Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Janus prinseull vs. Iris ullfrotté

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-06, 21:17   #1
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Janus prinseull vs. Iris ullfrotté

Sitter her og skal bestille litt (mer) ulltøy til poden, fra krabaten.no. Har sett at Janus har kommet med ny serie i "prinseull". Hvordan er denne ift. Iris-klærne i ullfrotté? Noen erfaringer? Er litt lei av den mellomblå fargen til Janus og kunne egentlig tenkt meg noe i rødt til ham.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 23:40   #2
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Janus prinseull vs. Iris ullfrotté

Tja...

Iris virker litt tykkere. Jeg liker forøvrig ikke genseren til Iris. Den er så trang i halsen. (Eller var. Det er to år siden vi prøvde den til poden.) Den hele dressen er god.

Vi er forøvrig fornøyd med prinseullen også.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 00:31   #3
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Janus prinseull vs. Iris ullfrotté

Har stort sett janus til guttngen, men det er vel ikke prinseull. de finnes ihvertfall i mørkeblått og rødt og både jeg og guttungen er fornøde med de. Varmer bra, er myke og holdbare. Ellers så synes både poden og jeg at de hele dressene til janus, i regnbueull, er kjempefine. har en i rødt og en i blått og de brukes i de kaldere periodene på vintereren, som mellomlag under dressen.

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 07:41   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janus prinseull vs. Iris ullfrotté

Vi har begge deler.
Iris er tykkere enn Janus. Jeg synes også Iris har mer tendens til å bli nuppete enn prinsesseullen.

Jeg synes begge er gode.
Jeg har selv Iris ullfrottegenser til meg selv (de største barnestørrelsene passer også voksne). Den er herlig å ha på på kalde dager.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 08:12   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Janus prinseull vs. Iris ullfrotté

Vi har bare prinseullen, og vanlig janus ulltøy. Eneste Iris-plagget jeg har er til meg selv!

Dessuten er Prinseullen 100 % merinoull og 100 % merino ullfrotté, mens Iris Ullfrotté produseres av 70 % merinoull og 30 % polyamid.

Jeg går for mest mulig ull!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 08:46   #6
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Janus prinseull vs. Iris ullfrotté

Jeg har kun erfaringer med Janus men ble litt interessert i diskusjonen da jeg trenger litt mere ull til storebror.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 08:48   #7
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Janus prinseull vs. Iris ullfrotté

Hm! Jeg tok sjansen og bestilte Iris, siden de hadde litt sprekere farger, men angrer litt nå. Søren óg! Ja ja, får se når det kommer. Kan jo bytte også.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 15:00   #8
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Janus prinseull vs. Iris ullfrotté

Jeg liker best Janus prinseull, fordi det holder seg bedre i vask og er 100% ull, men ennå bedre liker jeg plaggene fra www.krokofanten.no ! De har mange flotte farger, og kvaliteten er helt i topp (100% merinoull på de fleste plagg).

Krabaten har forøvrigt trøbbel med levering av prinseull (det er Janus fabrikken som ikke klarer å producere fort nok). Jeg ventede i over 1 måned på restordre ! Det ligger en tråd om det på NM også - mange som var misfornøyd.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 22:10   #9
Dolly
Køntri-star
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Innlegg: 290
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sv: Janus prinseull vs. Iris ullfrotté

Jeg liker best janus fo det er 100% ull kjøpte en iris i fjor men ombestemte meg og byttet den.. janus regnbueull er jo det samme som prinsesse/ prinseull og finnes i mørkeblå og rødt.. den er jo kjempefin, og den har glidelås.. iris har vel knapper om jeg ikke husker feil.

Her ligger regnbueullkolleksjonen
http://www.janus.no/default.asp?id=177

__________________
Dolly, mamma til Sarah jan. 05 og Emma april 08
Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no