Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Salting av veier

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-09, 22:53   #21
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Salting av veier

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, det burde absolutt være mulig å ta hensyn til omkringliggende faktorer. Jeg vet ikke om det også kan være forskjell på hvordan bilene opplever de saltete/strødde veiene?
Noen som vet hvordan strøing virker inn på miljøet? Jeg tenker på støv og slikt.

Kombinert med vann skal det vel ikke utgjøre all verden med sandstrøing. Litt mer veistøv blir det, men saltet har også en drøss bivirkninger....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 23:02   #22
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salting av veier

Hvor mye støv det blir av sand avhenger veldig av sanden. Sanden som brukes her i distriktet er en helt annen enn strøsand fra det stedet jeg kommer fra. Sand blir hentet ut lokalt. Sanden fra stedet jeg kommer fra støver lite. Sanden her i distriktet støver veldig og på våren kan det utgjøre et stort problem for sønnen min. (I feltet vi bor strøs det enorme mengder i løpet av en vinter og kosting av gatene skjer ikke før nærmer 17 mai). Når skolebussene kommer står det hvite skyer av finstøv.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 23:06   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salting av veier

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Kombinert med vann skal det vel ikke utgjøre all verden med sandstrøing. Litt mer veistøv blir det, men saltet har også en drøss bivirkninger....

Jeg vet allerede om bivirkningene til saltet, jeg bare lurte på bivirkningene til strøing også for det vet jeg ikke like mye om.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 08:08   #24
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Salting av veier

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Tja, produserer han saltet eller kjører han bilen? Mindre salting gir behov for mer brøyting, så det kan gå ganske opp i opp vil jeg tro?

Han både brøyter og salter, og henter salt på brygga for å fylle opp på vegvesenets deponi, så på vinteren er det det vi lever av. Her saltes det mye, både forebyggende, og når det fryser på, sjelden snø da. Og hvis det først snør, er det borte til dagen etter, og så er det på'n igjen med salting.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 08:08   #25
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Salting av veier

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Men når det er 15 cm snø synes jeg det bør være logisk at man ikke skal salte, men heller brøyte.

Da er det noen som ikke har gjort jobben sin ordentlig. Det er jo selvfølgelig at det skal brøytes da!

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 09:44   #26
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Salting av veier

Jeg er for salting fordi jeg føler meg tryggere. Mange veier i Oslo blir saltet primært for at offentlig transport skal komme greit frem og ofte tar jeg heller bussen enn å kjøre på de værste dagene - jeg har ikke overdreven tillitt til egne kjøreferdigheter...
Hvorvidt det saltes mer enn det som er nødvendig for å holde hjulene igang (he-he) vet jeg strengt tatt ingenting om.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 10:39   #27
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Salting av veier

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvor mye støv det blir av sand avhenger veldig av sanden. Sanden som brukes her i distriktet er en helt annen enn strøsand fra det stedet jeg kommer fra. Sand blir hentet ut lokalt. Sanden fra stedet jeg kommer fra støver lite. Sanden her i distriktet støver veldig og på våren kan det utgjøre et stort problem for sønnen min. (I feltet vi bor strøs det enorme mengder i løpet av en vinter og kosting av gatene skjer ikke før nærmer 17 mai). Når skolebussene kommer står det hvite skyer av finstøv.

Her er det strengt tatt ikke sand som brukes, men mer grovknust stein. Gir veldig mye steinsprut :-\ I tillegg er det veldig mye som setter seg fast i dekkene.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 11:06   #28
Chiffre
Profesjonelt paranoid
 
Chiffre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 385
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Salting av veier

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Her er det strengt tatt ikke sand som brukes, men mer grovknust stein. Gir veldig mye steinsprut :-\ I tillegg er det veldig mye som setter seg fast i dekkene.

Så vidt jeg vet skal det alltid brukes knust grus. Vanlig sand fungerer dårlig til strøing av bilvei, den fester seg dårlig og blåser bort.

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 11:52   #29
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salting av veier

Så forøvrig i bladet Motor at det var flest kvinnfolk som var for salting, og flest mannfolk som var imot.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 11:59   #30
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Salting av veier

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Så forøvrig i bladet Motor at det var flest kvinnfolk som var for salting, og flest mannfolk som var imot.

Det må være damer uten støvletter.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 15:05   #31
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salting av veier

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Her er det strengt tatt ikke sand som brukes, men mer grovknust stein. Gir veldig mye steinsprut :-\ I tillegg er det veldig mye som setter seg fast i dekkene.

I min hjemkommune har det tradisjonelt vært brukt mye skjellsand, sanket i sjøen utenfor. Den andre strøsanden er også finere og helt annerledes i forhold til støving enn strøsand som brukes her vi bor nå. Her er strøsanden en blanding av grovknust stein og finstøv, noe som gir forferdelige støvskyer om våren og uendelige mengder småstein å rake bort fra plenen.

