Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vil fjerne Pippi (NRK)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-08, 15:49   #41
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil fjerne Pippi

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Takk. Jeg har levd hele mitt liv på en løgn.

Da er det bare å springe på biblioteket og låne den før den blir fjernet.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 15:51   #42
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil fjerne Pippi

Og tenk hvor lite pensum vi får i ungdomsskolen nå. Kun bøker som er fem år eller yngre. Da kan vi spille bingo hver uke.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 15:53   #43
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil fjerne Pippi

Oj, nå måtte jeg dåne litt. Herregud så idiotisk!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 16:04   #44
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil fjerne Pippi

Fytti.
Denne måtte jeg sinnablogge om. Makan.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 16:07   #45
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil fjerne Pippi

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Fytti.
Denne måtte jeg sinnablogge om. Makan.

Dette må jeg lese om.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 16:08   #46
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vil fjerne Pippi

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg hørte også intervju med damen fra Lesehuset i Rogaland i morges på radioen. Jeg syns hun har vært drivende dyktig til å få oppmerksomhet om saken sin, jeg. Hun har et budskap i retning at foreldre bør lese mer nyere litteratur for barna sine.

Dette er ingen nyhet, det er ingen skandale, det omfatter ingen kjendiser, ikke noe blod eller gørr er utgytt, barnelitteratur er lavstatus i media, hmm ... hvordan skal hun få ut budskapet da? Jo spissformulere seg selvsagt, vel vitende om at intervjueren ikke kommer til å ha noe problemer med å hente inn kommentarer fra andre (som liker å bli sitert) for å balansere uttalelsene hennes.

Jeg kommer selvsagt til å lese de gamle klassikerne for barna mine, både fordi jeg er veldig glad i dem selv, og fordi jeg syns det er viktig å lære dem om vår felles kultur- og litteraturarv. Men jeg tror damen (irriterende at jeg ikke husker hva hun heter) har helt rett i at vi foreldre for ofte velger det kjente og ikke gidder å sette oss inn i nyere ting.

Vi trenger bøker som speiler samfunnet slik det er i dag; flerkulturelt, ulike familestrukturer, barna går på SFO etter skolen etc.

Det er klart at det er dette hun gjør. Samtidig løper hun en risiko for å bli avspist som "iddiot" når hun mener at bøker eldre enn 5 år skal bort fra hyllene. Men å si at foreldre ikke må bli "hengende" fast i de bøkene man selv fikk lest for seg, det er viktig. For det finnes virkelig mange nye flotte bøker der ute!

  Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 16:13   #47
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil fjerne Pippi

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Tenk om prosjektet til denne nepedama fører til at bibliotekene tømmes for barneklassikere. Enda godt vi har hyllene fulle. Stakkars de barna som går glipp av Pippi og Bakkebygrenda. For ikke å snakke om Anne fra Bjørkely. Dette var et trist påfunn.

Jeg føler meg ganske sikker på at det ligger en del penger i disse klassikerne, og satser på at enkelte undergrunnsmiljøer vil håndtere etterspørselen på glimrende vis. "Pssst! Du der, du med den gærne ungen! Erru keen på en smashing utgave av Emil fra Lønneberget? Den er koppiert i A4-format, og forsiden er koppiert med farge på bildet. Slå'kke feil ass, unga digger'n! 600 spenn! Jeg har'n liggende i en container i smuget der borte, pol'ti kanke se oss"

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 18:02   #48
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil fjerne Pippi

Men det er jo noe i det! Bare se på meg, jeg er hjemmeværende OG jeg leste Evi Bøgenes som ung pike. Brenn bøkene og redd dagens småpiker fra hjemmehælvete ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 18:03   #49
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil fjerne Pippi

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Oj, nå måtte jeg dåne litt. Herregud så idiotisk!

Bra du ligger til sengs, da ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 18:14   #50
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil fjerne Pippi

Dustete utspill.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 18:24   #51
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil fjerne Pippi

Rett og slett idiotisk. Det er jo en del av kulturarven!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 18:30   #52
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vil fjerne Pippi

Helt idiotisk utsagn.

Hørte den dama på P4 i ettermiddag(18.30).Hun hørtes rett og slett ut som ei skremt gås da hun prata.Hadde veldig dårlige argumenter også.
Blei jo nærmest "overkjørt" av den andre debattanten.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 18:51   #53
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil fjerne Pippi



Dummeste jeg har hørt.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 19:22   #54
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil fjerne Pippi

Da regner jeg med at de fjerner bibelen, og annen gammel, utgått-på-dato-litteratur også!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 19:27   #55
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil fjerne Pippi

Noe så idiotisk.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 19:45   #56
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vil fjerne Pippi

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Det er klart at det er dette hun gjør. Samtidig løper hun en risiko for å bli avspist som "iddiot" når hun mener at bøker eldre enn 5 år skal bort fra hyllene. Men å si at foreldre ikke må bli "hengende" fast i de bøkene man selv fikk lest for seg, det er viktig. For det finnes virkelig mange nye flotte bøker der ute!



Hennes neste utspill burde være, "prøv ikke å spissformulere, hvis du ønsker at folk skal forstå budskapet". Jeg synes det er innlysende at hovedbudskapet hennes er at barn må lese mer ny litteratur. Når voksne introduserer barn for litteratur, blir det veldig ofte de gamle klassikerne. Ikke noe galt i det, men da går barna glipp av veldig mye ny bra litteratur. Man får ikke mange spaltecentimeterne ved å anbefale folk å lese mer nytt, derfor har hun tatt en sjanse og spissformulert seg. Det synes ganske tydelig at verken den tabloide presse eller flesteparten av de som har reagert her har sett hovedpoenget hennes.

  Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 21:39   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil fjerne Pippi

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Det synes ganske tydelig at verken den tabloide presse eller flesteparten av de som har reagert her har sett hovedpoenget hennes.

Jeg tror faktisk de aller fleste har forstått det, jeg hadde hvertfall ikke noe problem med det. Det var like fullt et dustete utspill, og en fullstendig idiotisk måte å prøve å løse det aktuelle problemet på.

Hun kan rett og slett ikke være spesielt god i jobben sin som litteratuformidler.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 21:43   #58
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Vil fjerne Pippi

Er det mulig!?

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 22:00   #59
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil fjerne Pippi

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hun kan rett og slett ikke være spesielt god i jobben sin som litteratuformidler.

Jeg kjenner at jeg uansett blir skeptisk til damen som har valgt seg en sånn jålete Märtha-tittel. Bibliotekar er liksom ikke bra nok det eller? Eller har hun egentlig ingen utdanning innenfor bøker i det hele tatt og bare synser?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 22:00   #60
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vil fjerne Pippi

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Dette må jo være en bevisst provokasjon, og har lykkes over all forventning?


Jepp! Dama ville nok skape debatt og klarte det til gangs - skikkelig tullete utspill

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no