Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvit sjokolade i biter?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-15, 23:15   #1
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Hvit sjokolade i biter?

Jeg bruker å lage brownie som jeg topper med blant annet mørk, lys og hvit sjokolade. Men eg er så lei av å hakke opp hvit sjokolade i biter (ikke blir de jevne heller), så jeg har lyst til å få kjøpt hvit sjokolade i biter litt slik som disse:



Er det noen som har sett slikt i Norge? Eventuelt i Sverige, slik at jeg kan harryhandle flere kilo neste gang jeg er i landet?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-15, 23:29   #2
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvit sjokolade i biter?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg bruker å lage brownie som jeg topper med blant annet mørk, lys og hvit sjokolade. Men eg er så lei av å hakke opp hvit sjokolade i biter (ikke blir de jevne heller), så jeg har lyst til å få kjøpt hvit sjokolade i biter litt slik som disse:



Er det noen som har sett slikt i Norge? Eventuelt i Sverige, slik at jeg kan harryhandle flere kilo neste gang jeg er i landet?

På Meny har de hvite fra Hershey, eller noe lignende. :for trøtt til å huske:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-15, 23:29   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit sjokolade i biter?

Meny har, de er ganske dyre da (Hershey). Du kan bestille billig på iHerb. Jeg pleier å kjøpe mørke sjokoladechips derfra.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 08:32   #4
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvit sjokolade i biter?

Takk for tips. Min lokale Meny har ikke, men der er kanskje utvalget dårlig? Jeg får sjekke et par andre Meny-er.

Det er alltid godt å vite at det FINNES i Norge. Så leter man ikke etter noe som ingen har funnet.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 09:03   #5
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvit sjokolade i biter?

Synes du skal dele oppskriften med oss, lille meg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 09:23   #6
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvit sjokolade i biter?

Må jeg, Cuyahoga? Ja, jeg syns jeg baker verdens beste brownies, men oppskriften er pinlig.

Jeg bruker Toros brownies. Følger oppskriften som vanlig, men strør lyse, mørke og hvite sjokoladebiter på toppen. I tillegg strør jeg opphakkede peanøtter på halvparten (siden min datter ikke liker peanøtter, men elsker mine brownies og gjør hva som helst for å få en bit). Steker litt lengre enn det som står i oppskrifta (det er mulig det er min ovn som er problematisk). Tadaaa! Verdens absolutt beste brownies.

Vil man eksperimentere, kan man strø over vaniljefudge i biter, før man steker kaka.

I går fant jeg et tips her på FP om at Regal sine brownies er både gluten- og laktosefrie. Så da må jeg rett og slett ut på jakt etter sjokolade uten laktose, så er allergivennlig superbrownies i boks!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 09:27   #7
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvit sjokolade i biter?

Jeg synes brownisene fra Toro er gode!

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 09:33   #8
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvit sjokolade i biter?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg synes brownisene fra Toro er gode!

Så flott! Jeg bruker forøvrig alltid smør når jeg lager Toro-brownies, selv om jeg hører påstått at brownies blir mer seige med margarin.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 09:50   #9
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvit sjokolade i biter?

I Sverige får du poser med "knapper" av både lys, mørk og hvit sjokolade.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 12:10   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit sjokolade i biter?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Så da må jeg rett og slett ut på jakt etter sjokolade uten laktose, så er allergivennlig superbrownies i boks!

Coop sin mørke kokesjokolade er melkefri, den bruker jeg hele tiden. Veldig god og. Ikea sine er også melkefrie, men litt kjipe (funker greit i bakst da).
Dronningsjokoladen er merket med tørrmelk pga allergikere (Freia har en sinnsyk merkeordning, Mattilsynet skal visst se på det, det er muligens ikke engang lov) og er ikke tilsatt melk. Men pga. litt forskjellige mengder melk fra maskinen (spor) merker de den altså med tørrmelk i tilfelle allergikere vil reagere. De fleste reagerer ikke, men det kommer an på om man er hyperallergisk, og hvor store spor av melk det er i dem, det vil jo variere litt ut fra hvilken batch det er. Det samme gjelder forøvrig Nonstop og Selskapssjokolade.

Odense har også en nydelig 55 % kakao-sjokolade uten melk. Og vil du ha "melkesjokolade" kan jeg anbefale Vivani rice choc, som smaker nesten som melkesjokolade (Vivani dark nougat er enda bedre men litt mørkere), og Vego, som er grøssedyr og diger, men smaker fantastisk. Nougat-sjokolade med nøtter.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 20:45   #11
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvit sjokolade i biter?

Takk for supre tips, Dixie Diner. Du har tydeligvis oversikten. Jeg ser at den hvite sjokoladen fra Freia inneholder melkefett. Hvis man reagerer på laktose - melkesukkeret - da er det vel ikke vanlig å reagere på melkefettet? Hvis man tåler laktosefri melk, liksom? Og hvor finner jeg Vivani rice choc? Meny? Ultra?

Jeg endte visst opp med å dra familien med på Harry-handling i dag, jeg. Store mengder godteri er kjøpt inn, samt mange poser med lyse, mørke og hvite sjokoladeknapper fra Odense. Og de mørke sjokoladeknappene har faktisk bare spor av melk, så for disse slipper jeg muligens å hakke opp sjokoladen selv!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 13:05   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvit sjokolade i biter?

Hershey's hvite dråper er bare himmelske (både å spise og ha i kaken ). Jeg kjøper de på Ultra, men de har de på de butikkene som er hakket mer velassorterte enn den jevne Meny'en er min erfaring Posen koster litt, men mener jeg sjekket kg prisen mot Dronning og andre kokesjokolader, og da er den ikke dyr. Men klart - 70-80,- for en pose med sjokolade er jo litt, men som sagt det er mye sjokolade i den. Cacas har også så jeg i butikken i Oslo, så da har de helt sikkert også på nettbutikken. Vet ikke hvordan de smaker da.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no