Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Navn på tøy og utstyr

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-06, 18:57   #1
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Navn på tøy og utstyr

Vi har lapper, både til å klistre og stryke på tøyet og annet utstyr ungene bruker i barnehagen. Men nå har barnehagen funnet ut at det tar for lang tid å se inni tøyet. I dag hentet jeg storesøster, for å finne hennes splitter nye regnsett med navnet hennes skrevet på utsiden, med sprittusj. Hun har jo et fint navn, men jeg tenker jo at lillesøster skal arve dette om noen år. Eller hva om vi vil selge det? Det samme har de gjort med Berganssekken og Ticket dressen hennes. Enda de er navnet etter alle regler inni. Hva sier man til dette? Er det vanlig?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 19:00   #2
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn på tøy og utstyr

Nei, det synes jeg ikke de kan gjøre! Nettopp av de grunner du nevner. Er de synlig navnet så er de det, selv om de ansatte må lete bittelitt for å finne. Ja, klart mange unger har like klær etc, men det er ingen unnskyldning.

Si ifra at de ikke skal "sprite opp" klærne dine lenger, og ta det opp på neste foreldremøte slik at det blir en gjengs linje i barnehagen og likt for alle.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 19:06   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn på tøy og utstyr

Nei, vet du hva:

Det er omtrent hva jeg mener om den saken. Himmel og hav - det kan jo nesten sammenlignes med å skrive navnet til eieren på panseret.

Jeg hadde blitt sur - både med tanke på arv og videresalg.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 19:07   #4
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Navn på tøy og utstyr

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Vi har lapper, både til å klistre og stryke på tøyet og annet utstyr ungene bruker i barnehagen. Men nå har barnehagen funnet ut at det tar for lang tid å se inni tøyet. I dag hentet jeg storesøster, for å finne hennes splitter nye regnsett med navnet hennes skrevet på utsiden, med sprittusj. Hun har jo et fint navn, men jeg tenker jo at lillesøster skal arve dette om noen år. Eller hva om vi vil selge det? Det samme har de gjort med Berganssekken og Ticket dressen hennes. Enda de er navnet etter alle regler inni. Hva sier man til dette? Er det vanlig?

Det er ikke bra, og de burde absolutt ikke ha gjort det uten å ha snakket med dere først. Det er jo dyre klær de har tusjet på. Jeg ville ha bedt om en kompensasjon, så sant dere selv hadde merket tøyet først.

Vi merker ikke tøy på utsiden i det hele tatt. Det ser ikke pent ut, og tøyet skal ofte gå i arv til både to og tre andre unger etterpå. Et annet hensyn er sikkerheten i forhold til fremmede "lokkemenn". Det er mye lettere å få kontakt med og tilliten til en unge når en kan bruke fornavnet dens. Derfor anbefaler mange at navnet ikke skal stå synlig. Ingen har klaget over at tøyet er merket på innsiden. Vi har snarere fått skryt for merkingen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 19:09   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Navn på tøy og utstyr

Da hadde jeg mildt sagt blitt forbannet. Og å ikke orke å se inni klærne? Latskap!

Hvilken barnehage er dette? Her i nærheten??

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 19:11   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn på tøy og utstyr

Himmel, jeg hadde blitt så sint!!!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 19:13   #7
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Navn på tøy og utstyr

Jeg hadde klikka i vinkel, og forlangt å få erstattet tøyet som var "ødelagt".

Skrive på fine tøyet med sprittusj


Signerer Kaija også, ang. "skumle menn".

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 19:14   #8
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn på tøy og utstyr



Det har jeg aldri hørt om før!
Er tøyet navnet inni er det godt nok, dersom man bruker tusj og skriver på utsiden er det jo ødelagt!
Ungene i barnehagen har jo faste plasser til klær og utstyr, det tar ikke lang tid før de ansatte har oversikt over hva som hører til hvem, og dersom alle henger ting der det skal være går det stort sett veldig greit.

Vi har bare navnet med etternavn og telefon, nettopp med tanke på arv og evnt salg av klær.
Å springe med navnet på utsiden er ikke spesielt positivt.

