Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jentefesten

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-12, 08:42   #221
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.354
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jentefesten

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Men jeg tror ikke en gang et sekund at vi tok denne beslutningen uavhengig av etablerte kjønnsrollemønstre og hva som har vært vanlig opp igjennom årene. Selvfølgelig var vi påvirket av det. Å tro noe annet blir veldig naivt, synes jeg.

Hva som påvirker en avgjørelse, kan være så mangt, selvsagt også kjønnsrollemønstre og hvordan vi er skapt. Jeg har aldri hevdet noe annet.

Og selvsagt er det lov til å ha meninger om dette og annet, jeg har heller ikke her hevdet noe annet, men det er et stykke fra å ha meninger om temaet til å hevde at man bedriver kvinnekamp. Synes jeg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 08:44   #222
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.999
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jentefesten

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Og jeg er enig med smilefjes. Siden dette har en betydning for den nasjonale økonomien, må de som ønsker det kunne ha en mening om det.

Her er jeg også. Også vil jeg peke litt bakover i tråden der Bai, blant andre, peker på at dette er et spørsmål på samfunnsnivå og om større mønstre. I denne og andre diskusjoner om temaet, er det så altfor lett at noen tar diskusjonen om samfunnsmønstre som personlig kritikk. Riktig nok er det knyttet til personlige valg, men samfunnet vårt består likevel av enkeltindivider.

Vi velger også løsningen at en av oss er hjemme 20 % i en periode nå, og grunnlaget for å velge den ene fremfor den andre er gjort av samme grunn som alle andre oppgir: Det er av interesse og lavere lønning, og her er det mannen som tar ut fri. Jeg skal ikke et øyeblikk prøve å påstå at det er mer høyverdig av oss å gjøre det enn det er for familier der det er kvinnen som gjør det. Men vi har også gjort noen aktive valg rundt det: Vi har tenkt på langtidsøkonomien for mannen, han kommer ikke til å bli minstepensjonist. Mye fordi han tar ut deltid i kort tid, han søker bare 20 % permisjon fra en full fast stilling, og han velger seg en høy stillingsprosent, enda vi sikkert kunne hatt råd til en lavere. Vi har tenkt gjennom langtidsøkonomien i denne avgjørelsen, og det opplever jeg i liten grad at familiene rundt oss har gjort, når de velger seg dette. Og igjen, dette er folk jeg kjenner og er glad i. Jeg ønsker at det skal gå dem godt når de blir gamle. Jeg syns det er vanskelig å se på at så mange av jentene på min alder velger bort økonomisk sikkerhetsnett, fordi jeg ønsker dem godt. Statistisk sett kommer halvparten av dem til å bli skilt, og det tallet er såvidt jeg kan huske enda høyere for samboere.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 08:45   #223
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jentefesten

Det er ikke lett å være mamma i dag tror jeg. Det er forventninger fra alle kanter. Man skal jobbe fullt, men ungene skal helst ikke ha så lange dager i barnehagen. Man skal ikke velge å jobbe redusert eller være hjemme, men man skal helst ha timesvis med kvalitetstid med familien hver dag, og stille opp med cupcakes på fem minutters varsel.

Jeg er oppvokst med en ekte sekståtter-mamma, og når jeg var yngre levde jeg i en liten boble der likestilling var en selvfølge. Jeg blir fortsatt litt sånn når jeg ser enkelte holdninger. Jeg har for eksempel fått høre at ungene har for lange dager i barnehagen, og at jeg burde finne en bedre løsning. Har mannen fått høre det samme? Neida.

Jeg jobber fullt, og er glad for at jeg har den muligheten. Men samtidig betyr det at noe må vike. Vi har ikke huset på stell hele tiden, og det hender jeg lager Toro-muffins eller at vi har ostesmørbrød til middag.

Jeg er økonomisk avhengig av mannen til en viss grad. Jeg kunne fint klart meg alene, men på en lønning måtte jeg nok ha gått en del ned i livsstil. Jeg kunne ikke bodd der jeg bor for eksempel, og forbruket måtte nok justeres en god del. Men det samme gjelder jo for mannen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 08:45   #224
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.905
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jentefesten

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men dette er jo IKKE deltids problematikk. Å jobbe deltid fra en godt lønnetstilling er jo en god sikkerhet, så fremt det er relativt greit å få utvide stillingen igjen ved behov.
Å jobbe 100% i ett lavtlønnsyrke derimot.....

