Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Finnes denne bilen?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-14, 22:25   #41
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Men er sharan og galaxy nå to helt unike biler? Jeg synes det ser ut som om galaxy er noe billigere. Jeg liker VW-biler, men jeg kan kjøre fordi også hvis jeg sparer penger på det.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 23:22   #42
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men er sharan og galaxy nå to helt unike biler? Jeg synes det ser ut som om galaxy er noe billigere. Jeg liker VW-biler, men jeg kan kjøre fordi også hvis jeg sparer penger på det.

I dag er de det. For de gamle utgavene ser man ganske tydelig at det kun er front som skiller dem designmessig:



Dagens generasjon av Ford Galaxy kom på markedet i 2007. Dagens generasjon av Sharan kom i 2010. Og er også samme bilen som siste generasjon Seat Alhambra, men denne selges ikke i Norge.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 23:25   #43
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Mao har muligens sharanen nyere teknologi enn galaxy.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 23:33   #44
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Mulitivan har en helt annen komfort enn Caravelle.

Langt lavere støynivå inni bilen. Dessuten mulighet for å ha seter som står baklengs, slik at man kan ha barna bakovervendt lenge. I tillegg mulighet for så lang avstand mellom setene at barna ikke kan nå hverandre.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 23:36   #45
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

En Toyota Sienna. Den har syv seter, skyvedør og et gedigent bagasjerom. Men jeg vet ikke om den er løselig med norske avgifter. Kjørte en sånn en i tre år i USA, og den er ufattelig praktisk. Man kan gå inne i den og den svinger på en femøring. Men jeg har bare sett en av dem på finn noen gang, noensinne. Og da til rett under millionen.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 23:42   #46
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Ja, det gjør den! Vi kjører en slik bil i disse dager, den har alt du ber om, eneste er at du må ha førerkort som gjør at du kan kjøre over 3.500 kg, da denne blir registrert som lastebil.. Men for en kjørekomfort!

Og det er bare å måke inn alt du vil ha med av ting, solstoler, parasoll, stor kjølebag, badeleker (ferdig oppblåst), barnevogner. Ingen problem med barneseter heller, de kan være så store de bare vil, ungene har hvert sitt sete, du kan få 3 seterader med flystoler! Eneste den har ikke skyvedører...





Jeg tror du får en ny for 1.500.000,- i Norge...

Hm. Ingen sjekket førerkortet mitt i USA i påsken da jeg leide et slikt monster. Jeg tror ikke jeg hadde trivdes med noe sånn i Norge - hvordan finner man p-plass?? Eller rettere sagt, hvordan kommer man ut når kantar parkert - kryper ut bagasjerommet?

Kjæresten hadde en Galaxy. Den har jo plass til syv, men da var et ikke mye baggasjeplass igjen når de to siste setene var i bruk. Men jeg er nok bare bortskjemt etter å ha kjørt Sienna...

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 00:12   #47
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

En Toyota Sienna.

Problemet med Toyota Sienna er reklamen. "Mommy like"!?! WTF?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 00:34   #48
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Hm. Ingen sjekket førerkortet mitt i USA i påsken da jeg leide et slikt monster. Jeg tror ikke jeg hadde trivdes med noe sånn i Norge - hvordan finner man p-plass?? Eller rettere sagt, hvordan kommer man ut når kantar parkert - kryper ut bagasjerommet?

Er vel ikke de samme reglene i USA i henhold til vekt og førerkortklasser. Tok man lappen i 1995 eller tidligere (husker ikke helt tidspunktet nøyaktig), og har passet på å holde førerkortet oppdatert, vil man også i Norge ha muligheten til å kjøre med opptil 7500 kg.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 00:41   #49
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Er vel ikke de samme reglene i USA i henhold til vekt og førerkortklasser. Tok man lappen i 1995 eller tidligere (husker ikke helt tidspunktet nøyaktig), og har passet på å holde førerkortet oppdatert, vil man også i Norge ha muligheten til å kjøre med opptil 7500 kg.

