Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvilken bil bør jeg velge?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-11, 18:30   #1
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilken bil bør jeg velge?

Skal stort sett brukes til jobb bil, kjører nok 10 mil om dagen. Jobber nå i Groruddalen, så det blir ikke slik bykjøring som tidligere da jeg jobbet i sentrum.
Vil ha stasjonsvogn og dieselmotor. Kan gå opp til 190.000 men får jeg noe bra som er endel billigere, er jeg veldig fornøyd. (140.000- 170.000).

Har tidligere hatt Mercedes C-klasse som jeg var veldig fornøyd med og nå sist Audi A3 (som er solgt pga at jeg er langtidssykemeldt og fordi jeg ønsket meg stasjonsvogn). Om en måned skal jeg opereres og etter det må jeg tenke på bil igjen.

Elsker komforten til Volvo V70 (som er familiebil) og har lurt på Volvo V50 ??

Kom igjen, gi meg noen gode tips om hva jeg skal se etter

Og er Volvo V50 en bra bil ? Opel Vectra ? Mercedes C-klasse ? Eller noe helt annet ?


Sist redigert av Liljekonvall : 15-04-11 kl 18:45.
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 19:40   #2
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bil bør jeg velge ?

Volvo V50 fikk jeg høre hadde renault motor i seg, så ville ikke gått for den. Da ville jeg heller kjøpt en V70.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 20:13   #3
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bil bør jeg velge?

V70 har mannen og den er for stor og dyr til å ha som jobb bil synes jeg. Noen ganger må jeg parkere i sentrum, hvis kollegaer er syke, og jeg synes det var knotete den gang jeg kjørte mannens V70 i sentrum. Da var Mercedesen jeg kjøpte like etterpå mye mer snerten og enkel å parkere

I den prisklassen jeg leter, har V70 `ne gått alfor langt til at det er aktuelt.

Men ja, hadde ikke V70 vært så dyr, hadde det garantert vært førstevalget mitt

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 20:47   #4
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Hvilken bil bør jeg velge ?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Volvo V50 fikk jeg høre hadde renault motor i seg, så ville ikke gått for den. Da ville jeg heller kjøpt en V70.

V50 har ikke Renault motor men PSA motor - forøvrig en av de fineste dieselmotorene som finnes på markedet. Kanskje den aller beste i klassen +- 110 hk. Ford og Mazda har forøvrig samme motor.

Kan orientere om at Nissan Qashqai har Renaultmotor - og at eierne er fornøyd med både bilen og motoren! Renault lager snart en ny 130 hk diesel som kommer i både Mercedes og Nissan.

Joda. Jeg skal anbefale en Renault i denne tråden også, med beste samvittighet. Selv om jeg er kjerringa mot strømmen.
Ett av de aller beste stasjonsvognkjøpene man kan gjøre til ned mot 170 000 mener jeg er Laguna 3. Fantastisk fin bil med strålende komfort, kjøreegenskaper, sikkerhet, drivlinje, rustbeskyttelse og kvalitet. Samme motor som Qashqai. Gjerrig og fin dieselmotor med solid dreiemoment. Jeg er sikker på at du kan få prutet denne ned mot 180 000,-.
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=25846929

Laguna 3 har allerede dokumentert god fornøyde eiere.
http://www.automotorsport.se/biltest...926/092605.pdf
http://www.autosieger.de/article17931.html
http://www.autoexpress.co.uk/carrevi...e_top_100.html
(nettopp publisert: Laguna 3 nr 19 av 100 modeller. Qashqai enda høyere oppe - selv med Renaultmotor!).
Laguna 2 var aldri i nærheten av slike resultater, selv etter kort tid. Laguna 3 er en helt annen bil.

