Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

BMW, Volvo, Mercedes eller Audi?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-08, 21:56   #21
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: BMW, Volvo, Mercedes eller Audi?

Her ville nok valget stått mellom BMW og Audi, og jeg tipper BMW hadde kommet sterkest ut.

Vi har pr i dag en BMW 530, og har hatt X5. De to absolutt beste bilene vi noen sinne har hatt.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 22:41   #22
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMW, Volvo, Mercedes eller Audi?

Jeg ville tatt Audi eller Volvo.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 01:42   #23
Elias
Superaktiv
 
Elias sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 317
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Sv: BMW, Volvo, Mercedes eller Audi?

Hvis man tenker å spre drivstoff: Audi.
Volkswagen og Audi kommer ut fra samme samlebåndet, og der i gården er de flinke til å lage biler som bruker mindre drivstoff. men velger han en Passat bruker den enda mindre. Noe å tenke på i disse miljøtider.

Velger man sikkerhet: Volvo. Jeg har sett mange kolliderte biler, som ofte blir ganske maltrakterte, også i kupeen. Men på Volvo-er stopper skaden ofte foran frontruta og kupeen, slik at man sitter tryggere i disse bilene. Jeg tør påstå at Volvo er en av verdens mest sikre biler, hvis man tenker på personskade.

BMW og Mercedes er elegante og komfortable biler. Men man betaler altfor mye for merket. (Men det gjør vel ikke noe når firmaet betaler?)
Jeg har kjørt litt Mercedes, men den var ikke den beste bilen jeg har kjørt.
Den beste (og mest økonomiske) bil jeg har kjørt er uten tvil en Passat TDI 1,9, altså diesel. Volkswagens dieselmotorer er i særklasse. Jeg var ofte ned på 0,4 liter på mila.
Og den er blitt utrolig stilig, og ligner faktisk Audi.

Alle bilen du nevner er supre biler. Men nå i disse tider ville jeg mest av alt ha sett på miljøet !!
Det er mitt råd. Sjekk utslipp og de greiene der.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 08:45   #24
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: BMW, Volvo, Mercedes eller Audi?

Vi har hatt alle bilmerkene,men ikke de modellene. Har BMW for andre gang nå,men en 530. De har den absolutt beste kjørekomforten syns jeg.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 08:55   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMW, Volvo, Mercedes eller Audi?

Nå ser jeg at dere allerede har valgt, men vær litt obs når dere kjører BMW, særlig hvis det er uvant med bakhjulsdrift og dere har en sterk motor.

Jeg har vært omreisende og kjørt omtrent 40.000 i året i mange år, og har hatt ganske mange biler etter hvert. BMW er definitivt den morsomste bilen jeg har kjørt (det var riktig nok 3-serien, med litt for sterk motor ifht. tyngden på bilen), men den slenger med rumpa som en gammel tante på julebord. Jeg har vært så heldig å aldri være innblandet i ulykker, men jeg har snurret to ganger med BMW. En gang på bar asfalt etter kraftig regnvær (akselerasjon ut av en sving, fart rundt 40 km/t), en gang på vinterføre (kjørte i kø i ca. 50, alle biler klarte svingen utenom beameren vår). Den siste gangen var jeg gravid, og forbannet meg på at jeg aldri skulle ha BMW igjen.

Dette har nok mye med kjørestil å gjøre, og jeg er litt tung på høyrefoten - særlig i akselerasjonstiden (det er jo dét som er morsomt ). Så nå har jeg en traust og solid Audi A6. Jeg bytter aldri tilbake.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 10:06   #26
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: BMW, Volvo, Mercedes eller Audi?

BMW eller Audi.
Har god erfaring med begge merkene.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 10:24   #27
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: BMW, Volvo, Mercedes eller Audi?

Opprinnelig lagt inn av Elias, her.

Hvis man tenker å spre drivstoff: Audi.
Volkswagen og Audi kommer ut fra samme samlebåndet, og der i gården er de flinke til å lage biler som bruker mindre drivstoff. men velger han en Passat bruker den enda mindre. Noe å tenke på i disse miljøtider.

