Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg er så sint og rasende, og har sikkert puls på 200 nå!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-08, 14:03   #1
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er så sint og rasende, og har sikkert puls på 200 nå!

Jeg må bare skrive av meg litt damp her.

Jeg skal sette meg ned og formulere en klagemail til busselskapet her i byen etterpå.

Jeg og ungene skulle ta oss en busstur idag, for fornøyelsens skyld. Vi hadde med oss matpakke og kjørte bilen vår til den årlige servicen. (Derav bussturen. )

Bussen stoppet, og vi gikk på. Forøvrig ingen bussjåfør som hjalp meg med vogna, så den måtte jeg ta alene. Bussjåføren var lite vennlig, sa ikke hei tilbake, f.eks. Kom meg så vidt oppi setet før bussen kjørte, hadde snuppa på armen, så det var bare å klore seg fast.
Vi gikk av noen stopp hjemmefra, inn på butikken, vente på bussen og inn igjen.

Det var her det begynte. Kom meg akkurat innenfor bussen, ungene skulle finne seg et sete å sette seg i. Ingen som hjalp meg med vogna nå heller. Skulle til å sette vogna ifra meg, da bussen startet med et rykk. Holdt meg godt fast og så etter ungene som holdt på å klatre opp på et sete. Gikk frem til bussjåføren, skulle vise han overgangsbilletten, skjønte jo da hvorfor han startet uten å vente på betaling. Samme "vennlige" sjåføren, han kjente meg sikkert igjen, og gadd ikke vente på å se billetten.

Jeg spurte om han ikke kunne vente til jeg var kommet meg inn i bussen og fått ungene på plass før han begynte å kjøre, var ikke mye trafikksikkert med en 1 1/2 åring som var på tur opp i et sete. Han svarte meg bare at ungene var jo i ferd med å klatre opp i setet, og at det likevel ikke er belter i bussen. Jeg ble helt satt ut, gikk det an! Selv om det ikke er belter i bussen, så kan han bare kjøre selv om det er små unger i midtgangen! Da ser jeg bak at vesla er på tur opp i baksetet, så dersom bussen måtte bråstoppe, hadde hun flydd fremover! Jeg kom meg bakover så fort som mulig, og grep tak i henne. Adrenalinet pumpet, jeg var så sint.

Da vi skulle gå av, fikk jeg ut vogna og plassert vesla i den. Storebror kom så ut, og jeg ba dem vente. Jeg gikk frem til sjåføren og sa at jeg kom til å rapportere om det her, han satt der like sur, og svarte meg ikke.

Idet jeg går av, klapper en mann meg på armen og sier at det var modig gjort og at sånt skal man ikke finne seg i.

Etterpå kom skjelvingen, og jeg begynte å tenke på hva som kunne skjedd dersom jeg ikke hadde kommet meg bak til vesla. Nei, tror enkelte sjåfører skulle prøvd å ha vogn, varer og to unger på slep.

Puh, det var godt å få ut dampen her.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.

Sist redigert av Alexy : 17-07-08 kl 17:24.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 14:06   #2
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er så sint og rasende, og har sikkert puls på 200 nå!

Ja, dette skal du klage på. Makan.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 14:08   #3
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er så sint og rasende, og har sikkert puls på 200 nå!

Jeg skjønner reaksjonen din. Jeg har som passasjer opplevd flygende pensjonister i bussen fordi sjåføren ikke ventet med å kjøre til de hadde fått satt seg. Ikke nok med at han ikke ventet, han var rimelig hard på gassen i tillegg. Nei, det er vel slik at enkelte sjåfører ikke har fått med seg at de jobber i et serviceyrke.

Jeg tror busselskapene setter pris på å få tilbakemeldinger om slike episoder.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 14:20   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er så sint og rasende, og har sikkert puls på 200 nå!

Ja, klag du. Slik oppførsel ville jeg heller ikke ha tolerert.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 14:41   #5
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er så sint og rasende, og har sikkert puls på 200 nå!

