Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilken kapselmaskin

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-20, 14:25   #1
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken kapselmaskin

Mannen trenger en kapselmaskin til kaffe og varm sjokolade, (Ok, det med varm sjokolade er mer til meg enn han) Hvilken type kjøper jeg til en som kun drikker vanlig sort kaffe og nok ikke har tenkt å utfolde seg på andre ting heller?

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-20, 14:29   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kapselmaskin

Vi har en Nespresso-maskin med melkeskummer. Jeg drikker kaffe med skummet melk, mens mannen og sønnen drikker skummet som de smelter en-to ruter kokesjokolade i.

Personlig synes jeg alle kapselsmaskin-kakaoene er vonde, men jeg er ikke så glad i kakao.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-20, 15:38   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kapselmaskin

Dolce gusto har maskiner som tar både kaffekapsler og kakaokapsler (og te). Jeg synes kakaoen er "helt grei", men ikke så god som den man lager selv.

Vi har vår på hytta. Funker helt greit til det bruket. (Tror ikke vår selges mer, men den har valg om varm eller kald drikke, og man stiller inn hvor stor vannmengde man vil ha ved hjelp av et hjul.) Det eneste er at den vi har er ganske ruvende og tar ganske stor plass på kjøkkenbenken. Hvis den ryker kjøper vi nok en som ikke tar så stor plass.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-20, 18:33   #4
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.975
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kapselmaskin

Jeg er den eneste i familien som drikker kaffe, og har kjøpt meg en Bosch Tassimo maskin. Jeg er strålende fornøyd med den, den er enkel, lager god kaffe, og tar lite plass på benken. Aner ikke om det finnes kakao-kapsler til den, men det vil jeg nesten anta at det gjør.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-20, 21:10   #5
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken kapselmaskin

Har dere vurdert en liten presskanne eller en liten 1 koppsfilter istedenfor kapselmaskin. Tenker man slipper unna mye metallavfall på den måten iallefall. Og selve kaffen blir også billigere.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-20, 21:14   #6
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kapselmaskin

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Og selve kaffen blir også billigere.

Og bedre.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-20, 21:15   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kapselmaskin

Vi har Tassimo, og kakaoen (i mange varianter) kan ikke drikkes synes jeg. Dessverre. Men det smaker kaffe av den. Vi drikker ikke kaffe, men har hatt den til gjester. Eldste har dog startet med latte macchiato, og hun synes i hvert fall at den er god.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-20, 23:24   #8
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken kapselmaskin

Ser at jeg glemte det viktigste poenget, den skal stå i garasjen, dermed utgår presskanne o.l. en vanlig kaffetrakter er jo en mulighet men så for meg at en slik kapselting kanskje var der beste.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-20, 01:02   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken kapselmaskin

Vi har 2 maskiner. Mannen drikker ordinær kaffe, han bruker Tassimo, ungene drikker iskaffe, latte o.l. de har Nespresso, jeg drikker pulverkaffe, Nespresso Brasero, og bruker vannkoker. Jeg drikker ikke kapselkaffe pga arvelig høyt koresterol. Nespresso syntes jeg man får lite kaffe i koppen, Tassimo er rausere, vannkoker, bestemmer jeg selv. Og Kakao rett i koppen fungerer det også. Jeg liker te og drikke buljong også.

Ang kaffe og kolesterol. https://www.nrk.no/norge/helsedirekt...ffe-1.13805458

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 17-11-20 kl 01:07.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-20, 09:12   #10
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken kapselmaskin

Jeg unngår produkter fra Nestlé, så valget falt på Tassimo da jeg kjøpte kapselmaskin. Bruker den bare i helgene for å spare litt på miljøet, og bruker pulverkaffe i ukene. Er veldig fornøyd med Tassimo, lager nydelig kaffe! Har ikke laget kakao på den.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no