til barna ja.
Det er greit ja, men to åringen min hiver innpå mengder av ribbe eller pinnekjøtt når det kommer på bordet.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 21:21   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne julepølsa...

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Åå jeg las litt vel fort ser jeg, var vist til barna ja.
Det er greit ja, men to åringen min hiver innpå mengder av ribbe eller pinnekjøtt når det kommer på bordet.

Er til barna, ja. Og hadde det bare vært mine barn, tror jeg vi hadde nøyd oss med ribbe.

Da steker jeg med skinnet på.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 21:36   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Denne julepølsa...

Vi brukte også å ha det til barna. Jeg tok av skallet og stekte de sammen med ribba på slutten. Hvorfor skal de skrelle skinn når alt det andre som blir spist er ferdig?

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 22:55   #8
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Denne julepølsa...

Vi steker den med skinn. To av barna mine vil ha den med skinnet på.

Jeg spiser mest julepølse og medisterkake selv jeg, og litt ribbe. Det begynte jeg ikke å spise før for noen få år siden..

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 11:28   #9
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne julepølsa...

Da jeg var mindre spiste jeg helst bare pølse.

Vi steker den i godt smør i panna til den er gyllenbrun, og holder den varm i oven, skjærer den i 10 cm lange biter og lar det være opp til hver enkelt å fjerne skinn.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 00:00   #10
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Denne julepølsa...

Her er en "voksen" som bare spiser medisterpølse og ikke ribbe.
Er ikke glad i ribbe i det hele tatt.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 09:05   #11
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne julepølsa...

Jeg pleier å dele opp pølsa i barnevennlige stykker og bare varme i ovnen sammen med medisterkakene.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 09:48   #12
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne julepølsa...

Del den i biter og la skinnet være på.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 10:03   #13
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne julepølsa...

Det går mye pølse og medisterkake!
Ungene spiser bare bittelitt ribbe, far spiser ikke ribbe i det hele tatt. Men han elsker julepølser og medisterkake

Far er på årlig julebord på Cafè Engelbret, og spiser bare julepølse og medisterkake

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 11:48   #14
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Denne julepølsa...

Hos oss har vi alltid hatt både julepølse og medisterkaker ved siden av ribba (pappa er super på å steke medisterkaker!!), og alle har spist litt av hvert, både pølse, ribbe og medisterkake, trodde det var helt vanlig jeg?

Vel, i vår familie er det i hvertfall vanlig, og gammel som ung forsyner seg godt av begge deler. Pølsa blir stekt i panne med skinnet på (delt i biter) og får godgjøre seg i ovnen med ribba den siste tiden.

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 11:56   #15
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Denne julepølsa...

Selv kan jeg ikke fordra julepølser og medisterkaker - men det måtte jo bare unger like fikk vi beskjed om da vi skulle spise julemiddag hos tante og onkel da vi var små. De hadde ikke kjøpt stor nok ribbe. Kjip julemiddag.

Men for de som liker det så har det jo kommet frem mange gode tilberedningsforslag, og bra er det, siden jeg ikke har noe å komme med på den fronten.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no