Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sovevogn i barnehagen - oppbevaring

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-06, 19:14   #1
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Spørsmål

Sovevogn i barnehagen - oppbevaring

Ener'n har en sovevogn med Voksi-pose stående i barnehagen. Den står ute om dagen, og settes inn i en bod når jeg henter han. Boden ser tørr og fin ut, men burde jeg allikevel ta posen inn over natten? Jeg ser at de fleste lar posene ligge i vogna hele tiden, men ble litt usikker på om den kanskje blir kald og rå - iallfall utover vinteren (har kjent nedi om morgenen, og det har kjentes tørt og fint ut, altså..). Hva gjør dere?

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 19:16   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sovevogn i barnehagen - oppbevaring

De årene vi hadde en slik løning tok barnehagen inn alle posene. Ser for meg at det er vanskeligere å sovne i en kald pose.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 19:23   #3
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sovevogn i barnehagen - oppbevaring

Vi tar inn alt av tepper, dyner og poser. Det blir fort rått ellers. ... men må du ta det inn selv da? Burde ikke personalet gjøre det?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 19:32   #4
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sovevogn i barnehagen - oppbevaring

I de barnehagene jeg har erfaring fra; der ungene mine går og de to jeg jobber i; vi tar inn alle tepper og poser. Det er bare vogn som lagres i bod/garasje.

Alle ungene har hver sin hylle, i garderoben eller på badet, hvor det er plass til tepper og poser.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 19:49   #5
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sovevogn i barnehagen - oppbevaring

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Vi tar inn alt av tepper, dyner og poser. Det blir fort rått ellers. ... men må du ta det inn selv da? Burde ikke personalet gjøre det?

Vi har selv ansvaret for å sette inn vogna - og dermed da også ta inn posen om vi vil det.
Får vel begynne å ta posen inn i bhg om ettermiddagen, selv om det innebærer litt ekstra pes hver morgen og ettermiddag (bl.a med selene som skal tres på plass).

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 20:31   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sovevogn i barnehagen - oppbevaring

Du kan ikke få tak i et par løse seler, da.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 20:39   #7
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sovevogn i barnehagen - oppbevaring

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Du kan ikke få tak i et par løse seler, da.

Det har jeg faktisk. Får se om jeg kan finne en måte å feste festene, slik at jeg ikke trenger å tre dem gjennom hullene i siden (om du skjønte den )

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 20:41   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sovevogn i barnehagen - oppbevaring

Jeg husker ikke hvordan vi gjorde det med våre. Barnehagen fikset opp.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 21:26   #9
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sovevogn i barnehagen - oppbevaring

Hei Arken -- barnehagen gjør dette hos oss. Dvs. De tar de inn og ut for hver gang de legger ungene ut for at det ikke skal bli rått (vognene står i et skur).

Men sikkert lurt å prøve med løse seler, så blir det enklere for deg .

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 20:25   #10
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sovevogn i barnehagen - oppbevaring

I parken til Felix tar de inn alle poser,tepper og skinn. Sovevogner står ute under tak.
Har latt sovevognen bo i parken,men i dag på dugnad i parken oppdaget jeg at det hadde kommet mugg på trekket på sovevognen Gikk bort i vask,men tar f.o.m mandag sovevognen med hjem

  Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 22:38   #11
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sovevogn i barnehagen - oppbevaring

I vår barnehage har de også vognene i et skur, men de tar inn alt av tepper og poser o.l

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 19:39   #12
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Sovevogn i barnehagen - oppbevaring

Ta med posen inn, det er da ikke så mye pes?

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 13:21   #13
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sovevogn i barnehagen - oppbevaring

Hos oss er det heldigvis barnehagen som tar seg av denslags.

Vogna står i gangen over natta, men trilles ut på veranda/platting når bhg åpner om morgenen. Fordi vognene står såpass lenge ute ligger poser og tepper på ei hylle over plassen til hvert av barna.

Nå bruker de visst ikke lenger seler til tinkeliten i voksiposen i bhg, men da vi flytta litt på posen før hadde vi løs vognsele som alltid var tredd gjennom ferdigsydde hull i posen, og som bare kunne klippes på vogna ved leggetid.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 13:43   #14
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sovevogn i barnehagen - oppbevaring

Nå har jeg snakket med barnehagen, og de skulle ta seg av dette nå utover. Så da ordner det seg fint.

anakonda: det er ikke så veldig mye pes å ta med posen selv, men ser for meg at jeg fra januar av vil ha nok med å ha både poden og en nyfødt på slep (fersk i faget som flerbarnsmamma )

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 13:48   #15
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sovevogn i barnehagen - oppbevaring

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Nå har jeg snakket med barnehagen, og de skulle ta seg av dette nå utover. Så da ordner det seg fint.

anakonda: det er ikke så veldig mye pes å ta med posen selv, men ser for meg at jeg fra januar av vil ha nok med å ha både poden og en nyfødt på slep (fersk i faget som flerbarnsmamma )

Så flott at det ordner seg i Barnehagen.
Personlig synes jeg det er pes bare å få to voksne og et barn ut døra om morgenen - for ikke å snakke om nå når det er vinter og alt det medfører av votter/luer og annet ekstrautstyr. Skjønner godt at de fleste helst vil slippe å dra på en stor pose i tillegg.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 11:30   #16
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sovevogn i barnehagen - oppbevaring

I vår barnehage tok dei inn posar og tepper.

Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 11:33   #17
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sovevogn i barnehagen - oppbevaring

Vi tar med oss både vogn og pose hjem. Om morgenen tar vi inn posen i bhg, så legger den ut når han skal sove. Da ligger den bare der til vi henter. Men om det er fuktig og rått ute, ser jeg at de har tatt inn posen.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 22:25   #18
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Sovevogn i barnehagen - oppbevaring

De står inni skuret, jeg tar den kun hjem når det er helg for da bruker jeg den hjemme... Tror ikke min blir kald og rå siden det er skikkelig dun, kald blir den npk, men fort varm igjen og de sier at hun lager en sån "mmmmm..." lyd hver gang de legger henne oppi den

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no