Renault møter helt utrolige mengder fordommer her i Norge. Renault var Europas nest mest solgte merke ifjor og hadde aldri vært det hvis kvaliteten var så dårlig som nordmenn skal ha det til. Nesten ingen av de som advarer mot Renault vet noe som helst om dagens modeller. Dagens modeller står ingenting tilbake for andre merker. Og det er ikke akkurat noen ulempe at Volvo og Renault har skilt lag. Makan til dårlig ekteskap skal man lete lenge etter.


Sist redigert av vestlandsfanden : 15-04-11 kl 20:57.
vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 20:53   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken bil bør jeg velge?

Skoda Octavia kanskje? Med DSG hvis det er en del køkjøring...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 21:00   #6
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Hvilken bil bør jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Skoda Octavia kanskje? Med DSG hvis det er en del køkjøring...


Octavia er veldig høyt priset som brukt. Skulle jeg hatt det virkelig moro ville jeg tatt en Astra stasjonsvogn med 150 hk diesel. http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=27743478

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 21:07   #7
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bil bør jeg velge?

Jøss viste ikke at Qasqhaien hadde renault motor. Jeg har den bilen og er jo til tross det som har skjedd fornøyd med bilen. Bruker sykt lite diesel og er en veldig komfor bil. Har sportseter i min, så sitter som støpt i den bilen.

Den er høy i pris enda, men jeg kan godt anbefale den. God plass baki om du ikke skal stappe sykler inni. Da må du opp i V70 igjen.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 22:58   #8
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bil bør jeg velge ?

Opprinnelig lagt inn av vestlandsfanden, her.

V50 har ikke Renault motor men PSA motor - Hva eksakt er PSA motor
Joda. Jeg skal anbefale en Renault i denne tråden også, med beste samvittighet. Selv om jeg er kjerringa mot strømmen.
Ett av de aller beste stasjonsvognkjøpene man kan gjøre til ned mot 170 000 mener jeg er Laguna 3. Fantastisk fin bil med strålende komfort, kjøreegenskaper, sikkerhet, drivlinje, rustbeskyttelse og kvalitet. Samme motor som Qashqai. Gjerrig og fin dieselmotor med solid dreiemoment.Laguna 2 var aldri i nærheten av slike resultater, selv etter kort tid. Laguna 3 er en helt annen bil.

Renault møter helt utrolige mengder fordommer her i Norge. Renault var Europas nest mest solgte merke ifjor og hadde aldri vært det hvis kvaliteten var så dårlig som nordmenn skal ha det til. Nesten ingen av de som advarer mot Renault vet noe som helst om dagens modeller. Dagens modeller står ingenting tilbake for andre merker. Og det er ikke akkurat noen ulempe at Volvo og Renault har skilt lag. Makan til dårlig ekteskap skal man lete lenge etter.

Jupp, jeg har vel kanskje disse fordommene jeg også, for har av en eller annen grunn aldri likt Renault, men har heller aldri sittet i en og enda mindre kjørt en Renault....

Men hva eksakt gjør denne (Laguna) bedre enn f.eks V50 ? Eller MB C-klasse ? Eller andre biler i samme klasse ?

Jeg er altså ingen stor bilkjenner....og er nok litt farget av mannen som er MB elsker (selvom han i øyeblikket har V70). V70 er forøvrig den aller aller beste bilen jeg noensinne har kjørt, føler nesten at man svever når man kjører .

Hm...må nok gå noen runder med meg selv om Renault skal bli med på listen over aktuelle biler, kjenner jeg....

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 23:01   #9
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bil bør jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av vestlandsfanden, her.

Octavia er veldig høyt priset som brukt. Skulle jeg hatt det virkelig moro ville jeg tatt en Astra stasjonsvogn med 150 hk diesel. http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=27743478

Ja, Opel er nok på listen. Vi har hatt Opel Vectra en kort stund (før mannen igjen måtte ha MB ) og den var vi faktisk strålende fornøyd med. Faktisk en bil jeg kunne tenkt meg....men den er ganske stor da, og jeg har vel ikke det behovet.