Jeg merker også at det som kalles "sand" i distriktet her ofte er mer støv og stein enn det er sand og det har med bergartene å gjøre.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 19:42   #32
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salting av veier

I dag ble veien her saltet, i PLUSS 7 GRADER?!
Og vi bor oppi "hugget" altså, er det ikke minusgrader her, så er det ikke minusgrader på mange mils omkrets.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 19:57   #33
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Salting av veier

Jeg kjørte på underkjølt regn i går, og bilen bare skle avsted, så jeg er for salting i slike tilfeller. På større mengder snø må det være greit å brøyte i stedet, slik at det blir skikkelig vinterveier istedet for slaps. Jeg innser imidlertid at dette har jeg virkelig ikke peiling på...

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 20:02   #34
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salting av veier

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Jeg kjørte på underkjølt regn i går, og bilen bare skle avsted, så jeg er for salting i slike tilfeller. På større mengder snø må det være greit å brøyte i stedet, slik at det blir skikkelig vinterveier istedet for slaps. Jeg innser imidlertid at dette har jeg virkelig ikke peiling på...

Joa, men her har det vært mildvær i dagevis nå. Og dette var klokka 11 på formiddagen.

Problemet der jeg bor er vel at det fort blir snø i stedet for is. Og så salter de, og så blir det et tonn med slaps som er dritekkelt å kjøre på. Fordi det er såpass store avstander at det tar tid å få brøyta.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 20:36   #35
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Salting av veier

Her eg bur er eg for salting. Men her vekslar da mellom regn og minusgrader om vinteren, og gjerna regn OG minus på samme tid. Men på snø er eg imot salting, får då blir da jo nesten livsfarlige kjøreforhold. Dessuten tenker eg på miljøet, og meiner da brukes alt for mykje kjemikalier generelt i verda.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 20:51   #36
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Salting av veier

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

I dag ble veien her saltet, i PLUSS 7 GRADER?!
Og vi bor oppi "hugget" altså, er det ikke minusgrader her, så er det ikke minusgrader på mange mils omkrets.

Da har de nok ventet værendring, som slo feil.

Mannen og resten av gjengen ble kalt ut i hui og hast forrige dagen, det var meldt ekstremvær og kuldegrader, dårlig kombinasjon. De kjørte hele kvelden og natta, og regnet gjorde det, men det ble aldri kuldegrader. Derimot var det 6 pluss på morgenen.
Men han fortalte at de måtte kjøre, da de ikke visste om det ville snu eller ikke, og det er jo krise om de ikke salter preventivt når det blir underkjølt regn. Men gjett om det er bortkastet i 6 plussgrader.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 09:07   #37
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Salting av veier

Etter en heisatur på speilglatt vei i morges tror jeg at jeg er for. Men ikke oppå snøen da, den må de jo ta bort først.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 14:17   #38
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salting av veier

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Da har de nok ventet værendring, som slo feil.

Mannen og resten av gjengen ble kalt ut i hui og hast forrige dagen, det var meldt ekstremvær og kuldegrader, dårlig kombinasjon. De kjørte hele kvelden og natta, og regnet gjorde det, men det ble aldri kuldegrader. Derimot var det 6 pluss på morgenen.
Men han fortalte at de måtte kjøre, da de ikke visste om det ville snu eller ikke, og det er jo krise om de ikke salter preventivt når det blir underkjølt regn. Men gjett om det er bortkastet i 6 plussgrader.

Men dette var kl 11??

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 14:53   #39
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Salting av veier

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men dette var kl 11??

Nei, jeg aner jo ikke hvordan det er hos dere, de høres jo spik spenna gærne ut som salter i 15 cm snø i steden for å brøyte.

Men det er stor forskjell på kontraktene rundt om. Tidligere satt en driftsansvarlig på vegstasjonene, og kalte ut mannskaper når det trengtes, eller det var varslet dårlig vær/kaldt.
Slik er det fremdeles for mannen min sin del, de slipper å ta avgjørelsen selv.
For svigerfar sin del, er det ikke fullt så lettvint, han må selv ta avgjørelsen på når, og om det skal saltes. Han er også ansvarlig om vegselskapet får erstatningssøksmål mot seg, da går de rett videre på han, om det kan vises til at han har tatt en feil avgjørelse.

I tilfeller som de siste, så skjønner jeg jo godt at de er ivrige på salte preventivt.

Svigerfar ble oppringt av politiet midt på dagen forrige helg. Da hadde de hatt flere trafikkuhell på samme sted, og han måtte ut. Det var strålende sol, og 7 pluss, men ut måtte han, politiet hadde beordret det. Han kom ut til ulykkesstedet, og kunne ikke skjønne at det var glatt noe sted, før han kom på andre siden av en liten tunell, der var det skygge, og tynt islag i veien.

Men akkurat i deres tilfelle så skal jeg ikke forsvare noen ting, det høres jo helt spinnvillt ut, men igjen, så lenge vi ikke vet hva som ligger bak, blir det litt feil å stemple det som galskap.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 14:56   #40
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salting av veier

Det har vært en del kritikk her da, på bruk av salt. Og det er visstnok inngått avtale på mindre bruk.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no