Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Toyota Rav4

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-14, 08:42   #21
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toyota Rav4

Vi har hatt en Rav i mange år, det er to ting jeg likte godt med den; 1. Den kom frem overalt uansett føre, is, høye brøytekanter osv. 2. Det var aldri noe galt med den. Startet i 35 minus på Trysil, aldri en stopp langs veien, aldri noe tull. Og jeg mener aldri. Vi har selvsagt fulgt servicer osv, men da var det bare de vanlige tingene som måtte skiftes grunnet slitasje. Jeg har tilbakelagt 170 000 km med Raven vår, i den klassen synes jeg bilen var bra. Man sitter høyt og har god oversikt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-14, 08:46   #22
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toyota Rav4

Den er supergod å kjøre, jeg ville valgt den anyday i forhold til feks. Skoda Oktavia som jeg ser noen anbefaler og som jeg har kjørt mye. Den er bra på vinterføre, man sitter høyt og ser bra. Og SÅ lite bagasjeplass er det dog ikke.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-14, 08:52   #23
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Toyota Rav4

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Men - det er forskjell på familier. Divine og de er vel bare to voksne og et (stort) barn, til forskjell fra flere i tråden som har flere barn og trenger plass til barnevogn i bilen. Kan jo hende Rav4 passer helt fint for dem, hvis det er bil med bakkeklaring de vil ha.

Ja, det med barnevogn nevnte jeg bare for at hun skulle skjønne ca hvor mye plass det var.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-14, 08:55   #24
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toyota Rav4

For 200-250 000 tipper jeg dere får en 2010 modell, og en som ikke har gått så langt. Det vil si mye bil for pengene.
Om du har flere å velge mellom fikk jeg vite at noe tilleggsutstyr kan gjøre det enklere å få solgt bilen igjen, når dere skal det. Så det kan lønne seg å se noe på den biten også.

Og prut. Ha flere biler på hånden, og vær vinglete når du skal handle. Da kan prisen plutselig falle.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-14, 08:55   #25
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Toyota Rav4

Ja, det jeg virkelig liker med den er at den er god å kjøre, jeg er høyt over bakken og føler meg trygg på vinterføre. God oversikt og den føles liten og snedden å kjøre. Til tre personer er den flott ville jeg tro, og seter kan tas ut alene, i hvert fall ett av de, og da får man jo plass til mye der.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-14, 09:01   #26
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toyota Rav4

Å sitte høyt er viktig for meg. Jeg har alltid følt meg usikker når jeg har kjørt deler av riksvei 7 på i mørket, og har ikke kunnet fatte hvorfor folk har presset bak meg selv om jeg har ligget i fartgrensen eller over (med hjertet litt i halsen). Var folk helt gale, liksom, kjøre fortere slik forholdene er der? Men så kjørte jeg samme strekning med en høy leiebil, og du verden. Det var noe HELT annet. Jeg hadde en helt annen oversikt og følte meg mye mer "i ett" med veien, og tok meg plutselig i å ubevisst ligge mye høyere i fart enn jeg trodde jeg gjorde. Det var da tanken om ny bil begynte å forme seg. Mannen har ønsket seg ny bil lenge, men jeg mente at siden Avensisen gikk som ei kule, så var det ingen grunn til å bytte den.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-14, 09:28   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toyota Rav4

Jeg ville hatt RAV4 i deres situasjon, tror jeg. (For oss som trenger tre fulle bakseter er den ikke aktuell).