Men Astra er en god bil altså ? Hvordan holder disse seg ? Pålitelige når de har gått endel ? Eller er det mye rusk og fjas som må ordnes titt og ofte ?

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 23:08   #10
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bil bør jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Av alle bilene vi har hatt er V50 den som har overrasket oss desidert mest positivt. Den er rommeligere enn man skulle tro, har veldig god kjørekomfort og gir etter min mening veldig mye godbil for pengene. Kjøpte vår ny i 2009 og er veldig fornøyde med den. Ikke noe tull med den, noe som var en ekstrem forbedring fra den h*lvetes Touranen vi byttet inn når vi kjøpte V50en.

Det er vår "nummer 2-bil" og blir hovedsaklig brukt til småkjøring og bykjøring, men et par ganger i året får den lufte seg på langtur til ferieleiligheten når jeg og hu mor reiser alene. Funker veldig bra til det også. Har en 1,6D med manuelt gir og Momentum utstyrspakke pluss litt ekstra knask.

Så bra . Jeg kjenner jeg er veldig på Volvo.....men har aldri prøvekjørt V50, men håper liksom at jeg får "Volvo følelsen" når jeg kommer så langt at jeg får prøvet.

Jeg vil også ha manuelt gir. Eneste gangene jeg savner automat, er når jeg står og dunker i kø inn og ut av Oslo, men etter jeg skiftet arbeidsområde, er det heldigvis mindre køing . Synes nesten automat blir litt kjedelig i lengden, men hadde jeg jobbet der jeg gjorde før, hadde automat stått høyt opp på listen.

Ønsker en snerten stasjonsvogn med litt sprut (altså, som man ikke bruker 10 minutter på å forbikjøring med (som i "gamle dager, da jeg klarte å kjøpe splitterny Toyota Corolla 1,3....for en snegle ).

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 23:13   #11
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bil bør jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Skoda Octavia kanskje? Med DSG hvis det er en del køkjøring...

Har vært inne på Octavia også, synes de er fine og har hørt de er gode biler. Men synes de er for dyre egentlig.....

Men absolutt på listen . DSG ?? Hva bør jeg se etter i en Octavia forresten ?

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 23:14   #12
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 910
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Hvilken bil bør jeg velge?

Jeg har en Volvo V50 diesel 2005-modell som jeg er kjempefornøyd med.
Masse sprut i forbikjøringer, enkel å parkere, god plass innvendig. Nydelig å kjøre, sitter godt på veien.

Har hatt noen problemer med å starte den "på nullføre", men det er visst ikke typisk for V50. Problemet er nå fikset, byttet glødeplugger.

Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 23:19   #13
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bil bør jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Vi vurderte V70 også, men kom frem til at vi ikke trengte en så stor bil siden vi var XC90 som hovedbil. Plassmessig er det ikke mye som skiller V50 og V70 at jeg kan si jeg synes V70 er verdt det den koster ekstra, men likevel er kanskje V50 i minste laget som hovedbil. Om du skjønner mine fantastiske formuleringer i kveld.

Det er forresten god plass til bakovervendte stoler i V50, om det er en issue hos dere.

Skjønner veldig godt hva du mener her altså . Vi har også hatt XC90, men valgte den bort til fordel for V70 (som vi hadde før XC90`n). Men både mannen og jeg likte V70 best til vår kjøring.

Minstemor er straks 7 år, så bakovervendt er ikke en issue......men greit å vite at jeg kan ha med meg niesa mi om det blir V50.

Kjenner jeg har veldig veldig lyst på V50, men hører gjerne både positive og evt negative ting om bilen. Eller om det er noe annet som er smartere å velge

Ellers har jeg hørt at det er dårlig plass i den, men det er jo stort sett bare jeg som skal sitte i den og evt en unge eller to dersom de skal kjøres noe sted. Skal vi på hytta o.l kjører vi mannens bil.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 23:20   #14
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bil bør jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Anikka, her.

