Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

HJELP! Oreo-kake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-08, 11:48   #1
Ullsokk
Aktiv
 
Ullsokk sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Innlegg: 260
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

HJELP! Oreo-kake

Jeg holder på å bake en oreo-kake. Jeg har den oppskriften med sjokolademousse i ett av lagene. Når man lager denne kaka for første gag er det kanskje litt dumt å stå i tlf samtidig som man lager mousse . Men det gjorde altså jeg.
Før jeg vet ordet av det har jeg hatt i 2dl melk i stedet for 1. Er det krise? Redningsforslag? Den står nå i kjøleskapet så får vi se hva som skjer med den. .

Ullsokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 11:57   #2
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.854
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: HJELP! Oreo-kake.

Redningsforslaget mitt er:

Løp ut og kjøp ny mousse - eller ha gelatin oppi moussen, da vil den bli stiv allikevel.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 12:03   #3
Ullsokk
Aktiv
 
Ullsokk sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Innlegg: 260
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Sv: HJELP! Oreo-kake.

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Redningsforslaget mitt er:

Løp ut og kjøp ny mousse - eller ha gelatin oppi moussen, da vil den bli stiv allikevel.


Pokker! Kan ikke løpe fra sovende baby og har ikke gelatin....

Men takk for gode forslag!!!

Kan kanskje lage den ferdig i ettermiddag? Gjør vel ikke noe om bunnen og ostemassen står i kjøleskapet en stund?

Ullsokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 12:04   #4
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: HJELP! Oreo-kake.

Opprinnelig lagt inn av Ullsokk, her.


Kan kanskje lage den ferdig i ettermiddag? Gjør vel ikke noe om bunnen og ostemassen står i kjøleskapet en stund?

Det går nok heilt fint.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 12:29   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HJELP! Oreo-kake

Hvilken Oreokake er det du lager da? Det skal være 3 dl melk i moussen til den vanlige nett-oreokaka, men jeg bruker 2.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 20:00   #6
Ullsokk
Aktiv
 
Ullsokk sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Innlegg: 260
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Sv: HJELP! Oreo-kake

.....

Ullsokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 20:00   #7
Ullsokk
Aktiv
 
Ullsokk sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Innlegg: 260
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Sv: HJELP! Oreo-kake

Det står 2dl på mousse-pakken, men i oppskriften står det "gjør som på pakken, men bruk kun 1dl melk".[

Ullsokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 20:44   #8
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: HJELP! Oreo-kake

Tror nok det går helt fint, jeg har laget den med mousse som skal ha 3 dl. melk og brukt både 2 og 3 dl. melk i.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 20:45   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HJELP! Oreo-kake

Hvilken oppskrift er det? Det må være en annen Oreokake enn den jeg pleier å lage. :interessert:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 21:50   #10
Grey
sangfugl
 
Grey sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Innlegg: 447
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Sv: HJELP! Oreo-kake

Nå ble jeg også forvirret. I min oppskrift står det bare at jeg skal lage mousse som anvist på pakken. Og på pakken jeg bruker står det 2 dl.

__________________
Jeg har gitt ordre om å vekkes når som helst dersom nasjonens sikkerhet er truet, selv om jeg sitter i et møte.
- Ronald Reagan -
Grey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 21:58   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HJELP! Oreo-kake

Men det er ikke den vanlige nett-Oreokaka hun baker, for der skal man bruke 3 dl melk. Så jeg er spent på hvilken det er, har lyst å prøve noen nye.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 11:26   #12
Grey
sangfugl
 
Grey sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Innlegg: 447
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Sv: HJELP! Oreo-kake

Jeg har en annen variant av Oreokake også. Jeg har ikke prøvd den selv enda, men den skal være veldig god i følge henne jeg har fått oppskriften av.

Veras Oreodrøm

Bunn:
350 g Oreo sjokoladekjeks
150 g usaltet smør (smeltet)

Fyll:
400 g kremost naturell
3 dl fløte
200 g hvit sjokolde, smeltet
110 g sukker
1 ts vaniljesukker
2 pl gelatin
smeltet mørk sjokolade til pynt

Kjør 250 g kjeks til smuler i hurtigmikser. Bland med smør. Trykk blandingen utover i kakeform og sett i kjøleskap i 30 minutter.
Bløt gelatinen i kaldt vann.
Bland kremost, fløte, sukker, vaniljesukker og visp det til glatt krem. Løs opp gelatinen i litt varmt vann og rør det i ostekremen sammen med smeltet hvit sjokolade. Grovhakk resten av kjeksen og vend den i ostekremen. Hell over kjeksen. La det stå kaldt natten over.

Pynt med smeltet mørk sjokolade.

__________________
Jeg har gitt ordre om å vekkes når som helst dersom nasjonens sikkerhet er truet, selv om jeg sitter i et møte.
- Ronald Reagan -
Grey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 15:22   #13
Ullsokk
Aktiv
 
Ullsokk sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Innlegg: 260
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Sv: HJELP! Oreo-kake

Denne bruker jeg:


Oreo-kake


Bunn:
400 g oreo kjeks
100 g smør (melange)

Fyll 1:
2 pk philadelfia
4 dl melis

Fyll 2:
1 pakke Freia sjokolademousse med daimkuler, følg tips 2 (på pakken) - med 1 dl fløte og 1 dl melk.

Pynt:
3 dl kremfløte piskes til krem
litt sukker (smak til i kremen)
130 g oreokjeks - knust i litt store biter

Fremgangsmåte: les hele før du begynner! Mulig det var her jeg bomma .

Ha oreokjeks i en foodprosessor sammen med mykt smør til jevn masse. Trykk kjeksmassen i bunnen på en rund bakepapirkledd (ha smør under papiret så henger det bedre) form (26 cm diameter) og sett inn i kjøleskapet i 30 min. Ta så av veggen til formen, men bunnen kan bare stå.

Rør sammen kremost og melis. Smør dette jevnt over kakebunnen og sett det inn i kjøleskapet igjen i 30 min.

Lag moussen som det står på pakken og sett den i kjøleskapet en time (dette kan gjøres aller først egentlig)

Smør moussen over ostelaget. Topp med kremen og strø på med oreokjeks.

Ullsokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no