Denne er for eksempel kjempefin; http://www.finn.no/finn/car/used/obj...ckthrough=true

Men er ikke ASX-en også litt i samme segment? Den er også fin: http://www.finn.no/finn/car/used/res...RICE_TO=250000

(Men jeg var så inderlig fornøyd med Toyota, så jeg ville gått for RAV4 av den grunn)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-14, 09:35   #28
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toyota Rav4

Mannen er "dead set" (hvordan i all verden sier man det på norsk?) på Toyota. Han liker både merket, men også verksted og forhandler. Vi hadde skikkelig dårlig erfaring fra før med noen drittbiler vi hadde (Opel og Ford) der verksted og forhandlere var skikkelig kjipe, så nå omfavner vi Toyota som om de var laget av gull.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-14, 09:37   #29
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toyota Rav4

Go for it!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-14, 09:38   #30
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Toyota Rav4

ASX har bittelite bagasjerom, mye mindre enn RAV tror jeg? Det er hvertfall ubrukelig lite, og i tillegg har de stappet inn noen gedigne høytallere bak der som tar masse plass.

Men bortsett fra bagasjen syns jeg ASX var en knallgod bil å kjøre når jeg prøvde den, tror vi hadde kjøpt den om bagasjerommet var litt større. Alternativet blir vel Outlander, men den er dyr da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-14, 09:44   #31
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toyota Rav4

Jeg er ellers veldig fornøyd med Forden vi har nå, men den der følelsen av at alt VIRKER og går som en klokke, den har jeg ikke på samme måte som med Toyotaen. Småtteri, men plutselig nekter lyset i bagasjerommet å skru seg av som det skal. Før det plutselig gjør det igjen, og feilen nekter å la seg reskape. Eller at den ikke startet da jeg skulle hente den fra service.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-14, 10:01   #32
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toyota Rav4

ASX er vesentlig mindre enn RAV4, men en veldig god bil til sitt bruk. Svigers har RAV, jeg synes det er som å kjøre en diger flåte.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-14, 10:01   #33
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toyota Rav4

Utfra ønskene både du og mannen din har så høres det ut som dere bør velge Toyota ja.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-14, 11:04   #34
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toyota Rav4

Hvis dere liker Toyota og ikke minst, liker verksted/forhandler, så kjøp Toyota igjen!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-14, 12:18   #35
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Toyota Rav4

CX-5 blir vel et bedre alternativ enn ASX - og CX-5 blir vel også litt større enn RAV4.
CX-5 har solgt meget godt et par år nå, så begynner vel å dukke opp noen av dem på bruktmarkedet.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-14, 12:26   #36
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Toyota Rav4

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

CX-5 blir vel et bedre alternativ enn ASX - og CX-5 blir vel også litt større enn RAV4.
CX-5 har solgt meget godt et par år nå, så begynner vel å dukke opp noen av dem på bruktmarkedet.

Vi prøvekjørte en cx-5, 2,2 liter diesel 2012 (tror jeg) og den var veldig fin. Mannen likte både RAV4 og Mazda cx5, men jeg synes nå sistnevnte var gode på pris i forhold. Dog fikk vi et godt tilbud på en 2014 modell RAV4, ifølge selger pga at de konkurrere med Mazdaen og de hadde tatt markedsandeler.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-14, 12:31   #37
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toyota Rav4

Hvis Det er Toyaota som er bestemt, så er det liten vits i å anbefale CX-5 eller ASX.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-14, 12:34   #38
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toyota Rav4

Ja, vi er ganske bestemt på Toyota. Og på Rav4. Men det er alltids greit å høre hva folk har å si, ikke minst hvis det viste seg at den og den funksjonen på den er dårlig, f.eks, og akkurat denne funksjonen er noe som er viktig for oss.

Men det ser jo ikke slik ut.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-14, 12:36   #39
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Toyota Rav4

Vi vurderte den sterkt og forkastet pga bagasjeplassen, og det var den nyeste modellen med bedre plass enn forrige generasjon, men det holder kanskje for dere. Jeg ser uansett for meg at vi må ha skiboks uansett bil vi velger.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-14, 12:38   #40
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toyota Rav4

Den er veldig god å kjøre, syns jeg.
Alle Toyota-bilene jeg har kjørt er vært utrolig gode og stødige, og gir et veldig solid inntrykk.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no