Enig med deg i at dette ikke nødvendigvis trenger å være et problem med tanke på å forsørge seg selv. Om man, f.eks, jobber 80% i en ellers greit lønnet stilling noen år, så trenger det ikke nødvendigvis ha det helt store utslaget. Allikevel synes jeg det er betenkelig at det stort sett alltid er kvinnen som reduserer stillingen

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 08:47   #225
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jentefesten

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hvordan kan du være feminist hvis du er avhengig av mannen din for å klare deg økonomisk? Jeg er oppriktig interessert i svaret altså, jeg kan ikke helt skjønne at vi legger det samme i feministbegrepet her.

Denne er jeg forresten ikke helt enig i. For meg er feminisme å arbeide for like rettigheter og retten til å bestemme over egen kropp. At vi ikke alltid klarer å gjøre valg som er ideelle i forhold til dette, ekskluderer oss ikke fra å kalle oss feminister.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 08:48   #226
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.999
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jentefesten

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Og selvsagt er det lov til å ha meninger om dette og annet, jeg har heller ikke her hevdet noe annet, men det er et stykke fra å ha meninger om temaet til å hevde at man bedriver kvinnekamp. Synes jeg.

Den dagen dette er et like utbredt problem blant menn, er jeg enig med deg.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 08:51   #227
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jentefesten

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Enig med deg i at dette ikke nødvendigvis trenger å være et problem med tanke på å forsørge seg selv. Om man, f.eks, jobber 80% i en ellers greit lønnet stilling noen år, så trenger det ikke nødvendigvis ha det helt store utslaget. Allikevel synes jeg det er betenkelig at det stort sett alltid er kvinnen som reduserer stillingen

Men de har alltids muligheten til å øke stillingsprosenten. Problemet er at lønningene er for lave og statusen er for lav. I veterinæryrket feks har gjennomsnittslønningene stupt etter at kvinne anndelen økte.
Dette handler om lønn, ikke om deltid.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 08:57   #228
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jentefesten

http://www.dn.no/privatokonomi/article2355762.ece
Denne artikkelen belyste litt av det som ble snakket om i denne tråden før helgen. *iler tilbake til tråden for å bli oppdatert på resten*

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 08:58   #229
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.905
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jentefesten

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men de har alltids muligheten til å øke stillingsprosenten. Problemet er at lønningene er for lave og statusen er for lav. I veterinæryrket feks har gjennomsnittslønningene stupt etter at kvinne anndelen økte.
Dette handler om lønn, ikke om deltid.

Men man kan da vel fint klare seg på en veterinærlønn? Såvidt jeg kan se ligger den på samme nivå (og utdanningslengde) som en lektor?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 09:42   #230
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jentefesten

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Denne er jeg forresten ikke helt enig i. For meg er feminisme å arbeide for like rettigheter og retten til å bestemme over egen kropp. At vi ikke alltid klarer å gjøre valg som er ideelle i forhold til dette, ekskluderer oss ikke fra å kalle oss feminister.

Altså, om man tar et valg som man sier at ikke er godt ut fra et feministisk perspektiv men man tar det likevel og er fortsatt feminist? Det kan jeg skjønne. Men at det skal være god feminisme å være avhengig av mannen økonomisk skjønner jeg ikke. Jeg forstod det som at det var det hun mente.

  Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 10:42   #231
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jentefesten

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Altså, om man tar et valg som man sier at ikke er godt ut fra et feministisk perspektiv men man tar det likevel og er fortsatt feminist? Det kan jeg skjønne. Men at det skal være god feminisme å være avhengig av mannen økonomisk skjønner jeg ikke. Jeg forstod det som at det var det hun mente.

Jeg er avhengig av mannen min økonomisk når jeg jobber 100% også. Burde kanskje få en mann til?
Jeg kan også ha 20% velferdspermisjon uten lønn i et par år om jeg vil det, uten at jeg mister oppgaver i jobben eller rettigheter der.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 10:43   #232
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jentefesten

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg er avhengig av mannen min økonomisk når jeg jobber 100% også. Burde kanskje få en mann til?