Viktig å si fra tror jeg, når jeg tenker på hvor mange ganger liknende ting har skjedd og jeg har vært kjemmpe sint, men så har det bare blitt glemt når jeg kom hjem blir jeg egentlig litt flau. Sriv brev og send det så skal jeg gjøre det samme neste gang.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 14:41   #6
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg er så sint og rasende, og har sikkert puls på 200 nå!

Jeg pleier å rope til bussjåføren om ingen hjelper meg opp med vogna. Og jeg har ingen skrupler med å gå frem og skjelle sjåføren ut om han kjører som du beskrev her. Har hatt flere krangler med sjåførene. De jobber innenfor serviceyrket, og bør oppføre seg deretter. En gang var det en bussjåfør som sa at han var så flink å kjøre at det ikke gjorde noe om han kjørte litt sånn fort, for han hadde kontroll....:skrekk:

Sender inn klager på andres vegne også jeg...alt for bussikkerheten, og for å få ut litt sinne Men som regel så gidder ikke busselskapet å gjøre noe med klagen. Det beste er vel å gå til avisa eller til eierne av busselskapet...

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 14:42   #7
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg er så sint og rasende, og har sikkert puls på 200 nå!

Ja, her er det helt på sin plass å melde fra. De skal ikke oppføre seg slik.
Man betaler for en tjeneste, og da synes jeg man kan forlange at man får en sjanse til å sette seg ned før de kjører.

  Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 14:57   #8
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg er så sint og rasende, og har sikkert puls på 200 nå!

Sånn, da var mail sendt! Regner ikke med at jeg hører noe fra dem, men jeg har iallefall klaget inn denne sjåføren, som var alt annet enn serviceinnstilt!

Jeg har kanskje skrevet innlegget sånn at det virket som jeg var mild. Men kan love at jeg lirket ut av meg litt om service og trafikksikkert, og om det å være snill og grei. Men prøver også å holde meg litt i skinnet når jeg har ungene med meg.

Era: Det er bra at jeg kanskje oppmuntret deg til å gjøre det samme neste gang.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 15:01   #9
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er så sint og rasende, og har sikkert puls på 200 nå!

En bussjåfør en bussjåfør. Det er en mann med godt humør...... Det stemte iallefall ikke i ditt tilfelle. Jeg synes absolutt du skal klage. For en slik oppførsel skal man ikke finne seg i. Skjønner godt du ble rasende. Barna våre er det kjæreste vi har, så du har min fulle sympati.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 15:53   #10
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er så sint og rasende, og har sikkert puls på 200 nå!

Bra du sier fra!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 18:07   #11
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er så sint og rasende, og har sikkert puls på 200 nå!

Jeg har også sagt ifra om lignende til bussjåfør. Tenker også med gru når jeg var tenåring og satt bak noen litt "bråkete" andre unger. De gikk av og jeg skulle av på neste buss stopp. Buss sjåføren nektet meg å gå ut før jeg hadde sagt unnskyld. Jeg prøvde fortvilet å si at jeg ikke var med dem (hadde ikke peiling på hvem disse andre barna var), men han nektet å tro meg og nektet å åpne dørene. Jeg var pisseredd for jeg var alene i bussen. Tror jeg var 12 eller 13 år. Så noen ganger lurer jeg på hva slags mennesker dette er.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 18:26   #12
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg er så sint og rasende, og har sikkert puls på 200 nå!

En venninnne av meg skulle besøke en annen venninnne som hun aldri hadde vært hos før, hun trykte derfor på stopp-knappen på feilt busstopp, men bussjåføren tvang henne til å gå av siden hun hadde trykt. Hun skulle egentlig ikke av før neste stopp og måtte gå 1 km ekstra...

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 19:10   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er så sint og rasende, og har sikkert puls på 200 nå!

Det er pga. dette at jeg sjelden kommer meg ut med barna på dagtid, for jeg TØR rett og slett ikke å ta bussen med vogna! Sist gang jeg gjorde det (da var eldste også med) endte vi opp 4 stykker med store vogner i midten av bussen, vi stod som sild i tønne! Selvsagt skulle hun som stod innerst, ut først, og jeg måtte ut for å slippe henne ut. I det jeg skal inn i bussen igjen, lukker den dørene og kjører, mens VESLA sitter inne! Jeg hylte og skrek og løp etter, og heldigvis stanset den.

