Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hørselvern?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-12, 20:30   #1
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Hørselvern?

Bruker du/dere hørselvern når dere 1) klipper plenen, 2) vasker bilen med høytrykksspyler eller 3) freser snø?

Her bruker både jeg, mannen og ungene ved plenklipp, ikke ved bilvask, og mannen bruker ved snøfresing.

__________________
[Storebror 2010, mellombror 2011 og lille 2013]
Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 20:34   #2
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hørselvern?

Ja, nei, og ikke relevant for oss. Hadde vi hatt snøfreser, hadde vi brukt. Ungene er stort sett ikke i nærheten når det klippes plen, siden de er så små, men de har hørselvern, de også. Vi store har både med og uten radio.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 20:46   #3
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hørselvern?

Plenklipping og høytrykksspyling: nei. Plenklipperen vår er relativt stillegående til plenklipper å være, så jeg føler ikke behovet. Snørfreser har vi ikke.

Jeg bruker derimot hørselvern de sjeldne gangene jeg bruker kantklipper, den bråker noe infernalsk.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 20:48   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.564
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hørselvern?

Nei, den tanken har ikke slått meg engang. Burde jeg?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 20:56   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hørselvern?

Nei, men alltid på konsert. Alle sammen.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 20:58   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hørselvern?

Gubben klipper plenen, og jeg har ikke sett ham med hørselvern. Høytrykksspyleren brukes sjelden, og aldri på bilen. Tror ikke jeg har sett noe hørselvern der heller. Snøfreser?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 21:03   #7
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hørselvern?

Kun når me bruker kantklyppar. Plenklypparen vår er så pass stillegåande at det ikkje er noko problem. Det same med høgtrykkspylar.
Ungane bruker forresten hørselsvern på nyttårsafta, og etter enkelte rakettar sist gong vurderer eg det same sjølv.

Lillesøster kan forresten finna på å leggja seg med hørselsvern, men så er ho litt rar og då.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 21:04   #8
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hørselvern?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Nei, men alltid på konsert. Alle sammen.

Jeg kjøpte meg spesialtilpassede ørepropper for noen få år siden. Det er virkelig genialt! Filteret i dem er utbyttbart, men nå har jeg et filter i som demper lyden med ca 10 dB. Virkelig fantastisk siden musikkopplevelsen ikke blir forringet.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 21:05   #9
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Hørselvern?

Mannen som gjør disse tingene og ja han bruker det... vet ikke om det er for å slippe støy eller for å kunne høre på musikk

__________________
Mamman til S-03 og A-08
med bloggen livetsdrom.blogspot.com
Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 21:48   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hørselvern?

Mannen har stort sett alltid på hørselvern når han driver med den slags. Men så har han også hørselvern med radio i.
Jeg tror det er minst like mye for å slippe unna maset fra resten av familien.

Jeg bruker det ikke når jeg høytrykksspyler, men Knotten og Knøtteliten gjør gjerne. De bruker dem under middagen også, om de får lov.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 13:29   #11
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: Hørselvern?

Hørselvern med radio er finfint. :-) Jeg har hørt at svensker er flinke til å bruke hørselvern, stemmer det?

__________________
[Storebror 2010, mellombror 2011 og lille 2013]
Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 13:37   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hørselvern?

Nei, det har jeg aldri tenkt på. Det hender jeg har øretelefoner på når jeg klipper gress eller freser snø, men det har nok ikke helt samme effekt.

Ungene bruker på konsert, det er nok det eneste.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 13:39   #13
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hørselvern?

Når jeg klipper gresset hører jeg på musikk, og hører ikke gressklipperlyden noe særlig. Det har aldri falt meg inn å bruke hørselvern når jeg bruker høytrykkspyler, og snøfreser har vi ikke.

Hørselvern bruker jeg kun på skytebanen.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 13:49   #14
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Hørselvern?

Nå tror jeg knapt jeg har gjort noen av disse tingene, men mannen bruker ikke.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 14:18   #15
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hørselvern?

Nei.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 14:20   #16
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hørselvern?

Opprinnelig lagt inn av Alias, her.

Bruker du/dere hørselvern når dere 1) klipper plenen, 2) vasker bilen med høytrykksspyler eller 3) freser snø?

Her bruker både jeg, mannen og ungene ved plenklipp, ikke ved bilvask, og mannen bruker ved snøfresing.

1) Har ikke plen.
2) Har ikke høytrykksspyler.
3) Har ikke snøfreser.

Konklusjon: Eier ikke hørselsvern.

:bidrar:

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 14:24   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hørselvern?

Nei. Når jeg klipper plenen er det med en manuell klipper, eventuelt en elektrisk en. Spyling driver jeg aldri med, ei heller bilvasking.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 19:31   #18
Trinity
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Innlegg: 226
Trinity er litt kul
Standard

Sv: Hørselvern?

Ja, vi bruker hørselvern mye selv om det ikke nødvendigvis er desibelnivået som er for høyt. Frekvensene kan være ubehagelig/skadelig nok (musiker-erfaring). Hørselvern brukes ved gressklipping/kantklipping, snøfresing, nyttårsaften, snekring og saging med ymse luft- og maskinverktøy og generelt alt som krever kompressor. Vi har både med og uten radio i, voksen og barnestørrelser og ligger sammen med arbeidshanskene i en stor skuff så de er blitt en naturlig del å bruke sammen. Kanskje litt for naturlig når jeg tenker på sist jeg lukte i blomsterbedene med hørselvern på for å kose meg med å høre på radio samtidig. Spørs bare om ikke naboene hadde middagssamtalen i boks der ja

__________________
Snuppa -08
Trinity er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 19:52   #19
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: Hørselvern?

Haha, Trinity, så langt har vi ikke dratt bruken enda, men jeg har ingen problem med å forstå deg. Ungene bruker hørselvern hele tiden (eldste er jo abbeismannj, må vite) og forleden kom naboene bort og tok bilder av pappaen med storebror foran seg og minsten i meis på ryggen mens de klippet plenen, alle tre med ørene godt beskyttet. Her foregår også mye snekker- og kompressorarbeid så hørselvernene ligger klare i yttergangen. Ja, og så er vi jo mye ute på "jakt".. :-)

__________________
[Storebror 2010, mellombror 2011 og lille 2013]
Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 20:16   #20
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hørselvern?

Nei. Men jeg bruker det til tider på jobb derimot. Sitter på firemannskontor, der det blir mye prat og mye folk som går ut og inn til tider.
Mine ser ut som vanlige øretelefoner man hører på musikk med. Kan bruke dem som det og. Men veldig greit når man vil forsvinne litt fra verden.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no