Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Solbriller med styrke eller linser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-08, 16:11   #1
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Spørsmål

Solbriller med styrke eller linser?

Jeg fikk meg briller før jul og burde bruke de oftere enn jeg gjør. Ser at jeg ser mye bedre med og det er mer behagelig når jeg kjører bil bl.a.

Men solbriller utenpå briller, det ser rimelig teit ut. Har måttet ty til det de siste dagene her, og håper ikke noen kjente ser meg på veien.

Men så sliter jeg litt med dilemmaet, skal jeg begynne å bruke linser eller fortsette som nå, men da må jeg kjøpe solbriller med styrke. Koster vel fra 700 kr inkl fatning og glass, men har sett på noen på ca 1500 kr som jeg kunne tenke meg.

Noen her med erfaring med sånne solbriller, gir de like bra beskyttelse mot sola som vanlige solbriller? og hva koster det for linser i mnd, sånn ca?

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 16:46   #2
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solbriller med styrke eller linser?

Jeg har både linser og briller. I tillegg har jeg solbriller med styrke.
Valgte polariserte grønne glass på solbrillene med styrke og de funker fint. Sliter med tørre øyne og det er ikke alltid jeg kan bruke linser på jobb, derfor syns jeg der er fint med et annet alternativ. slipper å sitte med 2 briller utenpå hverandre i bilen...Har og et par briller med fargeskiftende glass, de funker ikke så godt ved bilkjøring pga mye av uv strålene blir skjermet av bilglasset. De blir veldig mørke, men ikke så mørke som solbrillene. I tillegg blir de veldig mørke på en overskyet dag med snø.
Ja det var mine erfaringer.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no