Velger man sikkerhet: Volvo. Jeg har sett mange kolliderte biler, som ofte blir ganske maltrakterte, også i kupeen. Men på Volvo-er stopper skaden ofte foran frontruta og kupeen, slik at man sitter tryggere i disse bilene. Jeg tør påstå at Volvo er en av verdens mest sikre biler, hvis man tenker på personskade.

BMW og Mercedes er elegante og komfortable biler. Men man betaler altfor mye for merket. (Men det gjør vel ikke noe når firmaet betaler?)
Jeg har kjørt litt Mercedes, men den var ikke den beste bilen jeg har kjørt.
Den beste (og mest økonomiske) bil jeg har kjørt er uten tvil en Passat TDI 1,9, altså diesel. Volkswagens dieselmotorer er i særklasse. Jeg var ofte ned på 0,4 liter på mila.
Og den er blitt utrolig stilig, og ligner faktisk Audi.

Alle bilen du nevner er supre biler. Men nå i disse tider ville jeg mest av alt ha sett på miljøet !!
Det er mitt råd. Sjekk utslipp og de greiene der.

Hvis noen lager dieselmotorer i særklasse med tanke på miljø, er det vel faktisk heller BMW for tiden. 520d Touring har et oppgitt utslipp på 140 g/km co2 etter eu-norm. Dette er KUN 3 GRAM MER enn Passat Bluemotion. Men 520d er da en bil med 163 hk sett opp i mot 105 i Passat.

Sett i forhold til størrelse på bil og motor på 163 hk, er dette langt bedre enn VAG 2.0TDI på både 140 og 170 hk også. En Passat med 2.0TDI på 140 hk har 157 gram. A6 med 2.0TDI har 163 gram. Ser man bort fra Bluemotion-utgangen, har også Passat 1.9TDI høyere utslipp enn 520d.

Bluemotion-utgaven av Passat er grei den, men blir utstyrsmessig og kjøreegenskapsmessig i en gangske annen klasse enn A6 og 520d. Fleksibilitet av hva man kan får av utstyr på Bluemotion-utgaven er også noe dårlig. 1.9TDI-motoren er grei og effektiv nok - jeg har en slik i min egen bil, og man må vel kunne si at det rent komfortmessig henger litt etter mange nyere motorer.

Men skal man se det motorteknologisk i henhold miljø - hadde BMW gått ennå litt ned i effekt på 520d, hadde nok utslippet kunne kommet ned mot Passat Bluemotion for en bil som er større og bedre utstyr, og samtidig hatt høyere effekt.

Med andre ord: Den i særklasse effektivitetsmessig for sine motorer er BMW!

(Men personlig hadde jeg nok heller valg Audi eller VW framfor BMW ;-)


Sist redigert av mrc : 27-09-08 kl 10:25. Årsak: typo
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 10:28   #28
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: BMW, Volvo, Mercedes eller Audi?

Opprinnelig lagt inn av Elias, her.

Velger man sikkerhet: Volvo. Jeg har sett mange kolliderte biler, som ofte blir ganske maltrakterte, også i kupeen. Men på Volvo-er stopper skaden ofte foran frontruta og kupeen, slik at man sitter tryggere i disse bilene. Jeg tør påstå at Volvo er en av verdens mest sikre biler, hvis man tenker på personskade.

Volvo er på ingen måte i særklasse når det gjelder kollisjonssikkerhet. Det man faktisk skal huske er at konstruksjonen for bilene Volvo har i dag står ikke Volvo for, men Ford. Volvo V50 er basert på Ford Focus' tekniske plattform, mens Volvo V70 er basert på Mondeo. Sikkerhetskonstruksjonen i chassis er nok temmelig lik.

Volvo er imidlertid fortsatt flinke på små ekstra sikkerhetsdetaljer generelt, men det kan i dag sies om flere produsenter.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 11:08   #29
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: BMW, Volvo, Mercedes eller Audi?