Jeg har en Volvo V50 diesel 2005-modell som jeg er kjempefornøyd med.
Masse sprut i forbikjøringer, enkel å parkere, god plass innvendig. Nydelig å kjøre, sitter godt på veien.

Har hatt noen problemer med å starte den "på nullføre", men det er visst ikke typisk for V50. Problemet er nå fikset, byttet glødeplugger.

Takk, det er min oppfatning av bilen også

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 23:36   #15
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bil bør jeg velge?

Vi har hatt Volvo V50, og for å ta det positive først da: det er god plass i den! Vi er en familie på 4, og med en langbeint mann så er vi avhengige av biler med god plass inni, for å unngå at den som sitter bak han må sitte med knærne oppunder haka. Det var null problem i V50n.

Men...Ikke ti ville hester hadde fått meg til å kjøpe en V50 igjen...

Nå er det mulig at Volvo har plukket av den endel tull og tøys, men vi har aldri hatt biler mer med problemer, noen sinne. Selv gamle Volvo 240 og gamle Audier funka badre enn disse...

Vi har hatt to av sorten. En som var vår, og en leasingbil som vi "lånte" av svigers mens vi ventet på ny bil. Kort fortalt så sto disse bilene MYE på verkested, og da pga små tullefeil. Bilen startet og gikk, for all del, men med låser som sviktet, alarmer som ulte både dag og natt, dieselvarmer som enten ikke virket, eller som fylte kupeen med eksos, etc, så sier det seg selv at den måtte inn for å få fikset på den.

Den vi lånte av svigers (sportsunderstell) var også så lav under at den var håpløs på vinteren. Det sier vel litt at vi valgte å kjøre Porschen de dagene hvor veien ut her var sporete på verste, og en Porsche er IKKE høy under altså...

Nå står også V50 langt oppe på listene over de biler som er mest innom verksted. Men igjen; jeg snakker her noen år tilbake, så godt mulig at Volvo har rettet opp mye av problemene.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 23:38   #16
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bil bør jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

XC90 er jo ingen personbil, og det blir nesten litt urettferdig å sammenligne den (og andre SUVer, for den del) med det siden den er stor og har høyere tyngdepunkt og dermed må kjøres på en litt annen måte. Jeg kommer stadig tilbake til biler hvor jeg sitter høyt, men det er jo smak og behag. I tillegg elsker jeg seteløsningen i XC90 og kommer til å tvilholde på den lenge tror jeg.

Om det er dårlig plass i V50 kommer vel an på hva den sammenlignes med tenker jeg. Sammenlignet med forgjengeren V40 har den et hav av plass, f.eks. Vi har pakket ganske mye inn i bagasjerommet på den og jeg hadde nok klart å knø inn tre barnestoler i baksetet om jeg gikk inn for det. Kupéen vil jeg si er ganske bra, størrelsen på bilen tatt i betraktning. Jeg syns rett og slett at de har klart å få mye utav den til den prisen den selges for.

Helt sant det du sier ang XC90 . Ang plass, så er det jo stort sett jeg som skal kjøre, men må ha benplass bak for snuppa som sitter i beltestol, og det tipper jeg går greit. Og så vil jeg ha muligheten til å ha med hundebur bak, derfor stasjonsvogn. Veldig styrete når jeg skulle ha med bikkja med bur i A3`n...

Hm...ikke lett det her, "heldigvis" er det et par måneder til jeg trenger bil igjen, så har jeg tid til å lete litt..

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 23:41   #17
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bil bør jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Vi har hatt Volvo V50, og for å ta det positive først da: det er god plass i den! Vi er en familie på 4, og med en langbeint mann så er vi avhengige av biler med god plass inni, for å unngå at den som sitter bak han må sitte med knærne oppunder haka. Det var null problem i V50n.