Men er du da avhengig fordi dere har dyrt hus sammen, eller er du avhengig slik at du ikke kan forsørge deg ok selv?

  Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 10:51   #233
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jentefesten

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.




Men er du da avhengig fordi dere har dyrt hus sammen, eller er du avhengig slik at du ikke kan forsørge deg ok selv?

Jeg kunne forsørget meg, men måtte vel da flytte og hatt en annen bil. Poenget mitt var vel mer det at en viss avhengighet blir det jo gjerne, åkke som. Det er også forskjell på type jobb/utdannelse, og skjevhet i dette i hjemmet. Hvis jeg hadde en typisk lavtlønnet jobb og kun hadde en 60%-stilling, så ville det bety mer enn med høyere akademisk utdanning og fast 100%-stilling, og mulighet til noe redusert en kortere periode. Vi drar inn nesten like mye pr. i dag. Går lønnskravet mitt inn dette året, passerer jeg mannen. Ergo jeg føler meg likeverdig sånn sett. Men da legger man seg jo også opp til vaner og livsstil etter to inntekter.

Han er avhengig av meg også. Man skaper jo et liv sammen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 11:14   #234
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.613
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jentefesten

Det er ganske klart at de fleste av oss måtte omprioritere om vi hadde blitt alene plutselig. Både skifte bolig og kutte ned på andre kostnader som ferier og slikt. Man har jo mye bedre økonomi når man er to. Dette betyr ikke at jeg ikke hadde klart meg i hverdagen. Jeg kunne betalt for tak over hodet (ev leid), mat og vanlige leveutgifter for meg og barna.

Jeg setter så klart pris på å ikke måtte prioritere sånn og liker livet vi lever, men jeg hadde klart meg uansett og det er godt å tenke på.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 16:26   #235
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jentefesten

Provoserende illustrasjonsbilde men fin artikkel fra DN. De har hatt fokus på tema i denne tråden de siste dagene.

"Kvinner er ikke hjelpeløse stakkarer. Derfor bør de heller ikke kompenseres når de velger bort penger og karriere".

http://www.dn.no/forsiden/kommentare...cle2359837.ece

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 16:45   #236
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jentefesten

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Provoserende illustrasjonsbilde men fin artikkel fra DN. De har hatt fokus på tema i denne tråden de siste dagene.

"Kvinner er ikke hjelpeløse stakkarer. Derfor bør de heller ikke kompenseres når de velger bort penger og karriere".

http://www.dn.no/forsiden/kommentare...cle2359837.ece

Den var kort og godt sabla god.

  Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 16:50   #237
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jentefesten

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Den var kort og godt sabla god.



Veldig oppsiktsvekkende ...

Onsdag beskrev viseadministrerende direktør Anne-Kari Bratten i Spekter i DN om hvor dårlig det faktisk står til med likestillingen her i landet. Det ser heller ikke ut til at kvinner velger mer likestilte liv, selv om forholdene legges bedre til rette. 90 prosent av alle barn har barnehageplass nå mot 60 prosent i 2001. Likevel arbeider ikke norske kvinner flere timer nå.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 16:17   #238
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jentefesten

Kort, konsis og veldig treffende.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 19:56   #239
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.905
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jentefesten

Den var veldig bra Jeg er helt enig.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 00:54   #240
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jentefesten

Den var god og jeg er stort sett enig. Bortsett fra i det at man ikke bør øke lønnen i typiske kvinneyrker fordi det er opp til den enkelte å velge noe som er bedre betalt. Dvs, jeg er enig med den som har skrevet dette i at det ikke er veien å gå for likestilling lønnsmessig, men det er tross alt jobber som helst skal ha kvalifisert personell og som har kunnet være dårlig betalt fordi det hovedsaklig er kvinner som forsørges av menn som har disse jobbene. De samme yrkesgruppene har også deltid som hovedregel når nye personer ansettes. Jeg synes at i og med at man i utgangspunktet tenker at menn og kvinner er likestilte i arbeidslivet, bør det ikke være typiske kvinnejobber som passer best hvis man delvis blir forsørget, man bør i det minste regne med at man ansetter i 100%.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no