Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Levende lys utendørs (bill.mrk. ikke fjøslykt)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-08, 08:26   #1
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Levende lys utendørs (bill.mrk. ikke fjøslykt)

Jeg vil ha levende lys utendørs - f.eks. på trappen. Har noen sett noen stilrene alternativer som ikke ser ut som fjøslykter?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 08:31   #2
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.843
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Levende lys utendørs (bill.mrk. ikke fjøslykt)

I blomsterbutikker pleier de å ha fine lykter. Mestergrønn har jeg sett de har endel.
Det er lurt å ha slike som er tette, altså ikke åpne på toppen, hvis du skal ha de ute slik at ikke det kommer snø/regn oppi.
Fryd har jeg også sett har hatt noen fine.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 08:47   #3
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Levende lys utendørs (bill.mrk. ikke fjøslykt)

Syltetøyglass malt hvit.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 08:50   #4
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Levende lys utendørs (bill.mrk. ikke fjøslykt)

Hvis det er minusgrader (eller du har god plass i fryseboksen) kan du lage is-lykter. Fyll vann i en ti-liters-bøtte, la stå til den er froset ca 3-4 cm fra kanten og inn, tøm ut vannet som ikke er froset enda, sett lys oppi, og vips har du hjemmelaget glasslykt

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 08:51   #5
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.843
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Levende lys utendørs (bill.mrk. ikke fjøslykt)

Ja, syltetøyglass er fint.
Vi har det på sommeren som er fylt av småstein.

Du kan jo fryse din egen lykt da Veronal.
Fyll halvparten av en 10 litersbøtte med vann. Sett en mindre bøtte oppi der igen. Putt noe tungt i bunn av den minste bøtta slik at den ikke flyter opp.
I mellomrommet mellom bøttene kan du fylle med granbar f.eks.
La stå ut til vannet har fryst og du har en kjempefin lykt.
Du kan bruke mindre bøtter også.
Du kan evt. koke vannet før du heller oppi. Da får du helt klar is.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 09:08   #6
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.485
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Levende lys utendørs (bill.mrk. ikke fjøslykt)

Hvis det ikke blåser ute, så kan jo noe slikt være en ide:

Den er 28 cm høy, og passer til litt store kubbelys.

Denne er kanskje litt fjøslyktete, men kan jo funke:


Og når man er inne på fjøslykt:

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 13:59   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.083
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Levende lys utendørs (bill.mrk. ikke fjøslykt)

De hadde noen som var mer eller mindre fjøslyktete hos Bohus ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 14:03   #8
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.969
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Levende lys utendørs (bill.mrk. ikke fjøslykt)

Lotus fra Design House Stockholm; Kristina Stark:

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 14:06   #9
teamor
Superduperaktiv
 
teamor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 565
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Sv: Levende lys utendørs (bill.mrk. ikke fjøslykt)

Opplys meg.. Jeg har lenge tenkt å skaffe meg noen slike nydelig lykter til å ha utenfor, men så kom plutselig naboen og sa at slikt var veldig brannfarlig og at de ville ringe brannvesenet for å få en uttalelse hvis de så noe som helst av levende lys utendørs.

Har de rett?? De mente det kunne komme stikkflammer uansett hva slags lykt og lys.

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 14:08   #10
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Levende lys utendørs (bill.mrk. ikke fjøslykt)

Opprinnelig lagt inn av teamor, her.

Opplys meg.. Jeg har lenge tenkt å skaffe meg noen slike nydelig lykter til å ha utenfor, men så kom plutselig naboen og sa at slikt var veldig brannfarlig og at de ville ringe brannvesenet for å få en uttalelse hvis de så noe som helst av levende lys utendørs.

Har de rett?? De mente det kunne komme stikkflammer uansett hva slags lykt og lys.

Høres ut som en hysterisk nabo, spør du meg.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 22:36   #11
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Levende lys utendørs (bill.mrk. ikke fjøslykt)

Opprinnelig lagt inn av teamor, her.

Opplys meg.. Jeg har lenge tenkt å skaffe meg noen slike nydelig lykter til å ha utenfor, men så kom plutselig naboen og sa at slikt var veldig brannfarlig og at de ville ringe brannvesenet for å få en uttalelse hvis de så noe som helst av levende lys utendørs.

Har de rett?? De mente det kunne komme stikkflammer uansett hva slags lykt og lys.

Det nærmeste jeg fant om det etter litt Googling var dette om telys fra brann- og redningsetaten:

"Telysholderen bør være åpen og gi god lufting. Ved å bruke tette holdere vil det kunne gi overoppheting og farlig oppflamming."

Er lufting i alle våre lykter i alle fall.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 07:50   #12
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.468
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Levende lys utendørs (bill.mrk. ikke fjøslykt)

Jeg synes disse fra HappyDesign er fine, men de er kanskje for like fjøslykter?

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 08:12   #13
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.789
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Levende lys utendørs (bill.mrk. ikke fjøslykt)

Hva med noe ala dette:




Vi fikk slike fakler i bryllupsgave. De funker her fordi innkjørselen ar lang og mørk. Det er danske, og du finner de her.


Sist redigert av Minerva : 05-12-08 kl 12:23. Årsak: Jeg har lært meg å linke med et ord. :stolt:
Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 08:53   #14
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Levende lys utendørs (bill.mrk. ikke fjøslykt)

* Store norgesglass med metallringen på, men uten glassplata
* Til selskap: Papirposer med steiner e.l. i bunnen, og gravlys oppi

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no