Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-08, 18:58   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.724
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?

Ja, det lurer jeg på.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 19:00   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?

Eg har ikkje hatt konfirmant, men eg fekk bunad i gåve av mine foreldre.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 19:02   #3
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.754
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg har ikkje hatt konfirmant, men eg fekk bunad i gåve av mine foreldre.

Samme her.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 19:03   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?

Jeg fikk bunad (uten sølv) + 10 000.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 19:05   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.239
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?

Jeg har ikke gitt så veldig store gaver. Vi brukte mange penger på å holde selskap, og det var ikke aktuelt for oss å ta opp lån for å gi masse penger til konfirmanten.

Alle tre guttene har fått USA-tur sammen med faren sin, fra oss fikk eldstemann en stor ryggsekk + noen penger, nummer to fikk bare penger og det tror jeg nummer tre får også. Hvor mye er ikke bestemt, det må vel henge litt sammen med hva de andre fikk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 19:10   #6
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?

Hun fikk bunad med sølv og utstyr som hører med til den, videokamera til ca 5000 kr og 5000 kroner i kontanter av oss.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 19:13   #7
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?

Jeg fikk et smykke, ny bunadsskjorte, samt at mamma hadde fått oldemors bunad sydd inn.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 19:33   #8
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?

Eldste gutten vår skal konfirmeres neste år.
Planen er at han skal få 20 000 (endel er allerede oppspart)

Nå vet han ikke helt om han vil konfirmeres eller ikke.
Velger han konfirmasjon får han de pengene som nevnt over her, velger han ikke får han i tillegg 10 000, som vi regner med at vi må ut med til å ha konfirmasjon. (mat, klær osv).

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 19:52   #9
LinKa
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?

Jeg fikk bunad med sølv og penger til førerkortet.

  Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 20:45   #10
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?

Fikk bunad med sølv, og selskap.

Sitter litt i samme situasjon nå, da min eldste datter skal gå til sin 1. kommunion om litt over en mnd. Men hun er jo bare 9, og det er litt uaktuelt(og i tillegg ugjennomførbart)å gi henne så mye penger, eller dyre ting... So what to do?

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 20:55   #11
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?

Fikk bunad med sølv,gullklokke og selskap av mine foreldre,

Jentene mine er konfirmert.
De har fått antrekket (ville ikke ha bunad) selskapet og hun eldste fikk gullkjede og gullarmbånd (rødt/hvitt og gult gullsom var tvunnet,ganske tykt og fint sett)
Datter nr.2 fikk det samme, men hun valgte selv en diamantring med 5 stener og et tynt gullarmbånd.

Nesteman her i huset er gutt og det skjer våren 2009.
Vet ikke hva han skal få eller hvor mye.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 21:11   #12
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?

Jeg har ikke stått til konfirmasjon, og fikk(ville ikke) ha noen gave.

M fikk til sin konfirmasjon i 2002 PC til 25 000.- Pappan og bestemor sponset mesteparten av det. Jeg syntes det var fryktelig mye penger.
I tillegg var det selskap og klær.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 22:01   #13
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?

Jeg hadde konfirmant i fjor, og i tillegg til selskap og klær fikk han 5000 kr.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 22:05   #14
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.592
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?

Storesøs fikk bunad med sølv,stort selskap og 5000,- i kontanter fra oss.

Jeg fikk selskap og bunad av mine foreldre.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 00:22   #15
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?

Vår konfirmant fikk i fjor selskapet og et ukes opphold med pappan sin i London. Uheldigvis havnet de midt opp i terrorhandlingen som medførte endel endringer i diverse planer. Hun hadde tross det fine dager men satt igjen med endel tanker om vår verden i dag.
Av sin mormor fikk hun en nydelig bunad fra Lofoten.


Sist redigert av Michelle : 30-03-08 kl 19:29.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 10:28   #16
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.624
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?

Er det vanlig at man gir en konfirmant så mye? Jeg blir panisk med tanke på fremtiden.

Jeg fikk selskapet og et gullkjede med et kors som mamma fikk til sin konfirmasjon.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 10:33   #17
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg hadde konfirmant i fjor, og i tillegg til selskap og klær fikk han 5000 kr.

Godt å høre, konfirmanten vår fikk det samme.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 10:33   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.239
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Er det vanlig at man gir en konfirmant så mye? Jeg blir panisk med tanke på fremtiden.

Det skjønner jeg godt, etter å ha lest denne tråden. Det vil garantert alltid være veldig stor forskjell på hva konfirmanter får av foreldrene sine den dagen. Alt fra et lite smykke til masse, masse penger. Jeg er ikke blant dem som ser på dette som en dag for store pengeoverføringer, og kommer ikke til å gi noe stort beløp. Å gi enda mer penger om de ikke blir konfirmert, alså det man ellers ville brukt til selskap og klær, er en helt fremmed tanke for meg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 11:10   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.396
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?

Jeg blir litt sjokkert over hvor mye penger konfirmantene får.

Selv fikk jeg bunad av besteforeldrene mine (sølvet fikk jeg fordelt utover bursdager og juler fra jeg var 10). Min mor ga meg språkreise til England og en gitar fra min far.

Det er jo veldig lenge til mine eventuelt skal konfirmeres, men vi skal IKKE legge lista for høyt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 11:15   #20
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.634
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hatt konfirmant? Hva ga du eget barn i gave?

Jeg har ikke konfirmant på mange år, men selv fikk jeg tilbud om bunad, som jeg takket nei til, så jeg fikk selskap og endel andre klær. Jeg syns det er nok. Da gudsønnen min ble konfirmert i fjor fikk han 7000 fra mammaen og samboeren, jeg er usikker på hva han fikk fra faren.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no