Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva har du bakt i dag II

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-21, 14:05   #701
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

I går feiret vi mannens bursdag så da laget jeg ovnsbakt ostekake med bringebærcoulis og en saftig kaffe-/rømmekake som han elsker.

Fredag bakte jeg fem brett grove pizzasnurrer (tomatsaus, skinke, ost, mais og oliven) som, etter noen smaksprøver til ungene og vennene de hadde på besøk den dagen, havnet i fryseren klare til matpakker.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 16-08-21, 14:24   #702
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Du er jammen produktiv! Hadde jeg hatt plass i fryseren skulle jeg ha bakt mer selv.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 17-08-21, 15:54   #703
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Jeg har bakt solbærkake med kokos. Veldig god og lettvint.

https://www.matoppskrift.no/artikkel...g-stikkelsbaer

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 17-08-21, 16:49   #704
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Jeg bakte brød i går, mellomgrove med cottage cheese, egg, yogurt, rømme, diverse mel.... fikk tømt kjøleskap og skuffe ganske så greit. Og brødene? De ble knallgode.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 17-08-21, 22:21   #705
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Jeg har bakt sjokolademuffins med og uten vaniljekrem, og ostekake med gelélokk. Min mor fylte 81 år i dag.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv  
Gammel 17-08-21, 22:53   #706
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Pizzahorn. Til fryseren tenkte jeg, men det ble litt svinn da de kom nybakte ut av ovnen…

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 17-08-21, 23:40   #707
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Har omsider landet på at jeg prøver meg på noe i Sarah Bernhard-land til selskap til helgen. Har en pakke kransekakemasse jeg tenkte å steke litt i en springform med noe sjokolademousse-aktig oppå.

Tips mottas, jeg vet ikke helt hva jeg driver med.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 18-08-21, 07:20   #708
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Pizzahorn. Til fryseren tenkte jeg, men det ble litt svinn da de kom nybakte ut av ovnen…

Kjent problem.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 18-08-21, 10:51   #709
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Akkurat satt rundstykker i ovnen. Gleder meg til nystekte rundstykker til lunsj på hjemmekontoret.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv  
Gammel 18-08-21, 14:33   #710
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Mer matpakkebaking i dag. Fire brett med langpannebrød ligger klare i fryseren. Så enkelt og greit, og mindre tidkrevende enn å trille rundstykker (og så passer pålegget bedre ).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 20-08-21, 00:35   #711
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Bakt mye siste ukene. Forrige uke pga bursdager. Ble kindereggkake (dyr, flott og god kake, fikk mye skryt av den) og salt karamellkake. Siste ble servert i barnebursdag og for første gang var det nesten helt tomt for kake, flere ønska påfyll av den.

Fordelt utover de siste dagene har jeg bakt pizzasnurrer og innbakte pølser. Halvgrov deig med litt urter i til begge deler pluss ost i deiga til pølsene. Kjekt å ha i fryseren til niste utover.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv  
Gammel 20-08-21, 19:07   #712
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Brownies med nonstop, hakket kokesjokolade og salte peanøtter.

__________________
Nada er ikke aktiv  
Gammel 03-09-21, 19:59   #713
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Det hørtes godt ut, Nada!

Barna har bakt brytebrød og brødstenger med salt og pepper. Jeg hjalp til litt. Vi har også laget mørk sjokolade av kakaomasse og kakaosmør, og søtet med vaniljesukker og lønnesirup. De ble fylt med marsipan, rosiner eller bringebærsyltetøy, og masse strøssel. Spent på om de faller i smak

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 04-09-21, 00:01   #714
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Bakte hvitløksgrissini i full fart, av pizzadeigen som var til overs, som fredagsTV-snacks. Et stappfullt fat ble tømt på minutter.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 04-09-21, 10:40   #715
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Også ble det proteinrundstykker til frokost i dag.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 04-09-21, 10:50   #716
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Jeg har bakt to porsjoner eltefrie rundstykker - en glutenfri og en med gluten. Synes egentlig de glutenfri ble best.
Vurderer å bake ei sjokoladekake også. Det er jo helg. Og jeg har lyst på kake.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv  
Gammel 04-09-21, 11:43   #717
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Jeg lagde eplekake sist helg. Er så godt med lunken kake og vaniljeis til.
Bakte boller i dag tidlig. Får besøk av stedatter med familie så greit å ha litt å spise på i sola.
Blir pizza senere. Skal prøve med pulled pork kjøtt på.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 04-09-21, 11:51   #718
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Jeg slår et slag for formkaker! I forrige uke bakte jeg opp et lager til mamma så hun kan ha i fryseren til seg og pappa/gjester. Bakte Schakendas marmorkake og sitronkake med valmuefrø. Jeg elsker sitronkaker og tenker bake den til oss selv i dag. Det er jo helg…

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv  
Gammel 04-09-21, 13:33   #719
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

P har laget bananlapper helt selv. Mens jeg og har laget chilismør av fløte. Det er så kjekt at barna også liker å lage mat.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 04-09-21, 14:08   #720
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Lillebror har lagd muffins, jeg lager suksessterte. I morgen skal vi feire Storesøsters 19-årsdag.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no