Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Alternativ til rype sammen med ribbe på julaften?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-20, 00:18   #21
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til rype sammen med ribbe på julaften?

Jeg tenker også pinnekjøtt.Mellombror liker ikke pinnekjøtt, så vi har alltid begge deler.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-20, 08:33   #22
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til rype sammen med ribbe på julaften?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Pinnekjøtt av rein eller kje? Har ikke smakt noen av delene, men så pinnekjøtt av kje på siste Bondens marked. Angrer selvsagt på at jeg ikke kjøpte.

Det er veldig godt. Og kan stilles på nett via nettbutikken til Heidrun.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-20, 09:43   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til rype sammen med ribbe på julaften?

Vi serverte både ribbe og pinnekjøtt på julaften i fjor og kommer til å gjøre det samme i år. Ungene mine "liker ikke" pinnekjøtt, og vi ble enige om at alle skal få spise noe de virkelig liker på julaften. Så jeg spiste selvfølgelig altfor mye av begge deler.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-20, 14:31   #24
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til rype sammen med ribbe på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ungene mine "liker ikke" pinnekjøtt, og vi ble enige om at alle skal få spise noe de virkelig liker på julaften. Så jeg spiste selvfølgelig altfor mye av begge deler.

Det er et veldig godt prinsipp.

Dersom min katolske svigerinne (og min bror) ender opp med å fly nordover til jul i år skal jeg servere fisk også på julaften. Jeg skal derimot ikke droppe den tradisjonelle julemiddagen og servere fisk til alle sammen. Det synes jeg blir feil.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-20, 14:39   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til rype sammen med ribbe på julaften?

Mamma har tatt svigerbarn og andre som kom for å eire jul inn med det prinsipp at alle skal få det de er vant til på julaften, så hun har servert pinnekjøtt og svineribbe og svensk juleskinke og var det ikke end en ting til på en gang. Det er et prinsipp jeg liker. Jeg kunne servert fisk på julaften om noen skulle ha det, men slett ikke spist et selv.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-11-20, 10:06   #26
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alternativ til rype sammen med ribbe på julaften?

Jeg også synes alle skal få noe de liker veldig godt på julaften, derfor serverer vi pinnekjøtt og ribbe. Vi er delt 50/50 på hva vi liker best.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-20, 10:12   #27
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Alternativ til rype sammen med ribbe på julaften?

Jeg synes også alle skal få noe de liker godt på julaften. Dermed serverer vi verken ribbe eller pinnekjøtt eller juletorsk når jeg har ungene, sist jul ble det reinsdyrsteik, i år vil de ha pizza. :tullelue:
Prøver å bearbeide de til å ha lyst på reinsdyr i år også, men det spørs om jeg når gjennom. Mulig jeg lager det bare til meg og min mor som skal feire sammen med oss.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 12:08   #28
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til rype sammen med ribbe på julaften?

Oppdatering: Mannen har klart å få tak i ryper, via Fjesboka. Det var en ung mann som tydeligvis har hatt jaktlykke til tross for at det var veldig lite rype i fjellet i år. En av jegerne som har blitt forespurt svarte at han hadde skutt flere elg enn ryper i høst. (Jeg håper at det er en forbigående bestandsnedgang og ikke en permanent tilstand. Klimaendring er ikke bra for rypene (heller) visstnok.)

Men i år må vi nå bare sørge for at ribba blir fraktet fra Lofoten før jul, og så blir det tradisjonsrik julemiddag for 4, 6 eller 8 gjester. (Bent Høie sier alle må ha en plan B, det har vi.)

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 13:19   #29
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til rype sammen med ribbe på julaften?

Så bra!

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

så pinnekjøtt av kje på siste Bondens marked. Angrer selvsagt på at jeg ikke kjøpte.

Fant det på min nærmeste butikk her om dagen.
Min plan B får være å spise det home alone, i stedet for sammen med barn og barnebarn som er planen. Tror ikke det skjer, det må veisperringer til for at jeg ikke skal kjøre dit til jul.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 14:27   #30
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til rype sammen med ribbe på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

(Bent Høie sier alle må ha en plan B, det har vi.)

Jeg har absolutt ingen plan B for julaften.
Det har jeg ikke tenkt å ha.

Plan A er middag for oss 5 som bor i huset. Vi har nok mat til at dersom det skulle mot formodning være behov for at noen andre får mat der så går det.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no