Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Shopper alle på storbyferie?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-09, 09:22   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Shopper alle på storbyferie?

Jeg har på følelsen av at svært mange ser på seriøs shopping som en del av storbyopplevelsen. Jeg shopper så å si aldri når jeg er på ferie, både fordi jeg ikke er spesielt glad i shopping, jeg har lite penger og har vanskelig for å finne klær som passer. Men jeg har alltid følt meg litt utafor og følt at det har vært noe galt med meg som ikke utnytter shoppinganledningen.

Så finnes det flere enn meg der ute som ikke ser på shopping som en naturlig del av en storbyferie?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:30   #2
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shopper alle på storbyferie?

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:30   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shopper alle på storbyferie?

For meg er det delt. Av og til er det naturlig, av og til ikke. Det kommer helt an på hvem jeg reiser sammen med og hva som er planlagt av utflukter ol. Men, jeg greier som regel å få skvisa inn litt shopping.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:31   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shopper alle på storbyferie?

Jeg er heller ikke veldig glad i shopping. I alle fall ikke "typisk jenteshopping", det vil si klær og sminke. Jeg/vi går riktignok alltid i noen butikker på storbyferie, men det blir mye bokhandler og museumsbutikker, egentlig. Og det hender at jeg kjøper noen klær også, men å "gå og shoppe klær" er ikke noe jeg liker å bruke så mye tid på.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:32   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shopper alle på storbyferie?

Jeg har nesten sluttet å shoppe; både hjemme og på ferie. Vi skal til London til torsdag, og det er andre ting enn shopping som skal oppta det meste av tiden vår.

Mannen min elsker å shoppe, men jeg synes det er så drepende kjedelig å gå i herrebutikker, så da begrenser det seg for begges del.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:33   #6
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shopper alle på storbyferie?

Om jeg hadde reist på storbyferie så hadde det nok blitt en del shopping. Men bare om ferien var uten barna, mine barn liker ikke og gå i butikker.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:34   #7
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shopper alle på storbyferie?

Jeg shopper. Utvalget er jo mye større enn det jeg har omkring meg til daglig. Det er en ypperlig anledning til å oppsøke spesialbutikker og større utvalg på alle måter.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:34   #8
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shopper alle på storbyferie?

Ikke jeg.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:38   #9
Chiffre
Profesjonelt paranoid
 
Chiffre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 385
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Shopper alle på storbyferie?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg/vi går riktignok alltid i noen butikker på storbyferie, men det blir mye bokhandler og museumsbutikker, egentlig.

Å gå i bokhandel regnes ikke som shopping.

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:43   #10
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shopper alle på storbyferie?

Ja, jeg går alltid litt i butikker når jeg er i andre (større) byer.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:45   #11
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shopper alle på storbyferie?

Opprinnelig lagt inn av Chiffre, her.

Å gå i bokhandel regnes ikke som shopping.

Nei det er klart, "shopping" er bare et litt nedlatende begrep som brukes om kvinners innkjøp av ting menn som regel er uinteressert i.

En mann kan svi av flere ganger så mye som en kvinne bruker på klær på for eksempel stereo, men det er visst greit, for det er jo en "seriøs" interesse.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:51   #12
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shopper alle på storbyferie?

Altså, jeg går i en og annen butikk, jeg også, altså og titter litt og kanskje kjøper en ting eller to. Men jeg har ikke kart over handlegatene og den og den butikkens åpningstider i lomma før jeg har bestilt flybilletten, lizzom.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:53   #13
Chiffre
Profesjonelt paranoid
 
Chiffre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 385
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Shopper alle på storbyferie?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Nei det er klart, "shopping" er bare et litt nedlatende begrep som brukes om kvinners innkjøp av ting menn som regel er uinteressert i.

Min forståelse av "shopping" er omtrent "å gå i butikker og kjøpe ting man ikke har bruk for", uaktet hvilket kjønn kjøperen har. Men hva vet vel jeg.

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:54   #14
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shopper alle på storbyferie?

Vi shopper på storbyferie; det er ikke noe jeg kan/vil prioritere i hverdagen, og da er det greit å få gjort det unna noen timer når det ikke er barn og jobb å håndtere.

Andamannen og jeg er ganske like innstilt - vi har med hver vår bok i respektive vesker, og dersom vi kommer over en butikk den ene eller andre er interessert i, vil du gjerne finne den andre sittende i en stol i butikken med nesa i en bok.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:55   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shopper alle på storbyferie?

Det er forskjell på å shoppe og å handle/kjøpe, synes jeg. (Hvis man nå skal henge seg opp i språkbruken, og det skal man jo gjerne. ) Å "shoppe rundt" betyr å lete hos mange ulike tilbydere før man bestemmer seg, og jeg bruker ikke "shoppe" om det å gå i én bestemt butikk og kjøpe det man har lyst på der, mer om "butikk-til-butikk"-vandring, der vandringen og "kikkingen" er en ganske stor del av poenget, ikke nødvendigvis listen i lommen/hodet over ting man trenger. Jeg antar jo det er det de fleste mener når de sier at de har shopping som hobby eller at synes det er morsomt å shoppe også.

Jeg synes ikke "shopping" er nedlatende eller at det nødvendigvis bare dekker det kvinner driver med, men jeg kjenner langt flere kvinner enn menn som liker å gå i den ene butikken etter den andre. I alle fall hvis det er klesbutikker det er snakk om. Og i alle fall sammen med noen andre.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:57   #16
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shopper alle på storbyferie?

Jeg er enig med Skilpadda. Jeg handler/kjøper gjerne, men shopper helst ikke. Jeg ser for meg shopping som x antall timer i x antall klesbutikker der man kommer ut med fjørti handleposer.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:57   #17
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shopper alle på storbyferie?

Opprinnelig lagt inn av Chiffre, her.

Min forståelse av "shopping" er omtrent "å gå i butikker og kjøpe ting man ikke har bruk for", uaktet hvilket kjønn kjøperen har. Men hva vet vel jeg.

Men man har vel strengt tatt ikke bruk for bøker, så lenge det finnes bibliotek.

Man har lyst på bøker. Akkurat som noen har lyst på på klær, noen på fine biler, og noen på dyr vin.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:58   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shopper alle på storbyferie?

Man har alltid bruk for bøker. Klær har man jo fra før.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:58   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shopper alle på storbyferie?

Jeg ser på shopping som ørkesløs vandring i klesbutikker. Det er ikke alltid jeg gidder det.


Sist redigert av -ea- : 10-10-11 kl 19:41.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 09:59   #20
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shopper alle på storbyferie?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes ikke "shopping" er nedlatende eller at det nødvendigvis bare dekker det kvinner driver med, men jeg kjenner langt flere kvinner enn menn som liker å gå i den ene butikken etter den andre.

Det er sant.

Jeg hørte en gang en teori om at det kommer av steinaldermennesket. Kvinnene hadde jobben med å samle røtter og bær. Dermed har vi sans for å samle og å lete. Mens menn heller går på jakt.

Det kan være noe i det - jeg synes det er likhetspunkter mellom å finne de skoene jeg ønsket meg på salg, og å finne et område i skogbunnen dekket av traktkantarell.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no