Jeg aner ikke. Og oppdaterte ikke førerkortet den gang da det var en god ide.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 00:43   #50
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Slår et slag for Chrysler Grand voyager. Den har alt, til og med skyvedører.

http://www.finn.no/finn/car/used/obj...ckthrough=true

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 00:44   #51
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Problemet med Toyota Sienna er reklamen. "Mommy like"!?! WTF?

Og "Mommy Carpool experience". Men det er imaget til bilen i USA - konebil. Hakket støttre ennå et som kalles konebil i Norge.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 05:54   #52
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Hm. Ingen sjekket førerkortet mitt i USA i påsken da jeg leide et slikt monster. Jeg tror ikke jeg hadde trivdes med noe sånn i Norge - hvordan finner man p-plass?? Eller rettere sagt, hvordan kommer man ut når kantar parkert - kryper ut bagasjerommet?

Kjæresten hadde en Galaxy. Den har jo plass til syv, men da var et ikke mye baggasjeplass igjen når de to siste setene var i bruk. Men jeg er nok bare bortskjemt etter å ha kjørt Sienna...

I USA trenger du bare vanlig førerkort, men i Norge blir de registrert som lastebiler pga avgiftene (du får kjøpt personbil-varianter også til en annen pris). Jeg kan heller ikke se for meg hvor man skal kunne parkere på ett kjøpesenter med ett slikt monster. Men jeg svarte på spørsmålet til Katta - en slik bil finnes.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 10:58   #53
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Er vel ikke de samme reglene i USA i henhold til vekt og førerkortklasser. Tok man lappen i 1995 eller tidligere (husker ikke helt tidspunktet nøyaktig), og har passet på å holde førerkortet oppdatert, vil man også i Norge ha muligheten til å kjøre med opptil 7500 kg.

Enellerannen gang i 1992, jeg rakk det nemlig akkurat ikke og fikk altså bare opp til 3500kg.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 12:02   #54
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Eneste vi fant som tilfredsstilte kravet om fullverdig 3. seterad av de vanlige 7-seterme, er mazda 6. Vi prøvesatt ALT av biler, og gikk ut og inn av alle rader. I mazdaen kan min mann (192 cm, 108 kg) sitte på bakerste rad. Bilen har skyvedører.
Det eneste minuset er bagasjeplassen. Veldig liten plass hvis du har alle seter oppe.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 12:04   #55
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Mazda 6? *google*

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 12:35   #56
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Mazda 5 vil jeg tro. Sekseren er stasjonsvogn.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 20:43   #57
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Mazda 5 blir blant de minste "5+2" flerbruksbilene, og vel av dem med det smaleste baksetet. I likhet med Touran, Zafira etc. Den bakre seteraden er "for nødbruk", og ikke mer vanlig bruk slik som på f.eks. Galaxy, Sharan.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 21:04   #58
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Ja, Mazda 5 utgikk for oss, siden det ikke er full setebredde på alle tre setene i 2. seterad. For vår del var det utrolig viktig, da vi har tre barn og det er de setene som brukes i det daglige.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-14, 09:36   #59
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Vi gikk for Ford Galaxy da vi trengte 6 seter. Vurderte Sharan også, men gikk bort fra den siden 3. seterad ikke kan skyves på, og den er dyrere enn Galaxy.

Vi har fått plass til 4 store kofferter bak i bagasjerommet når alle setene var i bruk. Med takboks får vi med oss absolutt alt vi trenger på ferieturer inkl vogn og reiseseng. Jeg er ikke kjent for å pakke lett.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-14, 09:39   #60
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finnes denne bilen?

Min mann er forresten stor, 192 høy, og han sitter greit i de bakerste setene. Han er lang i ryggen, og har tidvis problemer med at nakkestøttene blir for korte, men her er de høye nok.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no