Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julegaver til de eldre

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-23, 00:15   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegaver til de eldre

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Barna våre er for gamle til kalender. De er ikke gira på det. Skolefoto har vi heller ikke mer, selv om vg3-eren faktisk tok noen bilder i høst. Han som var lærling på samme alder har vi ikke bilder av fra skoletiden, så det blir litt feil det også.

Det er jo også greia med at våre foreldre er litt yngre enn midten av 70 åra, ungene våre er litt yngre enn vgs også, fordelt mellom 3 og 10 klasse har mindre foreldre alle sine fem barnebarn.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-23, 00:17   #22
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til de eldre

Ja, guttene her er 21,5 og 18,5. Voksne.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-23, 09:12   #23
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til de eldre

Jeg har kjøpt puslespill, 1000 brikker til både foreldre og svigerforeldre. Hos svigers vet jeg det slår an, de ble bitt av covidpuslespillbasillen. Min foreldre er jeg mer usikker på, tror aldri de har puslet, men tenker det er en bra aktivitet for de.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-23, 09:30   #24
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegaver til de eldre

Me har kjøpt ullstillongs (800kr) og skråpånatta til mamma. Kjæresten hennes er kokk og får matgreier.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-23, 09:55   #25
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til de eldre

Begge mine gamliser er på sykehjem, så det får bli forbruksgreier, tror jeg, Begge fikk merinoullgensere i fjor, jeg lurer på å repetere det i år, faktisk - det er hyggelig at de har på seg noe pen, og begge er blirr ganske magre, så de trenger noe som passer.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-23, 09:58   #26
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julegaver til de eldre

Min mor er 81 og har fortsatt ønsker. De siste årene har hun fått veske, varm og fin strikkejakke, silkebluse, nattkjole, sjal, hudkremer og spennende mat. I år skal hun i alle fall få en panettone med limoncello for hun er veldig glad i limoncello og da er jo det midt i blinken. Så blir det noe annet i tillegg som jeg fortsatt må finne på, men hun er lett å kjøpe til.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-23, 12:00   #27
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegaver til de eldre

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.


Min mor får en nydelig ulltrøye jeg så på nettet. Svart med rund hals og en slags blonde helt øverst. Kan finne link om noen er interessert. Jeg kjøpte lik til meg selv, bare med høy hals.

Jeg vil veldig gjerne ha link!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-23, 12:19   #28
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til de eldre

Hos oss er det svigerfar som lager fotokalender til oss. . Et par år lagde han med litt eldre bilder av alle barnebarna, ett år med gamle foto av sine egne barn, i fjor var det bilder fra en felles tur til NYC for snart 20 år siden, og i år er det blomsterbilder.

Foreldrene våre får ganske ofte bøker og film fra oss, noen ganger nytt kjøkkenutstyr eller lignende hvis noe har gått i stykker. Moren min har fått pene skjerf noen ganger (i fjor fikk hun en pen, blondete ull-undertrøye), svigerfar får plater noen ganger.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-23, 12:43   #29
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til de eldre

I fjor fikk mamma nattkjole i ull og silke fra Nøstebarn, hun fryser veldig om nettene. Pappa fikk en pen genser i lammeull fra Match, han hadde gått en hel del ned i vekt og trengte nye klær. Svigers fikk bøker, den siste fra Roy Jacobsen (De uverdige) og den andre husker jeg ikke. Liza Marklund kanskje.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 01-12-23 kl 19:43.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-23, 13:03   #30
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til de eldre

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Jeg vil veldig gjerne ha link!

Her er den jeg kjøpte til meg selv
https://korsetten.no/products/942650...l&_ss=e&_v=1.0

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-23, 13:07   #31
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til de eldre

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg har kjøpt puslespill, 1000 brikker til både foreldre og svigerforeldre. Hos svigers vet jeg det slår an, de ble bitt av covidpuslespillbasillen. Min foreldre er jeg mer usikker på, tror aldri de har puslet, men tenker det er en bra aktivitet for de.

Det har jeg tenkt til å gi til en vennefamilie (to voksne og to barn på hhv 16 og 13), og bestille fra Cewe Japan foto, med bilder fra ferier vi har hatt sammen opp igjennom. Tenkte å begynne med det i dag. Så det kan være et tips til noen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 17:37   #32
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegaver til de eldre

I dag har eg landa på julegåve til foreldra mine. Dei får ein treretters meny med tilhøyrande vin. Flaskene havnar under treet, på kvar står det kva rett som høyrer til.

Eg har gitt dette tidlegare også, men har av ulike årsaker hatt pause. Eg trur kanskje denne løysinga har kome for å bli no.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 17:48   #33
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julegaver til de eldre

Vi har kjøpt "Frokostpakke" fra Indre Oslo matforedling til svigermor og til mine foreldre.
https://iomat.no/

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 19:38   #34
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegaver til de eldre

Mor ønsker seg en så stor som mulig kabinkoffert så da får hun ihvertfall det

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 19:45   #35
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til de eldre

Det ble airfryer til faren min, spleiset med søstrene mine. Den minste fra Philips, kjøpt på BF-tilbud hos Komplett.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 21:25   #36
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til de eldre

Til min nære og kjære med langtkommen demens gir jeg rett og slett konsert med de beste musikerne i byen som skal spille svisker fra pluss minus 1970.
På sykehjemmet er det mye som skjer nå i desember, så konserten blir i januar. De andre som bor der blir også invitert, med advarsel om at dette er ikke «en grønnmalt benk i hagen» , Nordlansnetter annen shit fra glemselen. Dette blir Shine on your crazy diamond, Life on Mars og sånt. Øl, bobler og potegull blir servert.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-23, 16:14   #37
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julegaver til de eldre

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Til min nære og kjære med langtkommen demens gir jeg rett og slett konsert med de beste musikerne i byen som skal spille svisker fra pluss minus 1970.
På sykehjemmet er det mye som skjer nå i desember, så konserten blir i januar. De andre som bor der blir også invitert, med advarsel om at dette er ikke «en grønnmalt benk i hagen» , Nordlansnetter annen shit fra glemselen. Dette blir Shine on your crazy diamond, Life on Mars og sånt. Øl, bobler og potegull blir servert.

Fantastisk

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-23, 16:58   #38
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til de eldre

Mamma får dundyne. Hun får alltid noe som kan holde henne varm, fordi hun sitter inne hele tiden (uten å være mobil) og er livredd for strømregninga.

Svigermor får smykkeskrin, kjæresten hennes får spekepølsebrett.
Svigerfar og kjæresten får en eller annen historisk bok, gjerne med raddis-vinkling. Har bare ikke funnet en slik foreløpig.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-23, 17:22   #39
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til de eldre

Jeg nekter å kalle foreldrene mine for «eldre», til tross for at de er i syttiårene. Men det kommer nok av at det kun er få år siden mine egne besteforeldre døde.

Mine foreldre ønsker seg kun ting de kan bruke opp. Spesielt vin står på ønskelisten. Jeg må innrømme at jeg er grundig lei av å gi dem vin til hver eneste anledning år ut og år inn.

Ellers er matvarer en hit, og spesielt min mor liker gavekort på blomsterbutikk eller hagesenter. Kinogavekort er også kjekt. Noen ganger kjøper jeg sånne skumsåper fra Rituals, siden jeg vet hvilken duft de foretrekker.

De vil helst ikke at vi skal gi dem dyre greier, og det har vi heller ikke hatt tradisjon for. En bok er nok det dyreste vi hadde gitt dem. Kunne godt kjøpt bøker, de liker det, men som regel har de kjøpt eller lånt dem lenge før en passende anledning til å gi.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no