Men...Ikke ti ville hester hadde fått meg til å kjøpe en V50 igjen...

Nå er det mulig at Volvo har plukket av den endel tull og tøys, men vi har aldri hatt biler mer med problemer, noen sinne. Selv gamle Volvo 240 og gamle Audier funka badre enn disse...

Vi har hatt to av sorten. En som var vår, og en leasingbil som vi "lånte" av svigers mens vi ventet på ny bil. Kort fortalt så sto disse bilene MYE på verkested, og da pga små tullefeil. Bilen startet og gikk, for all del, men med låser som sviktet, alarmer som ulte både dag og natt, dieselvarmer som enten ikke virket, eller som fylte kupeen med eksos, etc, så sier det seg selv at den måtte inn for å få fikset på den.

Den vi lånte av svigers (sportsunderstell) var også så lav under at den var håpløs på vinteren. Det sier vel litt at vi valgte å kjøre Porschen de dagene hvor veien ut her var sporete på verste, og en Porsche er IKKE høy under altså...

Nå står også V50 langt oppe på listene over de biler som er mest innom verksted. Men igjen; jeg snakker her noen år tilbake, så godt mulig at Volvo har rettet opp mye av problemene.

Hvilke årsmodell var dette ? Noen som vet hvilke årsmodeller man må styre unna, forresten ?

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 23:42   #18
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bil bør jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Hvilke årsmodell var dette ? Noen som vet hvilke årsmodeller man må styre unna, forresten ?

Vi hadde 2006-2007 modeller.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 08:02   #19
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Hvilken bil bør jeg velge ?

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Jupp, jeg har vel kanskje disse fordommene jeg også, for har av en eller annen grunn aldri likt Renault, men har heller aldri sittet i en og enda mindre kjørt en Renault....

Men hva eksakt gjør denne (Laguna) bedre enn f.eks V50 ? Eller MB C-klasse ? Eller andre biler i samme klasse ?

.

Hm...må nok gå noen runder med meg selv om Renault skal bli med på listen over aktuelle biler, kjenner jeg....


-Laguna 3 har falt enormt i pris. Dvs: du får en nyere og klart mindre kjørt bil enn Volvo og Merce til samme pris. Mange vil si at verditapet vil fortsette å rase. Det er jeg slett ikke sikker på når vi ser hvilke eierundersøkelser og statistikker som tikker inn på denne bilen.
-Den er klart sikrere enn f eks V50:
http://www.euroncap.com/tests/renaul..._2007/309.aspx
Dette er vel blant de aller beste resultatene som noengang er gitt i Euroncap.
-Den er mer rommelig enn kompakt-stasjonsvogner.
-Bedre komfort enn de fleste.
-Bilen har faktisk premium kvalitetsfølelse og kvaliteten er dokumentert veldig bra.
-noen syns det er fint å kjøre i en bil som ingen andre har. Hvor mange grå Golf ser man ikke idag?
-eierundersøkelsene jeg har linket til lyver ikke.

Mitt beste tips er at du prøvekjører en bil og ser om du liker den eller ikke.

De som har kjennskap til denne bilen vet at det absolutt ikke er noen større risiko kvalitetsmessig å kjøpe den kontra andre gode biler.

Man PASS PÅ at dette er Laguna 3. Ikke forveksle den med Laguna 2.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 11:32   #20
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bil bør jeg velge?

Takk, men hvordan ser jeg forskjell på Laguna 2 og 3 ? Og er det 2007 modell jeg skal gå etter ? (isåfall få på finn.no akkurat nå)


Hva er dette ? (kom gjerne med eksempler om du har tid.....denne jeg linker til her har kanskje gått litt vel mye ??)

http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=27978502

http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=27964413

Og hva med Megane ??

http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=27972621

Gosj....hadde aldri trodd jeg skulle titte på Renault !!


Sist redigert av Liljekonvall : 16-04-11 kl 12:25.
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no