Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Riktig påkledning på vinteren

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-06, 14:34   #21
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig påkledning på vinteren

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Kanskje fordi de ikke er ute så mange timer om dagen når det er kaldt.

Definér mange timer. Minsten har ikke vært ute mer enn et par timer i strekk, men jeg har da hatt unger i over åtte år og de har nå generelt aldri vært kalde.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 18:04   #22
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig påkledning på vinteren

Det går helt fint uten ull fra topp til tå også. Jeg synes selv ull er skikkelig pyton å ha på og ungene her har alltid hatt bodyer eller trøyer i bomull, samt bomullstrømpebukser. Med ull utenpå har det gått helt fint. Gode og varme har de alltid vært.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 18:34   #23
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig påkledning på vinteren.

Jeg tror ikke heller at man nødvendigvis trenger å fryse selv om man ikke har ull innerst. Da de andre guttene mine var små var det langtfra så vanlig som nå med ullundertøy. Da brukte vi vanligvis bomull innerst og ullgenser og ullbukse og ullsokker utenpå der. De holdt seg som regel varme i mange timer på den måten også.

Even bruker ullundertrøye stort sett hele høst/vintersesongen, men det er ikke alltid han bruker ullstillongs/strømpebukse, det blir ofte litt for varmt for ham innendørs.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 21:35   #24
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig påkledning på vinteren

Gutta har alltid ull innerst høst, vinter og vår. Ullsingleter høst og vår og trøyer om vinteren. I forrige barnehage tok de av ulla når gutta ble varme, istedet for å ta av genseren over. De glemte også ofte å bytte olabuksa med ullbuksa når de tok på dressen. Vi måtte fortelle dem om ullas egenskaper...

Nå er vi i ny barnehage og jeg er spent på hvordan det blir i denne når kulden kommer.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 22:05   #25
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Riktig påkledning på vinteren

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Definér mange timer. Minsten har ikke vært ute mer enn et par timer i strekk, men jeg har da hatt unger i over åtte år og de har nå generelt aldri vært kalde.

Jeg tenker på at man er ute mer enn to timer. I de fleste barnehager har jeg inntrykk av at de generelt ikke er mer ute enn et par timer om vinteren.

Jeg har hatt unger i 14 år og ser at når barna har vært lite ute har de lettere for å fryse. I fjor vinter gikk minstejenta i utebarnehage. Det virket som ungene ble herdet etterhvert som det ble vinter. De lekte i snøen uten votter og ingen frøs. Jeg tror at man lettere fryser dersom man er ute bare et par timer om dagen, enn når man er ute såpass mye som i en utebarnehage. Viktig også at man ikke dusjer og vasker ungene med såpe hver dag. Da fjerner man det viktige og isolerende fettlaget.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 23:25   #26
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig påkledning på vinteren

Eldste får utslett av ull, så hun har aldri brukt det, annet enn ullgenser/bukse utenpå et par lag med bomull. De andre har brukt det når det har vært skikkelig kaldt, som det sjeldent er ved kysten på vestlandet. Forøvrig dusjer det når det passer det, men jeg lar heller vær å vaske ansiktet på de om morgenen om det er minusgrader.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 17:49   #27
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Riktig påkledning på vinteren

Jeg mener ikke at man MÅ ha ull innerst, men har man kledd ungen etter denne "oppskriften" så kan jeg så og si garantere at de ikke fryser.
Grunnen til at bomull KAN bli kaldt er at bomull føles vått når man blir svett. Så når man ikke er svett lenger så er man bare våt..og da etter en stund..kald.
Men ikke alle barn er like aktive, ikke alle svetter like mye osv.

Det er dette "opplegget" norrøna, nike osv lager klærne sine etter. Så det er ikke noe jeg har kommet på selv, men lært på kurs. Man må jo kle på som man vil, men jeg vil tørre påstå at så lenge ungen ikke har allergier ol, så er dette så optimalt man kan få det.

Poden går i friluftsbarnehage her og jeg sverger til dette. Vet etter at jeg kjørte snowboard veldig aktivt i mange år at det fungerer.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 18:01   #28
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Riktig påkledning på vinteren

Gutten min har veldig sensitiv hud med noe eksem, og har aldri brukt ull direkte mot kroppen. Det har gått helt fint. Utenpå strømpebukse og genser har han brukt ulltøy, og ytterst gode uteklær. Når det gjelder skotøy bruker han kun Goretex.

Han blir aldri våt/kald/klam.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 18:09   #29
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Riktig påkledning på vinteren

Hvis barnet en dag blir kjempesvett for så og sette seg ned i snøen en halvtime..så blir han sannsynligvis kald. Men noen barn har ca samme aktivitetsnivå mye av tiden og dermed så holder de seg varme. Men blir de ikke svette, eller de blir svette men holder seg aktive..så nei..da vil de ikke bli kalde med bomull innerst. Men min erfaring er i allefall at bomullsstrøpebukser = klamme tær. Ville heller brukt noe syntetisk innerst da.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 22:57   #30
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Riktig påkledning på vinteren

Akkurat sånn kler jeg barna.

Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 08:30   #31
Dolly
Køntri-star
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Innlegg: 290
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sv: Riktig påkledning på vinteren

Jg tror og at man kan holde varmen i bomull og, men da har man vel ofte på flere/tykkere lag med klær ogdermed mister man bevegeligheten...