Jeg hadde valgt audien eller volvoen av de der bilene.
Men Mercedes er vel kjen for å ha god komfort og sånt .Mne jeg ahr aldri prøvd å kjørt Mercedes.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 12:47   #30
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: BMW, Volvo, Mercedes eller Audi?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Nå ser jeg at dere allerede har valgt, men vær litt obs når dere kjører BMW, særlig hvis det er uvant med bakhjulsdrift og dere har en sterk motor.

Jeg har vært omreisende og kjørt omtrent 40.000 i året i mange år, og har hatt ganske mange biler etter hvert. BMW er definitivt den morsomste bilen jeg har kjørt (det var riktig nok 3-serien, med litt for sterk motor ifht. tyngden på bilen), men den slenger med rumpa som en gammel tante på julebord. Jeg har vært så heldig å aldri være innblandet i ulykker, men jeg har snurret to ganger med BMW. En gang på bar asfalt etter kraftig regnvær (akselerasjon ut av en sving, fart rundt 40 km/t), en gang på vinterføre (kjørte i kø i ca. 50, alle biler klarte svingen utenom beameren vår). Den siste gangen var jeg gravid, og forbannet meg på at jeg aldri skulle ha BMW igjen.

Dette har nok mye med kjørestil å gjøre, og jeg er litt tung på høyrefoten - særlig i akselerasjonstiden (det er jo dét som er morsomt ). Så nå har jeg en traust og solid Audi A6. Jeg bytter aldri tilbake.

Når man gir gass inn i en sving med en bil som har bakhjulstrekk må fortsette å gasse.
jeg har noen BMW'er , men den jeg har nå er en X3.
Den første bakhjulsdrevne jeg hadde var en Nissan 200SX turbo og mange krefter i forhold til tyngde på bilen.
Min var i tillegg "justert" slik at turboen begynte å spinne før 2500 omdreininger.
Kom jeg litt "skjevt" ut i en sving bare bare å fortsette å gasse. Da glir bilen fjellstøtt rundt svingen.
Og ja, jeg har testet den på bane , det vil si, øvd og trent siden jeg alltid har hatt forhjulsreven bil. Det er noe helt anet å kjøre bakhjulsdrift. Men gud så mye bdre.
Ekte bilkjøring spør du meg.

Har ikke spesielt rolig kjørestil jeg heller forresten.
Hadde også Maserati for mange år siden, akkurat det samme der, bortsett fra at den bilen var så uhyggelig sprek, 425 Biturbo, at der skjedde det du opplevde på tørr asfalt, ikke bare fuktig eller glatte vinterveier.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 13:17   #31
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMW, Volvo, Mercedes eller Audi?

Volvo!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 13:31   #32
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMW, Volvo, Mercedes eller Audi?

BMW er jeg veldig glad i å kjøre.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 16:25   #33
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMW, Volvo, Mercedes eller Audi?

Ja, Angie, jeg har heller aldri sagt at BMW er trafikkfeller, jeg bare sier at det er annerledes å kjøre, så man må være forsiktig når man skifter. Og at min rykk-og-napp-kjørestil var dårlig kompatibel med bakhjulstrekk.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 17:38   #34
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: BMW, Volvo, Mercedes eller Audi?

Som jeg sier i et tidligere innlegg i tråden; forhjulstrekk vil for de aller fleste være mer forutsigbart, og fordelene med bakhjulstrekk vil de fleste vanlige folk sjeldent sette på prøve.

Nå skal det sies at mange i dag aldri har kjørt en bil med bakhjulstrekk, og en del har prøvd det kun på eldre biler; nyere biler har stabilietskontroll, men samtidig er BMW sin stabilitetskontroll ofte ikke like "føre var" enn hos en del andre produsenter.

Men bakhjulstrekk kan også være fryktelig morsomt på vinteren ;-)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 17:51   #35
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: BMW, Volvo, Mercedes eller Audi?

Her hos oss sverges det til Audi. Med _alt_ av tilleggsutstyr. Du vil ikke tro lyden i Bose-stereoen de leverer!

For ikke å snakke om de små sjarmerende tingene da, som at lyset over sminkespeilet kommer på av seg selv, eller at viskeren på bakvinduet starter av seg selv hvis du rygger i regnvær.