Jeg ville forlangt erstatning fpor ødelagt tøy.


Sist redigert av gullet : 20-10-06 kl 19:18. Årsak: fikk tid til å skrive resten også
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 19:18   #9
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Navn på tøy og utstyr

Jeg hadde blitt sint, og hadde muligens også krevd erstatning på tøyet som etter min mening er "ødelagt".
Utrolig frekt å gjøre noe slikt spør du meg.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 19:19   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn på tøy og utstyr

Det var en underlig ting å gjøre.
Jeg vil tro jeg også hadde blitt litt sint. Ta det opp med leder i barnehagen allerede på mandag. Dumt å vente på et foreldremøte eller konferansetime.

Få fram det med arving av klær, salg, "skumle menn" og slikt.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 19:22   #11
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn på tøy og utstyr


Jeg hadde blitt utrolig sint! Har aldri hørt om noe lignende jeg, og hadde sagt ifra at dette er uakseptabelt! Synes egentlig dere bør få en kompensasjon også.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 19:23   #12
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Navn på tøy og utstyr

Hlet klart uakseptabelt.

Mine barns far skrev navnet til eldste gutten vår på ULLbuksa jeg hadde strikket, med sprittusj.

Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 19:46   #13
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn på tøy og utstyr

Ja, absolutt alt var merket inni før dette har skjedd. Sekken hadde jeg til og med gjort meg flid med og laget en skikkelig fin lapp til den gjennomsiktige plastlommen som er inni lokket
Ticketdressen, den hadde det ikke ramlet meg inn å sende avgårde umerket!
Nå vet i hvertfall alle hva storesøster heter når hun rusler rundt på tur
Navnet hennes står til og med tvers over regnvottene.
Kjenner jeg blir mer og mer sint her, skal prøve å spare på kruttet til mandag.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 19:51   #14
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Navn på tøy og utstyr

At det går an!!! Jeg hadde blitt sint, ja! De fleste (nogenlunde) oppegående barnehageansatte lærer seg etterhvert hvilket tøy som tilhører hvem, og når det er merket inni så burde det holde i MASSEVIS.

Ærlig talt. De har jo ødelagt tøyet hennes!


PS: Du må holde oss oppdatert med va du gjør med dette, og hvordan barnehagen forholder seg da.

__________________
-gurgle

Sist redigert av gurgle : 20-10-06 kl 20:04.
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 19:59   #15
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Navn på tøy og utstyr

Syns det virker som latskap fra de ansattes side.
Og totalt uakseptabelt.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 20:02   #16
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Navn på tøy og utstyr

Jeg hadde blitt så sint at jeg ikke hadde visst hva jeg hadde sagt. Ærlig talt - dette er IKKE vanlig, jeg har aldri hørt om noe lignende. En sak er det om du hadde valgt å gjøre det selv, men at de gjør det på ditt barns ting - uten å spørre deg?

Jeg hadde faktisk også krevd at de betalte det utstyret som hadde lang bruksverdi - som sekken og dyr dress.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 20:03   #17
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Navn på tøy og utstyr

Jeg ville også bedt om å få tøyet erstattet. Jeg trodde dessuten at barnetøy ikke skulle ha synlig navn på utsida jeg, mht at voksne med skumle hensikter kan få lettere kontakt med barna.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 20:24   #18
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Navn på tøy og utstyr

Nei vet du hva. De kan ikke bare gjøre slikt uten å høre med dere. De ødelegger jo tøyet.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 20:28   #19
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn på tøy og utstyr

Er det mulig
Hadde blitt kjempe sur, og sagt i fra med en gang jeg så det,
stakkar den som hadde vært i nærheten da.

Dette er ikke akseptabelt

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 20:32   #20
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Navn på tøy og utstyr

Hadde ikke akseptert at tøyet hadde blitt navnet på utsiden og blitt ødelagt og av samme grunner som er nevnt her, så skal jo ikke tøy være navnet på utsiden.

Ville tatt det opp med styrer og forlangt en kompensasjon for det ødelagte tøyet.

De kan da ikke bare ta seg til rette slik.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no