Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken vinterdress til seksåringen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-06, 08:51   #21
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

For dressvegreren HE er jeg redd en slik nå blir litt tung og klumpete, ellers hadde jeg nok kjøpt en slik til ham.
.

Jeg lurer på det samme, Philip vil jo helst ikke ha på seg noen ting. Så jeg vil helst se/prøve før jeg går til innkjøp av den.

Tenkte jeg skulle se på en Ticket to Heaven, var det ikke slik at den var litt mer hardfør enn Reima Tec?

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 20:40   #22
Nøve
Fullverdig medlem
 
Nøve sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På Kongens berg
Innlegg: 40
Nøve har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen




Du har jo også Jonathan-dressen. Finsk kvalitet a la Reimatec, vindtett, vanntett, pustende, lette og hele pakka, men billigere. På den viste modellen er hele nedre del forsterket med cordura som er ekstra slitesterkt. Det kan være jeg prøver ut denne til neste år.

Du kjøper de her: www.lilletroll.com

Nøve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 20:40   #23
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Den dressen så veldig okei ut!

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 20:43   #24
Nøve
Fullverdig medlem
 
Nøve sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På Kongens berg
Innlegg: 40
Nøve har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Den dressen så veldig okei ut!

Ja, har hørt om flere som er veldig fornøyd med denne.

Nøve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 21:14   #25
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Har ikke lest hele tråden, men jeg anbefaler Reimatec+ til unger på den alderen. De er cordura-forsterket på knær og i baken og passer derfor veldig godt til de større ungene som sliter dressen mer og på en annen måte enn de minste.
De holder vannet ute, og er fantastisk gode å bevege seg i.
Jeg har jobbet flere år i naturbarnehage og der var det ikke noe annet som holdt like bra.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 21:29   #26
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Storebror har en Reima (hel) dress str. 22 som han faktisk har på skolen nå. Den bruker han når det er vått, kaldt og slaps f.x. Den er litt liten, men duger enda.

Men jeg har også nå investert i en Skogstad-dress. Todelt. Han måtte han den str. 9-10 år.

Jeg er litt usikker på hvilken jeg kommer til å la ham ha på skolen. Er redd for at dersom han får ha den todelte, så bruker han ikke buksa...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 01:14   #27
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Den Jonathan dressen ser kjempefin ut Nøve

Ellers så var jeg og prøvde dresser i dag med Philip. Først prøvde han ticket to heaven dressen og den var superenkel å få av og på selv - strl 110 (5år) så ut til å passe han perfekt. Så prøvde han Reimatec + (prøvde 116 etter anbefaling fra butikk personalet) og den likte han abselutt ikke i forhold til Ticket dressen som liksom var lettere med bare en glidlås til lukking. Reimatec + kostet 1449 kr/ Ticket to Heaven 1199 kr.

Ticket dressen kom best ut av testen m tanke på slitestyrke, men gjorde det dårlig på sikkerhet pga manglende reflekser. På en annen side tror jeg ikke den nye reimatec + dressen var med i testen.

Litt i tvil enda, men heller litt mot Ticket dressen.

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 09:34   #28
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Takk for mange innspill. Har ennå ikke bestemt oss. Jonathandressen så veldig ok ut. Er det noen steder den selges så det går an å ta den nærmere i øyensyn?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 21:12   #29
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Jeg kan anbefale Helly Hansen hellytech dress. Jenta mi hadde den når hun var 6 og den var:

1. enkel å kle på selv, glatt fòr inni (ikke fòr til å ta ut)
2. God og varm
3. tåler mye mer enn reima
4. I våt snø er det bare å riste av snøen, blir ikke våt inni dressen selv om det er fuktig ute. (husker ikke om det var tapede sømmer, men jenta mi var aldri våt i denne)

Vi fikk masse positive tilbakemeldinger fra barnehagen på denne dressen.

Nabojenta her på 11 har en bukse i slikt materiale, og de har også vært veldig fornøyd med den buksa.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 21:44   #30
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Idag har jeg kjøpt ticket to heaven dressen til Philip. Den er enkel å ta på, og skal være meget slitesterk. Det var blitt veldig utsolgt i butikken fra igår til i dag så jeg var heldig som fikk en. Den er mørkblå, og jeg håper den kan gå i arv til lillesøster (hvis han ikke sliter den sønder og sammen).

Håper dette var den rette dressen

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no