Også er det noe med at den er like behagelig og uten særlig støy i 180 km/t som i 80. Ingen vibrasjon eller noe sånt tull.

(Jeg vet ikke om de andre bilene dere ser på har det samme da, siden jeg aldri vurderer annet enn audi, men alt det du har nevnt her er jo gode biler. Dermed blir dere nok fornøyde uansett)

  Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 18:00   #36
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: BMW, Volvo, Mercedes eller Audi?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Som jeg sier i et tidligere innlegg i tråden; forhjulstrekk vil for de aller fleste være mer forutsigbart, og fordelene med bakhjulstrekk vil de fleste vanlige folk sjeldent sette på prøve.

Nå skal det sies at mange i dag aldri har kjørt en bil med bakhjulstrekk, og en del har prøvd det kun på eldre biler; nyere biler har stabilietskontroll, men samtidig er BMW sin stabilitetskontroll ofte ikke like "føre var" enn hos en del andre produsenter.

Men bakhjulstrekk kan også være fryktelig morsomt på vinteren ;-)

Vi har i alle år kjørt for- eller firehjulstrekk, og jeg banna stygt innvendig da mannen sa han skulle kjøpe en BMW med bakhjulstrekk...

Hans forklaringer på at bahjulstrekk nå er noe helt annet enn før, og at systemene til BMW faktisk kan være bedre enn mange biler med forhjulstrekk, det nektet jeg å tro på. Bakhjulstrekk er bakhjulstrekk, dermed basta. *tverr kjærring*

Men, etter å ha kjørt nevnte BMW på skikkelig ufyselig vinterføre, så ble jeg overbevist. Det ER bra. Hadde en Volvo V50 på samme tid, og på de verste dagene så valgte jeg BMW`n fremfor den. Volvoen var rett og slett jævlig...

Men når alt kommer til alt, så er jo firehjulstrekk best lell da

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 18:13   #37
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: BMW, Volvo, Mercedes eller Audi?

Jeg har kjørt Volvo stasjonsvogn med bakhjulsdrift.

Det er den eneste bilen jeg har vært borti som kjørte seg fast i nedoverbakke :-(

  Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 18:26   #38
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: BMW, Volvo, Mercedes eller Audi?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har kjørt Volvo stasjonsvogn med bakhjulsdrift.

Det er den eneste bilen jeg har vært borti som kjørte seg fast i nedoverbakke :-(

Vi hadde en Volvo V70, og den var komplett umulig på glatt føre. Aldri mer !

Nå har vi en Subaru og en Volvo XC70. Begge firehjulstrekk, begge supre på vinterføre også uten pigg. Helt nødvendig for meg !

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 18:36   #39
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: BMW, Volvo, Mercedes eller Audi?

Det var bakhjulsdrift på v70'en også?

Jeg får stort sett ikke fnatt av tekniske dingser, men den volvoen, som sto bom fast på parkeringsplassen i litt helling nedoverbakke... Jeg har ikke vært så sint på en bil hverken før eller siden :-)

  Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 18:43   #40
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: BMW, Volvo, Mercedes eller Audi?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det var bakhjulsdrift på v70'en også?

Jeg får stort sett ikke fnatt av tekniske dingser, men den volvoen, som sto bom fast på parkeringsplassen i litt helling nedoverbakke... Jeg har ikke vært så sint på en bil hverken før eller siden :-)

Opplevde det samme med vår V50, forhjulstrekk.

Det var en morgen hvor detvar speilblankt ute, og jeg skulle kjøre på skolen og i bhg. Veien ned til skolen var helt grusom...bilen gled sidelengs når jeg nesten sto stille, og når jeg skulle kjøre, så kom den ikke av flekken.

Opp til bhg turte jeg ikke prøve å kjøre en gang. Parkerte og gikk opp dit.

Nå var det elendige dekk på bilen da, og det spilte nok en stor rolle. Nye dekk, som var kjørt en halv sesong, med god mønsterdybde og alt, men en type gummi som ikke hadde tålt å stå over sommeren. Livsfarlig på feil bil.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no