__________________
Dolly, mamma til Sarah jan. 05 og Emma april 08
Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 02:29   #32
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Riktig påkledning på vinteren

Ull er gull. Har alltid kledd snuppa med ull innerst, ull i midten og gode dresser og slikt ytterst. Hun har aldri vært verken kald, klam, svett eller for varm. Hun regulerer tempen helt topp med ull.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 10:03   #33
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Riktig påkledning på vinteren

For barn som ikke kan bruke ull i det hele tatt er superundertøy med fleece utenpå et helt fint alternativ. Hovedsaken er at man har noe innerst som ikke blir vått av svette, for så å bli iskaldt (helst ikke bomull med andre ord), isolerende lag i mellom, og vindtett, pustende materiale ytterst. Tekniske materialer kan fungere like bra som ull.

Man kan selvfølgelig holde varmen bra i bomull også Dolly, forutsatt at man holder seg tørr og ikke svetter. Prøv selv å ha en fuktig bomullskjorte rett på huden når det er kaldt ute!

En ting til: Ikke bruk sokker med antiskli inni sko! De minste sokkene til Ulvang har antiskli. Det som skjer er at sokkene henger nede i skoen og glir ikke helt fram, slik at de strammer rundt tærne og da blir man kald selv om de er av ull aldri så mye. Sokker med antiskli er til for å brukes på glatte golv.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 22:41   #34
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Riktig påkledning på vinteren

http://www.g-sport.no/gs/templates/T...n.aspx?id=3723

Her er fasiten he he he...........

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 22:56   #35
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Riktig påkledning på vinteren

Min plan er ett lag med ull (strømpebukse og body), vanlige klær og utedress utenpå inntil kulda setter inn og da blir det to lag ull. Har kjøpt janusdresser og todelte sett i ull, som også ser bra ut, så det er hans barnehageklær i vinter. Tar jeg på han vanlig bukse og genser, så vet jeg at det er det som går inn under utedressen også, de bytter ikke på ti unger før de går ut.

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 23:09   #36
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Riktig påkledning på vinteren

Opprinnelig lagt inn av Jr., her.

Min plan er ett lag med ull (strømpebukse og body), vanlige klær og utedress utenpå inntil kulda setter inn og da blir det to lag ull. Har kjøpt janusdresser og todelte sett i ull, som også ser bra ut, så det er hans barnehageklær i vinter. Tar jeg på han vanlig bukse og genser, så vet jeg at det er det som går inn under utedressen også, de bytter ikke på ti unger før de går ut.

Hmmmm. han har en foret vinterdress - en reimatec og på G-sport sin side så står det at man da ikke trenger mellomlag. Kan det virkelig være nok med bare strømpebukse og body under dressen?!?

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 00:45   #37
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Riktig påkledning på vinteren

Opprinnelig lagt inn av Jr., her.

Hmmmm. han har en foret vinterdress - en reimatec og på G-sport sin side så står det at man da ikke trenger mellomlag. Kan det virkelig være nok med bare strømpebukse og body under dressen?!?

Det tror jeg spørs veldig på ungen.
Min unge hadde fryst ihjel, hun har ikke noe underhudsfett, og er veldig kald av seg alltid. Mens noen sier jo at det holder med ullundertøy og et lag til med ull under vår/høst dressen fra reima midt på vinteren. Min unge hadde fryst da og. Men det høres veldig lite ut, selv for en varm unge, og spesielt hvis det er mange minus grader.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 02:07   #38
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Riktig påkledning på vinteren

Mine barn har alltid hatt bomull innerst, deretter hjemmestrikket ullsett og så foret dress på vinteren. Ikke har de blitt kalde heller.
Selv om de har vært ute i endel timer i barnehagen. (3-4 timer)
Mine er/var eksembarn og taklet ull dårlig rett på kroppen.
Minsen har litt ulltøy med bomull inni og det har gått bra.
Denne vinteren skal vi teste ull rett på kroppen, fordi jeg kom over noen tynne fine langarma trøyer til 10,- stykket.

Jeg har også hørt at man ikke skal bruke ull i goretex sko, av den grunn at ulla holder tilbake fuktigheten som skoa skal slippe ut.
Men har brukt ullsokker da.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 10:07   #39
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Riktig påkledning på vinteren

Bomull innerst fungerer bra hvis barnet ikke blir veldig svett. Bomull har ikke den egenskapen at den holder særlig på fuktighet.Altså den føles fort våt. Ull derimot kan holde på 10 ganger sin egen vekt i vann/svette uten at den kjennes våt ut, og den er varmeisolerende.
Superundertøy transporterer fuktighet bort fra kroppen.
Dere som har barn som ikke tåler ull rett mot huden: har dere prøvd Cubus sitt? det har et tynt lag med bomull innerst.
Ullmax har også ullundertøy for barn ned i 5 års alderen. Dette klør ikke ( er ihvertfall min erfaring) De fører også godt superundertøy.

i GoreTex støvler/-sko skal man bruke blandings sokker. Dette fordi ull varmer, mens polyester sender fuktigheten videre ut.

Ellers sverger jeg og mine til ull. Ungene digger det og vil ikke bruke annet.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 10:20   #40
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig påkledning på vinteren

Opprinnelig lagt inn av Jr., her.

Hmmmm. han har en foret vinterdress - en reimatec og på G-sport sin side så står det at man da ikke trenger mellomlag. Kan det virkelig være nok med bare strømpebukse og body under dressen?!?

Så lenge det ikke er veldig kaldt, virker det som bare tynn ulltrøye og ullongs under Reimatec-dressen er helt passe til Lillegutt. Dressen isolerer veldig godt, og selve materialet er jo "luftig" og fungerer vel som et ekstra lag? På skikkelig kalde vinterdager får han et ull- eller fleecelag i tillegg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no