Jeg tar ikke bussen med vogna om jeg ikke absolutt MÅ, og det er sjelden. Litt kjipt, for jeg får feks. aldri gått til legen og slikt ...

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 11:02   #14
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg er så sint og rasende, og har sikkert puls på 200 nå!

Det er dårlig service som gjør at jeg kjører ungene til skolen og ikke lar de ta skolebussen.
For det første så opererer de med ca tider. Bussen skal være der ca 10 på 8.
Er bussen tidlig ute så bare kjører den, selv om det vanligvis står 6-7 unger der....

De tok bussen hjem, men har slutt av egen fri vilje.
Eldste fordi bussen drar så utrolig sent, først en halvtime etter skolen er ferdig går den opp hit vi bor. De som går på barneskolen får gå på når skolen slutter, men må være med på rundtur først.
Noen av busssjårørene er direkte truende ovenfor ungene også, gud forby om de trekker for tidlig i snora. Da får de beskjed om at de må sitte på bussen helt til alle andre barn er levert.
De kan bli nektet å komme på om de har for mye snø på skoa, eller de må stå og banke av seg all snøen før de får komme på.

Det har blitt sent klage etter klage, men det eneste som har skjedd er vel at det har kommet fast busstid.

I en periode hadde de gratis buss, pga gravearbeid på gangstien.
Da lurte bussselskapet skolen.
Ungene skulle kjøpe kupongkort og så levere det til skolen for å få tilbake pengene.
Men det bussselskapet ikke fortalte var at å bruke kupongkort var det dyreste alternativet.
Siden lokalkortet forsvant har det vært billigst å betale kontant.
Skolen og der vi bor er i forskjellige soner....

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 11:56   #15
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er så sint og rasende, og har sikkert puls på 200 nå!

Håper du får respons for klagen.. dette er min hverdag nemlig.. ingen som hjelper med vogner, eller venter til man har satt seg. Jeg har hjulpet mange gamle mennesker som har nesten falt om fordi bussene begynner kjøre for de har satt seg.. Det er helt sykt.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 21:35   #16
DollyDuck
Superduperaktiv
 
DollyDuck sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
Innlegg: 686
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Sv: Jeg er så sint og rasende, og har sikkert puls på 200 nå!

Hårreisende holdninger fra enkelte bussjåfører.
Dette med å stå stappet sammen med vogner kjenner jeg til. Men jeg har også vært med på at bussjåføren kommer bak og ber en med vogn å gå av igjen. De har det allerede vært to vogner inne og en tredje kommer på. Da blir midtgangen sperret og det skulle ikke sjåføren ha noe av. Den som måtte gå av ble sur (hun gikk på mens sjåføren var opptatt med å ta betaling fra de som gikk inn foran) Men han sa det var ikke noe valg. Pga sikkerhet skal ikke midtgangen være sperret.

__________________
Storesøster 1994 Storebror 2002 Mellombror 2005 Lillebror 2007
DollyDuck er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 23:04   #17
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er så sint og rasende, og har sikkert puls på 200 nå!

Har du fått noen tilbakemelding fra selskapet?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 23:14   #18
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg er så sint og rasende, og har sikkert puls på 200 nå!

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Har du fått noen tilbakemelding fra selskapet?

Nei, og blir overrasket dersom jeg hører noe fra dem. Men skal enda gi dem litt tid nå i ferietidene.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 01:02   #19
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg er så sint og rasende, og har sikkert puls på 200 nå!

Jeg klaget på en bussemann da han kjørte før jeg var ute av bussen, jeg gikk på ungdomskolen da, så vanligvis hadde det ikke vært noe problem, pleide jo å hoppe ut av bussen.
Men det var første skoledag etter fjerning av blindtarmen, å jeg gikk på krykker og hadde vondt, det tok ikke lang tid før jeg fikk en unnskjyldning, av bussemannen, på skolebussen.
You go girl, hvis han er fast på bussen vil han nok uansett gi deg en blidere tone (eller det motsatte, det finnes jo slike også)

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no